تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رواج برخی گناهان در جامعه اسلامی مایه بلا است

رواج برخی گناهان در جامعه اسلامی مایه بلا است

 به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا ، نبأ؛ آیت الله شیخ محمد علی جاودان، از اساتید اخلاق و تاریخ اسلام شهر تهران، چهارشنبه، 25 مردادماه سال جاری در جلسه سخنرانی هفتگی خود در ابتدای سخنانش با اشاره به بر طرف شدن بلای ایجاد شده توسط اهل گناه به واسطه عبادت دیگران گفت: در روایات دارد که یک عده نماز نمی خوانند و این نماز نخواندن آنها که مسلمان هم هستند باعث می شود که بلا به بار بیاید، ولی خداوند متعال به برکت آن دسته از مردمی که نماز می خوانند این بلا را بر طرف می کند.

وی ادامه داد: یا اینکه یک عده روزه نمی گیرند ولی خداوند متعال به برکت آنهایی که روزه می گیرند، بلایی که اینها به بار می‌آورند را برطرف می کند.

بازگشت اثر اعمال بد مردم بر جامعه اسلامی

این استاد اخلاق با اشاره به اثر هر نوع عمل خوب و بد در جامعه و بازگشت اثر آن عمل در جامعه اسلامی اظهار کرد: این یک جریان خیلی جدی در جامعه اسلامی است و جامعه اسلامی به خودش رها نشده است؛ بلکه در جامعه اسلامی مردم هر عمل بدی را که انجام می دهند، اثر آن را خواهند چشید. مگر اینکه به یک برکت و یک بهانه دیگری خداوند متعال آن بلاهایی را که مسلمانان در جامعه اسلامی به بار می‌آورند را به برکت کار نیک جماعتی دیگر از مسلمانان از جامعه اسلامی برطرف می کند.

وقتی بانوان محجبه و اهل مراقبه بلای مربوط به بدحجابی را دفع می کنند

آیت الله جاودان با اشاره به بدحجابی برخی از خانم ها در جامعه اسلامی بیان کرد: در زمان ما اکنون برخی خانم ها بد حجاب هستند و بعضا بی حجابی های بدی دارند تا حدی که حد و حدود دیگر برداشته شده است و این خانم ها با نهایت شجاعت موهای سرشان را و حتی بخش هایی از بدنشان را در معرض دید بیگانگان قرار می دهند.

وی ادامه داد: بنابراین عمل این افراد بد حجاب باعث ایجاد یک بلا در جامعه اسلامی می شود و با این عمل یک بلا به بار می آید. چون حجاب جزء مسلمات اسلام است و نمی شود مسلمات را زیر پا گذاشت و نتیجه ای نداشته باشد.

آیت الله جاودان با اشاره به اثر حجاب خانم های محجبه در دفع بلای ایجاد شده توسط خانم های بدحجاب گفت: در مقابل بد حجابی خانم های بد حجاب، خانم های محجبه اگر به دقت و مراقبت جدی حجابشان را مراعات کنند، می توانند بلایی را که دیگران در اثر عدم مراقبت از حجابشان به بار آورده اند، برطرف کنند.

در بحث بلا منظور بحث ما باطن بلا است

این استاد حوزوی با اشاره به باطن بلا اظهار کرد: هفته قبل عرض کردم؛ این که می‌گوییم بلا منظور باطن حوادث را میگوییم. باطنی را که دین آن باطن را می بیند و تشخیص می دهد.

آیت الله جاودان در ادامه برای روشن تر شدن بحث درباره ظاهر و باطن یک گناه که بلا ایجاد می کند، گفت: به طور مثال یک گناهانی است که به ظاهر پیش هر طبیبی بروید مشکلی برای آن گناه تشخیص نمی تواند بدهد و حتی هیچ آزمایشگاهی هم نمی تواند برای آن گناه مشکلی تشخیص بدهد؛ چون در ظاهر چیزی را نمی بینند و نمی توانند تشخیص بدهند این گناه بلا ایجاد می کند.

وی ادامه داد: اما این گناه که در ظاهر طبیب و آزمایشگاهش چیزی تشخیص نمی دهد یک باطن دارد که اینجا این گناه در باطن مشکلاتی را به بار می آورد. و ما داریم در این بحث آن باطن را می گوییم نه این ظواهر را.

این استاد حوزوی با ارائه مثالی در این زمینه گفت: مثلا فرض کنید تهران اگر روی گسل نبود، گرفتار زلزله سخت نمی شد. این قوانین ظاهری است و ما این را نمی خواهیم بگوییم، این ظواهر مادی و فیزیکی طبق قوانین خودشان عمل می کنند؛ ولی ما یک قوانین باطنی داریم که از باطن عالم سرچشمه می گیرد که آن را بلا می گوییم.

وی افزود: حالا ممکن است با این قوانین ظاهری مطابقت کند یا مطابقت نکند. چون آن هم طبق عوامل خودش عمل می کند و آن عوامل بر این عوامل قاهر هستند، یعنی این عوامل باطنی بر عوامل ظاهری سلطنت دارند و می توانند اینها را کم و زیاد کنند.

این استاد حوزوی خاطر نشان کرد: لذا اگر این طور شود این بلا را به بار می آورد؛ یعنی اگر این گناه شایع شود این نتیجه را به بار می آورد و آن را تبدیل به بلا می کند و این از قوانین باطنی عالم است.  و این قوانین ظاهری با قوانین باطنی منافاتی ندارد و با ضوابط خودشان عمل می کنند. که این یک نکته مهم در حد تذکر بود.

آیت الله جاودان در بخش دوم سخنانشان با اشاره به آیات قرآنی به نوری که مومن در قیامت به همراه خود دارد اشاره و بیان کرد: مومن در اثر ایمان در دنیا نوری کسب می کند که در ظلمت قیامت این نور همراه او و مانند چراغی به دست او است.

امیرمحسن سلطان احمدی

انتهای پیام 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رواج برخی گناهان در جامعه اسلامی مایه بلا است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..