تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حمله سایبری گسترده به نهادهای دولتی آمریکا توسط هکرهای چینی

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی مؤسسه امنیت اطلاعات «Recorded Future»، در زمان مذاکرات تجاری مقامات ایالت آلاسکای آمریکا با همتایان چینی، زیرساخت های اطلاعاتی این ایالت مورد حمله سایبری گسترده قرار گرفته اند.

مؤسسه مورد اشاره عنوان کرده هکرهای چینی طی یک بازه زمانی دو ماهه، 1 میلیون بار به شبکه ایالت آلاسکا متصل شده و برای یافتن نفوذپذیری های امنیتی تلاش کرده اند. هدف اصلی هکرها نهادهای دولتی به خصوص اداره منابع طبیعی و انرژی آلاسکا بوده، که البته بنا به اطلاعات موجود نتوانستند به اهداف خود برسند.

حمله سایبری

حملات مذکور درست زمانی رخ داد که هیئتی از آلاسکا برای توسعه جریان تجارت با چین راهی این کشور شد. جالب است بدانید که یکی از برنامه های مدنظر تیم آمریکایی، احداث خط لوله گاز مستقیم از آلاسکا به چین با هزینه 43 میلیارد دلار بوده است.

هکرهای دولتی چین با انگیزه های ملی-سیاسی حملات خود را انجام می دهند

لازم به ذکر است که هکرهای دولتی چین پیش از این به شبکه برق آمریکا و چندین میلیون دستگاه مودم در این کشور نفوذ کرده بودند که این سطح از حمله سایبری، راه های کسب اطلاعات توسط جاسوسان را بیش از پیش تقویت کرده است. البته هکرهای دولتی بر خلاف همکاران مستقلشان، که اغلب با انگیزه کسب پول و سرقت های میلیون دلاری اقدام به حمله سایبری می کنند، از تمام زیرساخت های حکومت مرکزی بهره مند بوده و با انگیزه های ملی-سیاسی حملات خود را انجام می دهند.

نکته جالب توجه تشدید حملات در زمان بازگشت تیم آمریکایی به آلاسکا بود که نشان می دهد هکرها به دنبال کسب اطلاعات درباره تصمیمات طرف مقابل و ایجاد مزیت رقابتی برای مذاکره کنندگان چینی در جلسات بعدی بوده اند.

گفتنی است دور دیگری از حملات سایبری نیز زمانی به وقوع پیوست که «بیل واکر» رئیس تیم آمریکایی، اظهار داشت این هیئت برای اتخاذ تصمیمات درباره جنگ اقتصادی ترامپ علیه چین با تیم چینی مذاکره خواهد کرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حمله سایبری گسترده به نهادهای دولتی آمریکا توسط هکرهای چینی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..