تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نگاهی به همه قهرمانان سوپرجام اروپا

 وبسایت نود: به نقل از فورفورتو، چهارشنبه شب برای اولین بار در تاریخ سوپرجام اروپا، دو تیم همشهری به مصاف هم رفتند. دیداری که اتفاقا جذاب هم شد و ۶ گل را به همراه داشت. دیگو کاستا با گلزنی در ثانیه ۴۹ رکورد اور بانگا را شکست و سریع ترین گل تاریخ این رقابت را به ثمر رساند.

اتلتیکو مادرید در نهایت با پیروزی ۴-۲ مقابل رئال مادرید برای سومین بار قهرمان سوپرجام شد تا در کنار لیورپول چهارمین تیم پرافتخار این مسابقات نام گیرد. نکته جالب آن است که اتلتی ۳ بار به این مسابقه راه یافته و هرگز شکست نخورده است.

اما رئال مادرید که پیش از این ۴ بار قهرمان این مسابقات شده بود، از کسب پیروزی بازماند تا نتواند با کسب پنجمین قهرمانی، در کنار بارسلونا و میلان پرافتخارترین تیم این مسابقات باشد.

اما به جز این دو تیم، کدام تیم ها قهرمانی در سوپرجام اروپا را چشیده اند؟ این مسابقات از سال ۱۹۷۲ تاکنون در حال برگزاری است و در این ۴۳ دوره، ۲۴ تیم قهرمانی در این مسابقه را تجربه کرده اند.

برای مدتی طولانی، سوپرجام اروپا نبردی میان قهرمان جام باشگاه ها/لیگ قهرمانان با قهرمان جام برندگان جام اروپا بود اما از سال ۲۰۰۰ تاکنون، جای قهرمان جام برندگان جام را قهرمان جام یوفا/لیگ اروپا گرفته است.

در ادامه نگاهی به این ۲۴ قهرمان و لیگ هایی که در آن حضور دارند می‌اندازیم. جالب آن که برخی از قهرمانان در ادوار گذشته، اکنون حتی در سطح اول فوتبال کشورشان نیز حضور ندارند و در رده های پایین تر به حیات ادامه می‌دهند:

۵ قهرمانی

بارسلونا (لالیگا اسپانیا): ۱۹۹۲، ۱۹۹۷، ۲۰۰۹، ۲۰۱۱، ۲۰۱۵

آث میلان (سری آ ایتالیا): ۱۹۸۹، ۱۹۹۰، ۱۹۹۴، ۲۰۰۳، ۲۰۰۷

۴ قهرمانی

رئال مادرید (لالیگا): ۲۰۰۲، ۲۰۱۴، ۲۰۱۶، ۲۰۱۷

۳ قهرمانی

لیورپول (لیگ برتر انگلیس): ۱۹۷۷، ۲۰۰۱، ۲۰۰۵

اتلتیکو مادرید (لالیگا): ۲۰۱۰، ۲۰۱۲، ۲۰۱۸

۲ قهرمانی

آژاکس (اردیویسه هلند): ۱۹۷۳، ۱۹۹۵

آندرلخت (لیگ حرفه ای بلژیک): ۱۹۷۶، ۱۹۷۸

والنسیا (لالیگا): ۱۹۸۰، ۲۰۰۴

یوونتوس (سری آ): ۱۹۸۴، ۱۹۹۶

۱ قهرمانی

سویا (لالیگا): ۲۰۰۶/ پورتو (پریمرا لیگا پرتغال): ۱۹۸۷/ منچستریونایتد (لیگ برتر): ۱۹۹۱/ بایرن مونیخ (بوندسلیگا آلمان): ۲۰۱۳/ چلسی (لیگ برتر): ۱۹۹۸/ دینامو کیف (لیگ برتر اوکراین): ۱۹۷۵/ ناتینگهام فارست (چمپیونشیپ انگلیس): ۱۹۷۹/ آستون ویلا (چمپیونشیپ): ۱۹۸۲/ آبردین (لیگ برتر اسکاتلند): ۱۹۸۳/ استوا بخارست (لیگا ۱ رومانی): ۱۹۸۶/ میشلن (لیگ حرفه ای بلژیک): ۱۹۸۸/ پارما (سری آ): ۱۹۹۳/ لاتزیو (سری آ): ۱۹۹۹/ گالاتاسارای (سوپرلیگ ترکیه): ۲۰۰۰/ زنیت سن پترزبورگ (لیگ برتر روسیه): ۲۰۰۸




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نگاهی به همه قهرمانان سوپرجام اروپا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..