تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




معرفی فعالیت‌های هنری، رسانه‌ای مرکز طبع و نشر قرآن

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ شماره سوم ویژه‌نامه تخصصی «صحیفه» که در حوزه معارف، کتابت و چاپ و نشر قرآن کریم است و به گزارش مهمترین فعالیت‌ها،‌ پژوهش‌ها، مصاحبه‌ها، نمونه کتابت کاتبان برجسته دارالکتابه و دارالکتابه در آئینه تصاویر می‌‌پردازد منتشر شد.

این اثر در چهار فصل به چاپ رسیده است که آشنایی با مرکز طبع و نشر قرآن جمهوری اسلامی ایران و دارالکتابه مقدمه آن را به خود اختصاص داده است. معرفی شوراهای تخصصی دارالکتابه، کارگاه‌های ماهیانه‌،‌ همایش‌ها،‌ جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها، پایگاه اطلاع‌رسانی دارالکتابه، بانک اطلاعاتی نسخ و ثلث‌نویسان و صندوق حمایت از کاتبان قرآن کریم در فصل اول این اثر مطرح شده است.

از جمله همایش‌هایی که برگزار شده‌اند می‌توان به نشست تخصصی کاتبان با استاد محمد القاضی، همایش کاتبان در آستان قدس رضوی، نشست تخصصی کاتبان در استان تهران و نشست‌های تخصصی دومین جشنواره کتابت قرآن کریم اشاره کرد.

جشنواره‌های کتابت سوره مبارکه یس، کتابت و مرقع‌نویسی قرآن و دعا،‌ نسخ و ثلث در قالب نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، کتابت قرآن کریم و کتبات مصحف جمعی اهدایی به حرم حضرت ابوالفضل (ع) از دیگر فعالیت‌های ارائه شده در این فصل است.

فصل دوم این اثر به پژوهش‌هایی در موضوع خوشنویسی خطوط قرآنی اختصاص دارد. از جمله این پیشنهادها می‌توان به مواردی چون پیرامون تفاوت خط نسخ عربی و ایرانی،‌ بررسی چگونگی تغییر زوایای اشکال عمومی حروف و عوامل ایجاد آن در کتابت نسخ ملاعلاءالدین تبریزی، تفاوت‌های ثلث جلی بین دو استاد «مصطفی راقم» و «سامی افندی»،‌ ویژگی‌ها و کاربردهای خط نسخ، فواصل در خط نسخ، کتابت سهل القرائه مسیری به سوی انس عامه مردم با کلام الهی می‌پردازد.

در فصل سوم این نشریه، مصاحبه با سیدعلی سرابی، قائم‌مقام مرکز و استادانی چون عبدالرضایی،‌ بنی رضی، محمد القاضی، محمدعلی قربانی و حبیب‌الله اسلامی به چاپ رسیده است. و نمونه کتابت کاتبان برجسته دارالکتابه در فصل چهارم ارائه شده است.

انتهای پیام




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «معرفی فعالیت‌های هنری، رسانه‌ای مرکز طبع و نشر قرآن»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..