تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نفی مذاکره با آمریکا دارای پشتوانه عقلی و شرعی است/مفسدان اقتصادی باید بدون هیچ ملاحظه‌ای مجازات شوند

نفی مذاکره با آمریکا دارای پشتوانه عقلی و شرعی است/مفسدان اقتصادی باید بدون هیچ ملاحظه‌ای مجازات شوندآیت الله سعیدی گفت:اجازه مذاکره هیچ مسئولی با آمریکا را نخواهیم داد،نفی مذاکره دارای پشتوانه عقلی و شرعی است.

به گزارش   گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ آیت‌الله سعیدی،امام جمعه قم ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته مصلی قدس، مغز و ریشه تقوا را محبت امیرالمؤمنین(ع) دانست و اظهار داشت: حضرت علی(ع) از پیامبر اکرم(ص) روایت کرده‌اند که یا علی دوستی و محبت به تو ایمان بوده و بغض تو مصداق کفر است، بنابراین با حب امیرالمؤمنین(ع) باید ایمان خود را افزایش و کفر و نفاق را از بین برد.

وی با تفسیر آیه یازده سوره ممتحنه افزود: این آیه خطاب به کسانی است که زنانشان به کفار پیوسته‌اند در این آیه گفته‌ شده در جنگ با کفار به زنان خود که به سمت کفار گریخته‌اند غنائم جنگی بدهید.

امام‌ جمعه قم با بیان اینکه از آیه یازده سوره ممتحنه کاربرد تقوا را می‌توان فهمید، تصریح کرد: امر به تقوا در این آیه معنای خاص مطرح‌ شده خود را دارد، اینکه برخی وقتی خسارت می‌بینند و به دنبال دریافت خسارت هستند طمع کرده و مقدار خسارت را بیش از مقدار واقع بیان می‌کنند، در این آیه به پرهیز از این سوءاستفاده‌ها تأکید شده است.

آیت الله سعیدی در خطبه‌های دوم نماز با اشاره به سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی گفت: 40 هزار نفر در طول آزادی به میهن اسلامی بازگشتند باید درباره آنان روایتگری کرد و به بیان خاطرات دوران اسارت آنان پرداخت.

وی با اشاره به سالروز شهادت امام باقر(ع) ابراز کرد: در روایتی از ایشان خطاب به جابر آمده که بین ما و خدا قوم‌ و خویشی نیست، ای جابر! کسی که خود را ولی و شیعه اهل‌بیت(ع) بداند باید محبت اهل‌بیت(ع) را نیز در دل داشته باشد، اطاعت خدا اصل بوده و در چارچوب محبت خدادوستی اهل‌بیت(ع) معنا می‌دهد.

امام جمعه قم روز عرفه را از روزهای بزرگ اسلامی دانست و افزود: همچنین روز نهم ذی‌الحجه روز شهادت مسلم بن عقیل است، بیعت‌کنندگان حضرت مسلم به چندین هزار نفر رسیدند اما همین افراد زمینه را برای شهادت آن حضرت فراهم کردند و حتی تعدادی از نامه نوشته‌ها به جنگ امام حسین(ع) رفتند.

آیت الله سعیدی اضافه کرد: آیا حاضریم با وجود تهدیدها و تحریم‌های دشمن امام زمان خود را یاری کنیم، علامتش این است که نصرت امام زمان(عج) به نصرت و یاری و لبیک‌گویان به نایب برحقش بستگی دارد.

وی با اشاره به سخنان مهم مقام معظم رهبری در مورد اوضاع اقتصادی، مشکلات معیشتی و راه‌های مقابله با دشمنان گفت: سخنان رهبری نشانگر آگاهی ایشان برای راه‌حل‌های برون‌رفت از مشکلات است، بارها به‌صورت عمومی و خصوصی به مسئولان تذکر داده‌اند، همچنین فرمودند نمی‌گویم خیانت اما خطای بزرگی در توزیع ارز و سکه صورت گرفته است.

خطیب جمعه قم افزود: مقام معظم رهبری در بیانات خود از فساد به اژدهای هفت‌سر یاد کرده‌اند و تا ریشه‌های فساد خشکانده نشود نمی‌توان با فساد مقابله کرد اکنون نوبت دستگاه قضایی کشور است که با رعایت موازین شرعی و قانونی بدون هیچ ملاحظه‌ای متخلفان را به کیفر و مجازات برساند.

آیت الله سعیدی گفت: در این رابطه نباید دست‌به‌کارهای نمایشی زد و از کارهای عجله‌ای باید جلوگیری کرد، همچنین گره زدن منافع ملی و امنیت ملی و گشایش اقتصادی کاری خطرناک و بی‌خردانه‌ای است، نفی مذاکره با آمریکا از دیدگاه مقام معظم رهبری دارای پشتوانه عقلی و شرعی است با این حساب ملت عزتمند و مقتدر و انقلابی ایران با حمایت‌های مقام معظم رهبری هرگز اجازه مذاکره هیچ مسئولی را با آمریکا نخواهد داد.

وی عنوان کرد: یکی از مبانی رهبر معظم انقلاب در رابطه با کسانی که با رأی مردم مسئولیت پیدا کرده‌اند این است که همواره ایشان از رأی مردم حمایت می‌کنند، بنابراین اینکه گفته شود که دولت باید برکنار شود خواست دشمن است بلکه باید دولت بماند و به رهنمودهای رهبری گوش فرا داده و پاسخگوی مردم باشد، البته آحاد مردم نیز به دولت در حل مشکلات کشور کمک می‌کنند.

آیت الله سعیدی با اشاره به جلسات برگزار شده هفته اخیر در استان قم عنوان کرد: حاصل این جلسات تصمیمات و مصوبات خوبی بوده که امیدواریم همگی اجرایی شده و مشمول گذر زمان نشود.

امام‌ جمعه قم با اشاره به عملکرد کمیته امام قم گفت: استان قم در سال 96 و چهارم ماهه اول سال 97 رتبه نخست کشور را در پرداخت زکات داشته و در پرداخت زکات مستحب این استان افزایش قابل‌ توجهی داشته است و در مجموع 136 درصد کمک‌های مردم قم به محرومان رشد داشته است که نشان‌دهنده توجه و عنایت مردم قم در کمک به محرومان از طریق کمیته امداد است.

وی افزود: در دنیا معمولاً برای ایجاد آشوب سراغ طبقات ضعیف و محروم می‌روند اینکه استکبار جهانی و منافقان نتوانسته‌اند از ظرفیت محرومان به‌طور دلخواه استفاده کنند به این دلیل است که همواره این قشر از طرف مردم حمایت و یاری شده‌اند.

انتهای پیام/ش

سخنان آیت الله سعیدی درخطبه های نماز جمعه قم



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نفی مذاکره با آمریکا دارای پشتوانه عقلی و شرعی است/مفسدان اقتصادی باید بدون هیچ ملاحظه‌ای مجازات شوند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..