تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




از الماس‌هایی که در مایکروویو ساخته می‌شوند تا رباتی که افکار شما را می‌خواند

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اختراعات مخترعان در سراسر جهان است که سبب رشد و پیشرفت جوامع مختلف و باز شدن دریچه‌های جدیدی از علم و فناوری می‌شود،  در این بسته خبری بنا داریم به معرفی برخی محصولات ساخته شده مخترعان بپردازیم.

الماس‌هایی که در ماکروویو ساخته می‌شوند

الماس جزء آن دسته از سنگ‌های قیمتی است که باید در هنگام مواجه با آن‌ها  احتیاط بسیاری داشت والبته  اکثر الماس‌هایی که در بازار وجود دارند جزء آن دسته‌ای هستند که از مناطق جنگی و اردوگاه‌های کار اجباری و طی شرایط سخت استخراج شده‌اند؛ به تازگی بسیاری از شرکت‌هایی که طلا و جواهر می‌سازند سراغ الماس‌هایی رفته‌اند که طی روش‌های اخلاقی و به دور از سختی کار تولید شده‌اند.

در همین راستا محققان روشی را ابداع کرده‌اند که بر مبنای آن می‌توان الماس را در ماکروویو ساخت؛ طبق  این روش دانه‌ای کربنی به کمک گاز متان در دستگاه قرار داده می‌شود و پس از آن که گاز سنگین متان شکسته شد اتم‌های کربن به الماس تبدیل می‌شوند و می‌توان از آن برای ساخت طلا و جواهرات استفاده کرد.

از الماس‌هایی که در مایکروویو ساخته می‌شوند تا رباتی که افکار شما را می‌خواند

دستگاهی که آب مناطق بیابانی را تأمین می‌کند

گروهی از محققان دستگاهی را ساخته‌اند که می‌تواند رطوبت را  از آب و هوای خشک بیابان جذب کنند و آن را در محفظه‌هایی مخصوص ذخیره کرده تا در مواقعی ضروری از این رطوبت بتوان آب تولید کرد.

این دستگاه به کمک انرژی خورشیدی کار می‌کند و رطوبت زمین‌های بیابانی را جذب کرده و در دستگاه‌های خنک کننده نگهداری می‌کند، همین کار سبب می‌شود تا آب مورد نیاز مناطق گرم و خشک را تأمین کند.

از الماس‌هایی که در مایکروویو ساخته می‌شوند تا رباتی که افکار شما را می‌خواند

رباتی که ذهن انسان را می‌خواند

دانشمندان ربات ذهن خوانی را توسعه داده‌اند که می‌تواند افکار انسان را بخواند و آن‌ها را روی صفحه خاص نشان دهند؛ این دستگاه روی سر انسان قرار می‌گیرد و حروف صدادار و بی‌صدای انسان را ثبت و  تحلیل می‌کند بعد از آن  سیگنال مغزی به متن تبدیل شده و بر اساس آن می‌گویند که فرد اکنون به چه چیزی می‌اندیشد.

از الماس‌هایی که در مایکروویو ساخته می‌شوند تا رباتی که افکار شما را می‌خواند

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «از الماس‌هایی که در مایکروویو ساخته می‌شوند تا رباتی که افکار شما را می‌خواند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..