تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مشکل اسهال در بارداری، درمان گیاهی

 اگر در طول بارداری اسهال شوید مقدار زیادی مایعات از دست می دهید. کم آبی بدن امری جدی و حتی مرگبار است. باید اطمینان حاصل کنید که بدن کم آب نمی شود.
اسهال در اوایل بارداری امری بسیار طبیعی بوده و اغلب خانم ها آن را تجربه می کنند. دلیل این امر این است که بسیاری از خانم ها به غذاهایی که می خورند حساس می شوند و بدنشان این حساسیت را هر چه بیشتر نشان می دهد.
به علاوه سیستم گوارش آن ها تمایل دارد غذاها را به آرامی هضم کند که همین امر باعث بروز اسهال می شود. از آنجایی که بسیاری از داروهای بدون نسخه در سه ماهه ی اول بارداری خطرناک بوده و مصرف آن برای مادران ایمن نیست، بر آن شدیم تا با روش های طبیعی، بدون ضرر و البته ایمن از بروز این مشکل پیشگیری کنیم.

برای پیشگیری از اسهال بارداری چه کنیم؟!
۱- در اوایل بارداریتان پوست یا سبوس اسپرزه (بارهنگ تخم مرغی) را به رژیم غذاییتان اضافه کنید.
اسپرزه یا اسفرزه یک راه حل طبیعی موثر جهت پیشگیری از اسهال است. زیرا آب درون دستگاه گوارش را جذب کرده و باعث می شود مدفوع سفت تر گردد.
– برای استفاده از این روش نصف قاشق چایخوری سبوس اسپرزه را به یک لیوان آب اضافه کرده و هم بزنید و آن را سر بکشید. از این روش یک بار در شب و یک بار در صبح استفاده کنید.
– بعد از این که بدنتان به اسپرزه عادت کرد می توانید مقدار آن در یک لیوان آب را تا دو قاشق چایخوری هم افزایش دهید.
۲- از تخم شنبلیله برای مبارزه با اسهال استفاده کنید.
عملکرد تخم شنبلیله نیز بسیار مشابه اسپرزه است. یعنی آب را در روده و سیستم گوارشی جذب کرده و مدفوع را محکم می کند. برای استفاده از این روش دو تا سه بار در روز نصف قاشق چایخوری تخم شنبلیله را در یک لیوان آب ریخته، مخلوط کنید و بنوشید.
۳- بلوبری را به منظور کاهش التهاب در روده و دستگاه گوارش مصرف کنید.
بلوبری حاوی تانن است که باعث کاهش التهاب و ترشح مخاط در دستگاه گوارش می شود و به کاهش اسهال کمک می کند. بلوبری را می توانید به صورت تازه یا خشک مصرف کنید. اگر بلوبری را نیافتید پودر آن را به چای، اسموتی و یا آب جوش اضافه کرده و نوش جان کنید.
۴- دمنوش زنجبیل
همچنین می توانید برای پیشگیری از بروز اسهال، از دمنوش زنجبیل یا دیگر گیاهان دارویی مثل بابونه و نعناع که سال های سال است به عنوان درمان خانگی و طبیعی اسهال مورد استفاده قرار می گیرند نیز استفاده کنید. این مواد همچنین آرام بخش بوده و به هیدراته نگه داشتن بدن نیز کمک می کنند.
– زنجبیل حاوی دو ماده گیرانول و شگاول است که به کاهش سرعت حرکت روده و جلوگیری از اسهال کمک می کند. زنجبیل همچنین به کاهش گرفتگی شکم که اغلب با اسهال در ارتباط است نیز کمک می کند. برای تهیه چای زنجبیل، مقداری زنجبیل را در یک فنجان آب جوش ریخته و ۱۵ دقیقه به آن فرصت دهید تا عصاره ی آن خارج شود. سپس مقداری عسل را نیز اضافه کرده و میل کنید. سعی کنید این دمنوش را ۲ تا ۳ فنجان در روز بنوشید.
– بابونه و نعناع هر دو تسکین دهنده ی عضلات بوده و اثری آرام بخش روی عضلات دستگاه گوارش دارند. همین امر باعث می شود که تعداد دفعات حرکات روده ای و دفع کاهش یافته و از اسهال جلوگیری شود. در طول بارداری روزی ۲ تا ۳ فنجان از آن را مصرف کرده تا شاهد نتایج آن باشید.
۵- از سرکه ی سیب برای از بین بردن باکتری هایی که باعث اسهال شده استفاده کنید.
سرکه ی سیب باکتری های مسبب اسهال در دستگاه گوارش را از بین می برد. همچنین حاوی ماده ای به نام پکتین بوده که مدفوع را سفت تر می کند. یک قاشق چایخوری سرکه ی سیب را در یک لیوان آب مخلوط کرده و سه بار در روز قبل از هر وعده ی غذایی مصرف کنید.

چند نکته مهم!
۱- حدالامکان از مسافرت کردن در دوران بارداری جلوگیری کرده زیرا ریسک اسهال را افزایش می دهد.
در این دوران بسیار مهم است که از بودن در مکان هایی که خطر بیماری و اسهال را افزایش می دهد خودداری کنید.
– دلیل اصلی بروز اسهال در سفر استفاده از آب و غذاهایی است که حاوی باکتری می باشند. زنان باردار به دلیل تغییرات هورمونی که در بدنشان اتفاق می افتد معده ی بسیار حساسی دارند بنابراین دقت به چیزی که خورده می شود بسیار مهم است.
– اگر در دوران بارداری مسافرت می کنید از خوردن آب های شیر خودداری کرده و فقط از آب معدنی یا آب جوشیده استفاده کنید. همچنین توصیه می شود به دلیل این که از سالم بودن آب های شیر در مسافرت اطمینان ندارید از مسواک زدن یا تهیه ی قالب های یخ با این آب ها نیز خودداری کنید.
– در هنگام خرید میوه نیز حتماً آن ها را با آب جوشیده یا آب معدنی شسته و قبل از خوردن پوست بگیرید.
۲- سلامت و بهداشت شخصی را همیشه رعایت کنید.
رعایت بهداشت برای جلوگیری از اسهال بسیار اهمیت دارد. در شستن دست ها بسیار محتاط بوده زیرا به راحتی می توانند باکتری هایی که باعث اسهال می شوند را به بدنتان برسانند. دست ها را قبل از آماده کردن غذا و دست زدن به گوشت خام حتماً با صابون بشویید.
۳- به آرامی ورزش کنید.
بعضی اوقات اسهال زمانی رخ می دهد که مادران باردار در دوران بارداری شروع به ورزش می کنند، مخصوصاً اگر قبلاً ورزش نکرده باشند. اسهال در چنین مواقعی در نتیجه افزایش فعالیت روده ای رخ می دهد.
– در صورت امکان، سعی کنید قبل از اینکه باردار شوید برنامه ورزش را شروع کرده و در دوران بارداری ادامه دهید. به این ترتیب به بدنتان شوک وارد نمی شود.
– اگر برای این کار دیر شده است باید ورزش را بسیار آرام شروع کرده و آن را تبدیل به برنامه ای روتین در بارداری کنید. شروع کار باید با چیزی بسیار ساده و آسان مثل ۲۰ دقیقه پیاده روی باشد. سپس می توانید میزان و شدت آن را به مرور زمان افزایش دهید.
۴- اگر اسهال طولانی شد حتماً به پزشک مراجعه کنید.
دو تا ۳ بار اسهال در طول ۲۴ ساعت طبیعی بوده و نگران کننده نیست اما اگر بیش از سه بار شد یا یک روز کامل ادامه یافت باید با پزشک مشورت شود.
همچنین اگر دچار استفراغ، اسهال شدید، اسهال دارای مخاط، اسهال شدید سبز رنگ، اسهال خونی یا سیاه و سفید، ترکیبی از یبوست و اسهال، یا گرفتگی شکمی و اسهال را تجربه کردید حتماً به پزشک مراجعه کنید.
هر یک از این موارد ممکن است علائم یک بیماری زمینه ای جدی باشد. بنابراین مهم است که در اسرع وقت به پزشک مراجعه کرده تا از هر گونه عوارض احتمالی که ممکن است به شما یا کودکتان آسیب برساند جلوگیری کنید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مشکل اسهال در بارداری، درمان گیاهی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..