تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پیروزی مجدد ابراهیم ابوبکر کیتا در انتخابات ریاست جمهوری مالی

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار؛ ابراهیم ابوبکر کیتا، یک بار دیگر رئیس جمهور کشور مالی شد. ابراهیم ابوبکر کیتا توانست با کسب شصت و هفت درصد از آراء رای دهندگان در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در برابر سومایلا سیسی رهبر مخالفان، بار دیگر رئیس جمهور کشور مالی شد.

این خبر از تلویزیون ملی این کشور اعلام شد. این انتخابات با تردیدها در خصوص تقلب و خشونت همراه شده است. با این پیروزی ابراهیم ابوبکرکیتا برای مدت پنج سال دیگر قدرت را در مالی در دست خواهد داشت. دور دوم ریاست جمهوری ابوبکرکیتا در تاریخ چهارم سپتامبر سال جاری میلادی شروع می‌شود. سومایلا سیسی، رقیب اصلی او و نامزد مخالفان نیز توانسته است نزدیک به سی و سه درصد از آراء را به دست آورد. او که پیش‌ از این به عنوان وزیر دارایی در مالی بوده است، پس از اعلام نتایج انتخابات، رئیس جمهور ابوبکرکیتا را به تقلب در انتخابات متهم کرد بی آنکه مدارک و مستنداتی در این خصوص ارائه دهد.

ناظران اروپایی نیز اعلام کرده اند با این که مشکلاتی در زمینه اجرای انتخابات وجود داشته است ولی هر گونه تقلب را رد کرده اند. سومایلا سیسی اعلام کرده است که نتیجه انتخابات را نمی‌پذیرد. طرفداران سومایلا سیسی نیز در واکنش به نتیجه اعلام شده دور دوم انتخابات در شهر باماکو، پایتخت مالی تظاهرات کردند. مرحله اول این انتخابات در تاریخ بیست و نهم ماه ژوئیه سال جاری میلادی برگزار شد و از میان بیست و چهار نامزد شرکت کننده، هیچ کدام موفق به کسب پنجاه درصد از آراء رای دهندگان نشدند. سرانجام ابراهیم ابوبکر کیتا و سومایلا سیسی توانستند هر کدام به ترتیب با کسب چهل و یک درصد و دیگری هفده از آراء، به دور دوم انتخابات راه یابند. دور دوم انتخابات مالی دوازدهم ماه اوت برگزار شد.

بر اساس آمار منتشر شده، میزان مشارکت مردم مالی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور سی و چهار ممیز پنجاه و چهار درصد بوده است. با تایید دادگاه قانون اساسی کشور مالی، نتیجه این انتخابات رسمی خواهد شد. کشور مالی به دلیل محصور ماندن در خشکی، یکی از فقیرترین کشورهای آفریقا محسوب می‌شود. ابراهیم ابوبکر کیتا در حالی دور دوم ریاست جمهوری خود را آغاز می کند که این کشور سالیان زیادی است درگیر خشونت های داخلی است و خطر حملات گروه های تکفیری نیز این کشور آفریقایی را تهدید می کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پیروزی مجدد ابراهیم ابوبکر کیتا در انتخابات ریاست جمهوری مالی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..