تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طرز تهیه «عرسية» غذایی مخصوص کشور عمان

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛عموم غذاهای عمانی عربی، لبنانی، ترکی و هندی است اما عمانی‌ها بر این نکته هستند که غذاهای آن‌ها با غذاهای عربی تفاوت دارد و با غذاهایی که از گذشته در سراسر شبه‌جزیره درست می‌شده فرق دارد. بیشتر غذاهای بومی عمان دریایی است، مانند ماهی و میگو.

طرز «عرسية» غذایی مخصوص کشور عمان

مواد لازم:

۱ عدد مرغ کامل پوست گرفته و تقسیم شده به ۴ قسمت

۱۰ فنجان یا دو و نیم لیتر آب

۸ عدد هل

۳ عدد چوب کوچک دارچین

۳ بسته گالینابلانکا

یک ونیم فنجان یا ۳۰۰ گرم برنج

۴ قاشق غذاخوری روغن حیوانی

طرز تهیه:

قطعات مرغ را پاک کرده و بشویید. آنها را همراه با ۱۰ فنجان آب داخل قابلمه بزرگی قرار داده بگذارید آب بجوش آید و کف تشکیل شده بر روی آب را نیز بردارید.هل،چوب های دارچین و گالینابلانکا را به قابلمه حاوی مرغ اضافه کرده و شعله گاز را کم نموده و بگذارید گوشت مرغ بپزد.بعد از پخت گوشت آن را از داخل عصاره مرغ خارج کرده بعد از خنک شدن استخوانهایش را خارج نمایید.عصاره مرغ را نیز از صافی رد نموده و آن را به کناری بگذارید.برنج را شسته آبکشی کرده و به باقیمانده عصاره که بایستی ۹ فنجان از آن باقی مانده باشد،اضافه نمایید.میتوانید درصورت نیاز آب بیشتری را اضافه نمایید.سپس مرغ پخته شده را به آن اضافه نموده و روی شعله ملایم طی مدت زمان ۳۰ دقیقه یا تا زمانی که برنج و گوشت مرغ بخوبی بپزند گهگاهی آن را هم بزنید.بعد از پخت روغن حیوانی را به مخلوط برنج و گوشت مرغ اضافه کرده و کاملا با آنها مخلوط نمایید.در پایان مخلوط یاد شده را با بلندر یا مخلوط کن کاملا هم زده به حالت پوره و له شده درآورده و سرو نمایید.

منبع:الکوثر

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طرز تهیه «عرسية» غذایی مخصوص کشور عمان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..