تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پایان عملیات اعزام حجاج با انجام ۳۱۵ پرواز

خبرگزاری صدا و سیما: قائم مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران در امور فرودگاه‎ها، از اتمام پروازهای رفت حج با انجام ۳۱۵ پرواز خبر داد.

حسین اسفندیاری گفت: پروازهای رفت زائران خانه خدا که از ۲۷ تیر آغاز شده بود روز گذشته با انجام سیصد و پانزدهمین پرواز در همه ۱۹ فرودگاه ویژه اعزام حجاج به پایان رسید.

وی در مورد تعداد پروازهای انجام شده در هر یک از فرودگاه‎ها گفت: تا پایان عملیات رفت حج مجموعاً ۳۱۵ پرواز انجام شد که ۹۱ پرواز در فرودگاه امام خمینی(ره)، ۳۶ پرواز در فرودگاه مشهد، ۲۷ پرواز در فرودگاه اصفهان، ۱۸ پرواز در فرودگاه اهواز، ۱۷ پرواز در فرودگاه شیراز، ۱۷ پرواز در فرودگاه همدان، ۱۴ پرواز در فرودگاه گرگان، ۱۳ پرواز در فرودگاه تبریز، ۱۲ پرواز در فرودگاه کرمان، ۱۲ پرواز در فرودگاه ساری، ۱۱ پرواز در فرودگاه یزد، ۱۰ پرواز در فرودگاه بیرجند، ۱۰ پرواز در فرودگاه ارومیه، ۷ پرواز در فرودگاه زاهدان، ۵ پرواز در فرودگاه زنجان، ۵ پرواز در فرودگاه کرمانشاه، ۴ پرواز در فرودگاه بندرعباس، ۴ پرواز در فرودگاه بوشهر و ۲ پرواز در فرودگاه رشت انجام شده است. البته ۴ پرواز مربوط به عوامل و کارگزاران حج بود که پیش از آن اعزام شدند.

اسفندیاری با اشاره به اینکه ۱۵۶ پرواز با انتقال حدود ۴۲ هزار زائر به فرودگاه مدینه انجام شده و همچنین ۱۵۹ پرواز با حدود ۴۴ هزار زائر به فرودگاه جده رفته است، گفت: از این بین ۱۸۶ پرواز توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و ۱۲۹ پرواز توسط شرکت هواپیمایی سعودی انجام شده است.

قائم مقام مدیرعامل در امور فرودگاه‎ها با بیان اینکه در حین انجام عملیات حج به همراه مسئول عملیات حج با حضور در چند فرودگاه، از نزدیک روند خدمت‎رسانی به زائران خانه خدا و انجام پروازها را بررسی و نظارت کرده است، گفت: با توجه به جلساتی که به طور مستمر هم در ستاد و هم در فرودگاه‎ها انجام شد و هماهنگی‎هایی که با عوامل مختلف درون فرودگاه و بیرون از آن انجام شد در مجموع امسال عملیات حج خوبی را پشت سر گذاشتیم و می‎توان گفت که نسبت به سال ۹۶ که شرایط ویژه‎ای حاکم بود و فرصت زیادی برای آماده‎سازی نداشتیم بسیار بهتر انجام شد.

وی افزود: خوشبختانه در هیچ فرودگاهی از نظر امکانات مربوط به فرودگاه با مشکلات فنی، عملیاتی و تسهیلاتی روبرو نشدیم و همه بخش‎ها کارهای‎شان را به خوبی انجام دادند. میزان تاخیرات هم بسیار کمتر از سال قبل بود. تنها در دو سه فرودگاه به دلیل بروز نقص فنی در هواپیماها تأخیرات زیادی به وجود آمد.

اسفندیاری با ابراز امیدواری از اینکه زائران و خانواده آنها از عملیات حج امسال راضی باشند گفت: به زودی برای پروازهای بازگشت حجاج برنامه‎ریزی های لازم را انجام خواهیم داد. اولین پرواز در روز ۵ شهریور در فرودگاه بوشهر به زمین خواهد نشست و آخرین پرواز نیز در ۲۴ شهریور به وطن باز خواهد گشت. بنابراین زمان زیادی نداریم و این نکته نیز باید در نظر گرفته شود که پروازهای بازگشت همیشه از پروازهای رفت حساس‎تر است؛ چراکه حجاج پس از یک ماه به وطن باز می‎گردند و خستگی‎هایی دارند و از سویی خانواده‎های آنها نیز چشم انتظارشان هستند و با اشتیاق و تعداد بیشتری برای استقبال آنها به فرودگاه‎ها می‎روند.

وی در پایان اعلام کرد که برنامه‎های مربوط به عملیات برگشت حجاج ظرف چند روز آینده اطلاع‎رسانی خواهد شد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پایان عملیات اعزام حجاج با انجام ۳۱۵ پرواز»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..