تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مردم همراه با مسئولین به مبارزه با احتکار بپردازند/ مذاکره با شیطان متهم به شکست است/باید با اژدهای هفت سر فساد مبارزه قاطعانه و جدی کرد

ساعت: 16:27 منتشر شده در مورخ: 1397/05/26 شناسه خبر: 1399098

در خطبه های نماز جمعه شهرهای آذربایجان غربی مطرح شد؛

آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستانهای آذربایجان غربی برگزار و مطالبی درباره مباحث روز مطرح شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در سراسر شهرستانها و بخشهای آذربایجان غربی برگزار و ائمه جمعه مطالبی را درباره مباحث روز مطرح کردند که به شرح ذیل است:

مردم همراه با مسئولین به مبارزه با احتکار بپردازند/ مذاکره با شیطان متهم به شکست است

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه، با گرامیداشت سالروز ورود اسرا به میهن اسلامی، اظهار داشت: رشادت‌ها و مجاهدت‌های رزمندگان و آزادگان رمز ماندگاری انقلاب اسلامی است.
وی، افزود: باید قدردان زحمات و از خود گذشتگی این عزیزان باشیم.
امام جمعه ارومیه، عنوان کرد: ۱۸ ذی‌الحجه به‌عنوان عید غدیر خم باید مراسمات و جشن‌های بزرگ گرفته شود و بوی امامت و ولایت در سراسر میهن اسلامی و استان ما پخش شود.
وی، ادامه داد: همه باهم عظمت عید غدیر را گرامی می‌داریم تا نکته اصلی در بحث اتحاد را به رخ جهان بنمایانیم.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، در حوزه مشکلات اقتصادی، احتکار را جزو امورات حرام دانسته و عاقبت محتکرین را با درآمد حرام و حرامخواری دانست و ابراز داشت: مردم همراه با مسئولین در رعایت اصول و جلوگیری از احتکار قدم بردارند و نسبت به حفظ اموال عمومی تلاش کنند تا شاهد کاهش سوءاستفاده محتکرین و برخی افراد باشیم.
وی، تاکید کرد: بیانات رهبر انقلاب در مورد مشکلات اقتصادی اصلی ترین محور برای حل این مشکلات است که شامل مقابله با عوامل داخلی به‌دلیل بی مبالاتی مدیریتی و استفاده از تجارب دیگران در حل مشکلات اقتصادی می‌شود.
حجت‌الاسلام قریشی، فساد موجود را محدود عنوان کرد و گفت: اینکه برخی فساد را سیستماتیک و مربوط به صدر تا ذیل نطام بدانند همراهی با مخالفان انقلاب اسلامی و دشمنان مردم است که باید در این زمینه دقت کافی کنند.
وی، اذعان داشت: امروز دشمن در صدد برهم زدن اتحاد و امنیت موجود در جامعه است بنابراین باید در داخل کشور بیدار باشیم و از تفرقه دوری کنیم.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، پیگیری سریع فساد بخصوص در حوزه اقتصادی را لازمه حل مشکلات فعلی دانطت و ابراز داشت: با رعایت قوانین و عدل الهی باید شدیدترین برخوردها انجام شود تا سایرین از انجام این کار عقب نشینی کنند.
وی، مذاکره با آمریکا را امری نادرست برشمرد و گفت: رهبری از ابتدا مخالف مذاکره بودند ولی با اصرار آقایان این مورد را قبول کردند که امروز شاهد نتیجه آن هستیم.
حجتالاسلام قریشی، فضای ایجاد شده برای مذاکرات را تنها راه برای علنی کردن چهره واقعی آمریکا و بی اثر بودن برجام دانست و گفت: رهبر انقلاب با آینده نگری فرمودند که نسبت به عاقبت مذاکرات خوشبین نیستند ولی تنها برای مشخص شدن چهره واقعی دشمنان این اجازه را صادر کردند.
وی، وعده دادن را جزو اصلی ترین رفتارهای شیطان نامید و اظهار داشت: رهبری در روزهای قبل مذاکره را ممنوع کردند و این نشان دهنده شکست مذاکرات است.
امام جمعه ارومیه، در پایان سخنان خود، بیانات رخبری در خصوص مذاکرات را نقطه عطفی در شناخت مقام والای ایشان دانست و گفت: تمام مسئولان باید در برابر اشتباهات و کم توجهی های خود عذرخواهی کنند تا مردم اعتماد کافی به مدیران و مسئولان داشته باشند.

باید با اژدهای هفت سر فساد مبارزه قاطعانه و جدی کرد/ ایثارگران و رزمندگان از ارزش های نظام هستند/ آمریکا، نوکر می خواهد

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نمازجمعه این هفته میاندوآب با اشاره به تاکید بر مبارزه با فساد، اظهار کرد: باید با فساد در ابعاد مختلف به ویژه فساد اقتصادی مبارزه قاطع کرد تا از جامعه رخت بربندد و این موضوع نباید در شعار خلاصه شود بلکه باید در عمل با فساد در ابعاد مختلف مبارزه کرد.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه باید ریشه های فساد را از بین برد، گفت: مبارزه با فساد باید ریشه ای بوده و باید قوانین محکم و قاطعی وضع کرد که جلوی فرار مفسدان را گرفته و با آنها برخورد قاطع صورت گیرد.

وی با بیان اینکه مبارزه به فساد یک افتخار  تلقی شود، افزود: متاسفانه بعضی از قوانین درست وضع نشده و محکم نیستند و باید به این موضوع توجه داشت.

حسن زاده با تاکید بر اینکه همه دستگاه ها باید مبارزه با فساد را وظیفه ذاتی خود بدانند، تصریح کرد: ما انقلاب کردیم تا در مقابل فساد بایستیم و همه باید در مقابل فساد، این اژدهای هفت سر محکم بایستند و متحدانه از حق مردم نه عده ای خاص، دفاع کرده و با فساد مبارزه کنیم.

امام جمعه میاندوآب اظهار کرد: از ابتدای انقلاب، هرکس در هر لباس و جایگاهی و مسئولیتی و هر حزب و گروهی که بوده و به این ملت خیانت کرده و دشمن شادکن شده و مایه ناراحتی دوستداران نظام اسلامی شده، خائن است.

وی با بیان اینکه نباید مبارزه با فساد را سیاسی کرد، تصریح کرد: مبارزه با فساد خواست نظام و ملت است و باید از سیاسی کردن گفتمان مبارزه با قساد باید خودداری کرده و مبارزه با فساد عاملی برای اتحاد باشد.

حسن زاده به کمپین فرزندت کجاست نیز اشاره کرد و گفت: باید مشخص شود که فرزندان مسئولین چند  نفر بوده و کجا هستند.

وی با تاکید بر جلوگیری از بزرگنمایی ابعاد فساد، اظهار کرد: نباید بی انصاف بود چرا که در این کشور و مملکت مسئولان پاک دست و انقلابی کم نیستند و تعداد مفسدان و خائنان به مردم خیلی کمتر از تعداد افراد انقلابی و پاک دست است.

امام جمعه میاندوآب به تحریم ترکیه توسط آمریکا اشاره کرد و گفت: ترکیه که سپاه پاسداران نداشته و با حزب الله ارتباطی ندارد، با اسرائیل رایطه صمیمی دارد و به سوریه کمک نمی کند و با آمریکا نیز رابطه خوب داشت.

وی با بیان اینکه عده ای از مذاکره می گویند واز رابطه با آمریکا و… افزود: مگر ترکیه دوست آمریکا و اسرائیل نبود و همه آن چیزهایی که ضد انقلاب علیه نظام می گویند در ترکیه سراغ نداشتیم، پس چرا ترکیه را تحریم کردند؟

حسن زاده با اشاره به اینکه دلیل تحریم ترکیه توسط آمریکا این است که ترکیه نوکری آمریکا را قبول نکرد، افزود:  امروز دشمنی آمریکا با کشور ما اثبات شده است چون که ما هیمنه پوشالی آنها را شکستیم و آنها نمی خواهند ابرقدرتی به نام ایران اسلامی باشد.

وی با بیان اینکه در این شهر سیاسی بازی است، گفت: در این شهر مسائل سیاسی همه چیز مانند مسائل اعتقادی را زیر سوال برده است.

امام جمعه میاندوآب هم چنین به چرایی عدم برگزاری مراسمی برای خبرنگاران توسط دفتر امام جمعه  اشاره کرد و افزود: نفهمیدیم در این شهر چند خبرنگار وجود دارد و هر جایی از عده ای تجلیل کردند و حتی تا ۲۰ خبرنگار نیز دیدیم  و بنده باردیگر روز خبرنگار را تبریک و از زحمات آنها قدرددانی می کنم.

حسن زاده به سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی اشاره کرد و گفت: ایثارگران و رزمندگان از ارزش های نظام هستند و باید قدردان ایثارگری ها و مشقت های ایثارگران، آزادگان و جانبازان و خون شهدا باشیم.

وی افزود: تجلیل و تکریم خانواده های معظم شهدا و ایثارگری ها و آزادگان واجب شرعی، دینی و عقلی است و خانواده های معظم شهدا، آزادگان و جانبازان و ایثارگران باید از جایگاه ویژه ای برخوردار باشند چرا که ایثارگرای کردند و از جان خود مایه گذاشتند.

با اشاره به سالروز شهادت مظلومانه حجاج ایرانی در سال ۶۶، افزود: خسارات رژیم سعودی به حجاج ایرانی باید پیگیری شود و وزارت خارجه باید پیگیر این موضوع باشند.

امام جمعه میاندوآب به سالروز کودتای آمریکا برای بازگرداندن شاه خائن به کشور در سال۳۲ اشاره و اظهار کرد: آمریکا همیشه با ملت ایران دشمن بوده و این را تاریخ به خوبی نشان می دهد.

حسن زاده با اشاره به روز جهانی مسجد و روز عرفه، تصریح کرد: باید از روز عرفه به بهترین نحو استفاده کرد و فرصت راز و نیاز با خداوند تبارک و تعالی را در این روز از دست نداد.

وی به روز عید سعید قربان اشاره کرد و گفت: مردم به مسائل شرعی در ذبح قربانی توجه کرده و این موضوع را در نظر داشته باشند که ذبح های غیررسمی مورد تایید نیست

امام جمعه میاندوآب به روز پزشک اشاره و این روز را به پزشکان، پرستاران و همه دست اندرکاران سلامت تبریک گفت.

حسن زاده هم چنین با اشاره به حکمت ۱۵۰ نهج البلاغه، گفت: انسان باید سعی کند تا از کسانی نباشد که از مرگ به دلیل زیادی گناهان می ترسند ولی باز همان گناهان را تکرار می کنند.

در کشور هیچ بن‌بستی وجود ندارد

 حجت‌الاسلام‌و المسلمین سید رضی موسوی شکوری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان با اشاره به حمله جنایت‌کارانه و وحشیانه وهابیان سعودی به اتوبوس دانش‌آموزان یمنی اظهار داشت: حمله جنایت‌کارانه و وحشیانه وهابیان سعودی به اتوبوس دانش‌آموزان یمنی به شهادت ۵۷ نفر دانش‌آموز و زخمی شدن ۷۷ نفر منجر شد و نیز حمله‌ تکفیری‌های موردحمایت سعودی‌ها در افغانستان به مرکز آموزشی شیعیان منجر به شهادت متجاوز از۵۰ نفر شد.
وی افزود: این جنایت بسیار دردناک بود و دردناک‌تر از آن سکوت مرگبار مجامع بین‌المللی و مراکز به‌اصطلاح مدافع حقوق بشر به‌ویژه سیاستمداران ،حاکمان ،سازمان‌ها و علمای کشورهای اسلامی است.

امام‌جمعه خوی همچنین با اشاره به سخنرانی ولی امر مسلمین در روز دوشنبه به هزاران نفر از اقشار مختلف مردم بیان کرد: مواضع قاطع و تحلیل جامع و مستند و توصیه‌های مقام معظم رهبری در سخنرانی روز دوشنبه درواقع اتمام‌حجتی بود برای مسئولان و مردم متعهد ایران بنابراین ضرورت دارد تمامی مسئولان ،جریان‌های سیاسی و آحاد ملت ایران در این شرایط ویژه موردعنایت ویژه قرار بدهند.

وی تصریح کرد:عامل اصلی گرانی و کاهش ارزش پول ملی ایران مدیریتی است نه تحریم، جنگ نخواهد شد و با آمریکا مذاکره نخواهیم کرد، کسانیکه می‌گویند دولت باید برکنار شود در نقشه دشمن عمل می‌کنند، در کشور هیچ بن‌بستی وجود ندارد برای مـشکلات شناخته‌شده راه‌حل‌های شناخته‌شده‌ای وجود دارد، ازجمله محورهایی از بیانات مقام معظم رهبری بودند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شکوری در بخشی از خطبه‌ی دوم با تبریک ۲۶ مرداد و آغاز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی در سال ۶۹ اظهار داشت: رهبر کبیر انقلاب در ارتباط با آزادگان می‌فرماید:ما را چه رسد که با این قلم‌های شکسته و بیان‌های نارسا در وصف اسرا که سلامت خویش را ازدست‌داده‌اند، مطلبی بنویسیم یا سخنی بگوییم و زبان و بیان عاجز از ترسیم مقام بلندپایه عزیزانی است.

اتحاد تنها رمز پیروزی در مقابل دشمنان ایران اسلامی است

 امام جمعه مهاباد در خطبه‌های نماز جمعه وحدت بخش این شهرستان، ضمن محکومیت شدید تهدیدات آمریکایی‌ها خطاب به مسئولان و دولتمردان این کشور اظهار داشت: به یاد بیاورید که چگونه در باتلاق ویتنام گرفتار شدید و به چه فجاعتی در حمله به این کشور شکست خوردید و به یاد داشته باشید که ایران اسلامی با قدرت رزمی و نظامی خود باتلاقی به مراتب وحشتناک‌تر و کشنده‌تر برای شما است که البته به طور حتم شما این مسئله را به خوبی درک کرده‌اید و این خود باعث شده است که جرات حمله نظامی به ما را نداشته باشید.

ماموستا عبدالقادر سهرابی افزود: آمریکایی‌ها که به خوبی می‌دانند از تهدیدات نظامی عاجز و ناتوان هستند، اقدام به دیگر تهدیدات از جمله تحریم‌های اقتصادی کرده‌اند که البته این مسئله برای ملت بزرگ ایران موضوع جدیدی نیست زیرا که از ابتدای پیروزی انقلاب این تهدیدات و تحریم‌ها وجود داشته است.

امام جمعه مهاباد تاکید کرد: اتحاد تنها راه مقابله با هرگونه تهدید دشمنان انقلاب است، ما ثمره این اتحاد را در پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، در جنگ هشت ساله مقدس و مقابله با تهدیدات پس از جنگ تا به امروز مشاهده کرده‌ایم.

وی خاطر نشان کرد: اگر خدای نکرده این اتحاد کمرنگ شود به طور حتم شکست خواهیم خورد حتی اگر به قوی‌ترین تجهیزات نظامی نیز مجهز باشیم، اطاعت از رهبری و قرار گرفتن در مسیر خط امام راحل و برخورد با اخلال‌گران از جمله اخلال‌گران اقتصادی مسائل مهمی است که می‌توان با تکیه بر آن‌‌ها در مقابل دشمن ایستاد.

مطالبه جدی مردم تغییر در تیم اقتصادی و برخی از وزرا است

حجت الاسلام والمسلمین وحید طالبی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه پلدشت با اشاره به برنامه ریزی صحیح در زندگانی گفت: برنامه ریزی صحیح در زندگانی یکی از اصول مهم است و باید دخل و خرج زندگانی انسان بر حسب اندازه گیری و با نظم است.

وی تصریح کرد: برخی از نابسامانی ها و سختی ها بر همین اساس است و اگر انسان از معیارهای الهی پیروی نکند از زندگانی خیر و برکت نمی بیند.

امام جمعه پلدشت افزود: انسان شایسته، با ایمان و طالب کمال در زندگانی سربار انسان دیگر نمی شود، پیامبر اکرم(ص) فرموده اند، ملعون است انسانی که سختی زندگانی خود را بر دوش دیگران بیاندازد.

به گفته وی اهل ایمان باید صاحب حرفه و کار باشند، هر انسانی دارای استعداد های خاصی است که باید آنها را شناسایی و شکوفا کند.

طالبی با اشاره به کسب روزی حلال گفت: هر انسانی که از دسترنج خود روزی بخورد و برای کس روزی حلال تلاش کند در نظر خداوند عزیز است و خداوند بر روزی او برکت عنایت می فرماید.

وی تصریح کرد: انسان باید در زندگانی خود میانه رو بوده و قناعت پیشه کند، هر شخصی که در زندگانی خود قناعت کند محتاج دیگران نمی شود.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با اقشار مختلف مردم اظهار کرد: مشکلات اقتصادی کشور عمدتا ریشه داخلی دارد، یکی از مطالبات جدی مردم تغییر در تیم اقتصادی و برخی از وزرا است.

خطیب نماز جمعه پلدشت افزود: برخی بی تدبیری ها در حوزه اقتصادی موجب می شود چوب حراج به ذخایر کشور زده شود.

به گفته وی هیچ بن بستی در کشور وجود ندارد، مسئولان با توجه به سخنان و راهنمایی های صاحب نظران نسبت به حل مشکلات کشور اقدام کنند.

طالبی گفت: مذاکره با آمریکا به خاطر ضرر های زیادی که دارد ممنوع است، مذاکره با آنها هیچ سودی ندارد بلکه باعث می شود آنها بیشتر پرو شوند.

وی با اشاره به اقتدار نظامی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: اقتدار نظامی کشورمان در عرصه های مختلف باعث شده است که گزینه نظامی از برنامه های دشمن حذف شود، ملت ایران ثابت کرده اند در هر صحنه حضور دارند و به هر تجاوزی پاسخی سخت و دندان شکن می دهند.

وی با تاکید بر برخورد قاطع با مفسدان اظهار کرد: فساد اژدهایی هفت سر است، مسئولان و دستگاه های امنیتی باید گلوگاه های فساد را مسدود کنند.

امام جمعه پلدشت با اشاره به نامه رییس قوه قضاییه به مقام معظم رهبری افزود: مقام معظم رهبری در پاسخ به نامه رییس قوه قضاییه فرمودند، باید برخوردی قاطع ، جدی، منصفانه و بدون وقت تلف کردن صورت گیرد.

طالبی گفت: درخواست همه مردم از مسئولان قوه قضاییه این است که بدون ملاحظه کاری با مفسدان اقتصادی برخورد شود.

امام جمعه پلدشت با اشاره به ۳۰ مرداد روز عرفه که از اعیاد بزرگ مسلمانان است، افزود: در این روز تمامی حاجیان در یک مکان به نام صحرای عرفات به راز و نیاز می پردازند و لحظه ای حساس برای راز و نیاز با پروردگار است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مردم همراه با مسئولین به مبارزه با احتکار بپردازند/ مذاکره با شیطان متهم به شکست است/باید با اژدهای هفت سر فساد مبارزه قاطعانه و جدی کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..