تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شکار "شفق قطبی" از فضا+عکس

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛یکی از فضانوردان "آژانس فضایی اروپا"(ESA) به نام "الکساندر گرست"(Alexander Gerst) که هم‌اکنون در "ایستگاه فضایی بین‌المللی" است، تصویری بی‌نظیر از "شفق قطبی" زمین به ثبت رسانده است.این نورهای رقصنده شفق قطبی، صحنه‌ای شگفت‌انگیز از زمین است که از منظر فضا شکار شده است.

شفق قطبی یکی از پدیده‌های جوی کره زمین است که پدیده ظهور نورهای رنگین و متحرک در آسمان شب است و معمولا در عرض‌های نزدیک به دو قطب زمین رخ می‌دهد که بر اثر برخورد ذرات باردار باد خورشیدی و یونیزه شدن مولکول‌های موجود در "یونوسفر" زمین به وجود می‌آید.

شکار

علت وقوع شفق قطبی خروج جرم از تاج خورشیدی است که از طریق کمربند تشعشعی "وان آلن" به مناطق قطبی هدایت می‌شوند. کمربند تشعشعی "وان آلن" (Van Allen Belt) سپر دفاعی چندلایه‌ای در برابر طوفان‌های خورشیدی و تشعشعات فضایی است که توسط میدان مغناطیسی زمین، کره زمین را احاطه کرده‌ است.

این ایستگاه هر ۹۰ دقیقه یک بار زمین را با سرعت ۱۷ هزار و ۵۰۰ مایل بر ساعت، دور می‌زند و روزانه ۱۶ بار طلوع و غروب خورشید را نظاره‌گر است.

هم‌اکنون ۶ فضانورد در این ایستگاه مشغول انجام تحقیقات علمی خود هستند.

تحقیقات علمی این دانشمندان نه‌تنها به نفع زندگی در زمین است، بلکه ما را کمک می‌کند که اعماق فضا را نیز بررسی کنیم.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شکار "شفق قطبی" از فضا+عکس»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..