تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اطلاعات مالی شهرداری سورک زیر ذره‌بین دادستانی

ساعت: 23:10 منتشر شده در مورخ: 1397/05/25 شناسه خبر: 1398968

شهردار سورک با اقدامی شجاعانه و با ارسال داوطلبانه کلیه اطلاعات مالی مربوط به حساب‌های درآمدی و هزینه‌ای و همچنین قراردادهای منعقده با پیمانکاران، همراه با جزئیات به نهادهای نظارتی و رسانه‌ها از آنان خواست، عملکرد این نهاد را زیر ذره بین خود ببرند و انتقادها را مطرح کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، 22 سالی از عمر شهرداری سورک می‌گذرد، این شهر همانند بسیاری از شهرهای تازه تاسیس با مشکلات خاصی از جمله کمبود بودجه رنج می‌برد اما کمبود بودجه بهانه‌ای نشد که کارهای عمرانی در این شهر راکد بماند.

شهرداری سورک مانند دیگر شهرداری‌ها سعی دارد در راستای توسعه و آبادانی شهر پیش برود و تاکنون کارهایی هم در این باره انجام گرفته است، اما این شهرداری علی‌رغم وظایف خود در یک اقدامی جالب و بی‌نظیر، داوطلبانه کلیه حساب‌های مالی شهرداری را در اختیار دادستانی قرار داد، حرکتی که شاید تاکنون انجام نشده و یا اگر صورت گرفته بسیار به ندرت بوده است.

در میان فراوانی اخبار ناگواری که از اختلاس، فساد مالی و نابسامانی اقتصادی در کشور به گوش می‌رسد، شهردار سورک با اقدامی شجاعانه و با ارسال داوطلبانه کلیه اطلاعات مالی مربوط به حساب‌های درآمدی و هزینه‌ای و همچنین قراردادهای منعقده با پیمانکاران، همراه با جزئیات به نهادهای نظارتی و رسانه‌ها از آنان خواست، عملکرد این نهاد را زیر ذره بین خود ببرند و انتقادها را مطرح کنند تا مسیر توسعه این شهر هموارتر شود.

حسین طبری در نامه‌ای به دادستانی خواستار بررسی شفاف و قانونی نسبت به پرونده‌ها و عملکرد شهرداری در دوره مسئولیتش شد و از رسانه‌ها هم خواست نتایج این ارزیابی‌ها را در اختیار افکارعمومی قرار دهند.

وی با ارائه گزارش کاملی از جزئیات فعالیت‌ها، برنامه‌ها و دستاوردهای این نهاد در دوران مسئولیتش و در بحبوحه اخبار ناگوار فساد اقتصادی در فضای مجازی در سیستم اداری کشور، گام مهمی در ارج نهادن به جایگاه پاسخگویی به افکار عمومی و برگرداندن اعتماد مردم به مسئولین برداشته است تا الگویی برای کلیه مسئولین باشد.

این عمل نادر از دو جهت حائز اهمیت است اول اعتمادسازی به نسل جوان و جوانی همانند طبری که سعی کرد تا در عمل وضعیت موجود شهرداری را سر و سامانی ببخشد و از سوی دیگر با این اقدام تا حدودی موفق شد اعتماد سلب شده مردم نسبت به مسئولین را تا حدودی بهبود ببخشد.

در مقابل این حرکت زیبای طبری، دادستان شهرستان میاندرود نیز پس از بررسی موارد ارسالی با ارسال نامه‌ای ضمن ابراز تشکر از این اقدام و تایید شفافیت تمام موارد ارسالی، خواستار الگوبرداری تمام دستگاه‌های اجرایی از این عمل شد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اطلاعات مالی شهرداری سورک زیر ذره‌بین دادستانی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..