تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ارتباط تنگاتنگ میان موضوع تولیدات نمایشی مسجد‌محور با روایت تئاتر مقاومت

بررسی تئاتر دفاع مقدس به عنوان برشی از ۴ دهه هنر انقلاب/7

امیر نصیربیگی؛ رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا گفت: مسجد به عنوان یکی از پایگاه‌های اصلی حرکت‌ها و جنبش‌های انقلابی حداقل در تاریخ انقلاب اسلامی مطرح بوده است و منشأ بسیاری از مبارزات انقلابیون، مسجد بوده و بنا به تعبیر امام راحل«مسجد سنگر است».

وی ادامه داد: وقتی صحبت از پایگاه و سنگر به میان می‌آید و مسجد به این واژگان تعبیر می‌شود فوراً معنا و مفهوم دیگری نیز تداعی می‌شود و آن واژه مقاومت و فرهنگ ارزشی مترادف با آن است، به این دلیل فعالیت‌های فرهنگی و هنری روی داده در مساجد را می‌توان هم به حوزه انقلاب اسلامی مرتبط کرد و هم در راستای فرهنگسازی دفاع مقدس و مفهوم مقاومت براساس آن، مجموعه فعالیت‌های مؤثری را به انجام رساند.

داور سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد تصریح کرد: در جشنواره اخیری که با محوریت تئاتر مسجد در قزوین برگزار شد، شاهد و ناظر تجلی استعداد و خلاقیت هنری  بالقوه‌ای از جانب برخی از فعالان نوجوان و جوان در عرصه هنرهای نمایشی بودیم که آثاری را متناسب با فضای مسجد و برای اجرا در این مکان عبادی تولید و عرضه کرده بودند.

نصیربیگی افزود: صرفنظر از برخی کاستی‌ها و ایراداتی که به لحاظ غیرحرفه‌ای بودن گروه‌های نمایشی شرکت‌کننده در این جشنواره مشهود بود اما باید به یک نکته اساسی و مهم اشاره کرد و آن اینکه اغلب آنها قابلیت هدایت و راهبری درست به منظور رسیدن به سطحی قابل قبول و اطلاق تئاتری مخاطب‌پسند را دارا هستند.

دبیر شانزدهمین جشنواره بین‌المللی «تئاتر مقاومت» در ادامه گفت: با توجه به طرح موضوعاتی که در جریان رویدادهای نمایشی با محوریت مسجد هم در این جشنواره و هم در سایر مناسبات در حال رخ دادن است و گروه‌های نمایشی دغدغه‌مند در این حوزه، مضامین انقلابی، دفاع مقدس و فرهنگ مقاومت را به بهانه حضور در فضای مسجد در روایت نمایشی خود به کار می‌بندند لذا می‌توان میان تئاتر مسجدمحور با تئاتری که با موضوعات انقلاب و دفاع مقدس اشاره دارند ارتباط تنگاتنگی برقرار کرد.

وی در پایان گفت: از مجموع مشاهداتی که در زمان برگزاری جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد داشتم و ظرفیت خوبی که در این حوزه به منظور پرداختن به موضوعات ارزشی، دینی و انقلابی فراهم شده است تصور می‌کنم می‌توان به واسطه تعامل میان دو دبیرخانه تئاتر بچه‌های مسجد و تئاتر مقاومت، مراوداتی به جهت اجرای آثار تئاتر مسجد که موضوع آنها به فرهنگ مقاومت اشاره دارد در جشنواره بین‌المللی «تئاتر مقاومت» به انجام رساند.

انتهای پیام      




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ارتباط تنگاتنگ میان موضوع تولیدات نمایشی مسجد‌محور با روایت تئاتر مقاومت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..