تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ورزش چگونه اقتصاد رسانه‌های آمریکایی را می‌سازد؟

برنامه‌های ورزشی از محبوب‌ترین برنامه‌های تلویزیونی و از پر بیننده ترین آنها در اغلب کشورهای دنیا هستند بنابراین پخش تبلیغات در حین پخش برنامه های ورزشی یا مسابقات ورزشی جهانی می تواند درآمد زایی زیادی برای شبکه‌های تلویزیونی داشته باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، شبکه‌های تلویزیونی امریکایی از باشگاه‌های داخلی این کشور برای پخش مسابقات ورزشی هزینه‌ای دریافت می‌کنند که این مبلغ بسته به اهمیت و بزرگی باشگاه ورزشی می‌تواند متغیر باشد. به تعبیر دقیق‌تر دریافت حق پخش مسابقات ورزشی محلی یکی از منابع مهم درآمدی برای شبکه های تلویزیونی در امریکا است.

به گزارش مرکز مطالعات رسانه ای آمریکا، با وجود اینکه بارها در مورد اهمیت تبلیغات در تامین درآمد شبکه های تلویزیونی در امریکا صحبت شده است ولی تبلیغات ورزشی درامد بیشتری ایجاد می کند. تبلیغات هم شامل تبلیغات کالاها و محصولات غیر ورزشی در حین برنامه‌های ورزشی می‌شود و هم شامل تبلیغات ورزشی می شود. به این معنا که  از ورزشکاران برای تبلیغات محصولات مصرفی و تولیدی مختلف استفاده می شود و به دلیل محبوبیت انها ، استقبال از محصولات هم بالاتر می رود و شرکتهای تبلیغ کننده هم تمایل زیادی برای استفاده از ورزشکاران دارند.

حق پخش تلویزیونی

 تبلیغات کلید  کسب درآمد

یکی از اصلی ترین روشهای کسب درآمد برای تلویزیون های فعال در کشورهای صنعتی، تبلیغات است و مسابقات ورزشی هم از اصلی ترین و مهمترین منابع کسب درآمد برای این تلویزیون ها است. آمارها نشان می دهد در دوره‌هایی که مسابقات جهانی ورزشی در دنیا برگزار می شود، تلویزیون ها شاهد افزایش ۲۵ درصدی درامد خود هستند. این وضعیت در سالهایی که جام جهانی فوتبال برگزار می شود یا مسابقات المپیک برگزار می شود وجود دارد ولی  مسابقات منطقه ای مانند لیگ های فوتبال اروپایی یا آسیایی یا مسابقات ورزشی دیگر در سطح قاره ای هم می تواند درامد تلویزیون های محلی را افزایش دهد.اما مساله دیگری که اخیرا مورد توجه پژوهشگران حوزه رسانه قرار گرفته است، این است که تبلیغات حین پخش برنامه های  ورزشی هم می تواند درامد زیادی برای تلویزیون ها داشته باشد. در سال ۲۰۱۶ میلادی شبکه تلویزیونی سی بی اس امریکا ۲.۸ میلیارد دلار از پخش تبلیغات هنگام پخش برنامه های ورزشی درآمد کسب کرد و در سال ۲۰۱۷ میلادی توانست ۳.۴ میلیارد دلار از پخش این تبلیغات درآمد کسب کند.

 درامد ۲.۶۴ میلیارد دلاری فاکس از تبلیغات ورزشی

 در این سال شبکه تلویزیونی فاکس از تبلیغات در حین پخش برنامه های ورزشی ۲.۶۴ میلیارد دلار درآمد کسب کرد. این شبکه تلویزیونی علاوه بر تبلیغات حین برنامه های ورزشی، حق پخش برنامه های خاصی را نیز فروخته است و از این محل درامد زیادی کسب کرد. طبق گزارشهای رسمی شبکه فاکس  که در بخش برنامه سازی هم فعالیت بسیار گسترده ای دارد و البته شبکه خبری اش هم در امریکا محبوبیت زیادی دارد توانست شاهد افزایش ۳۶ درصدی درآمد خود در فصل اخر سال ۲۰۱۷ باشد و سودآوری این شبکه هم روند افزایشی  داشت. شبکه فاکس افزایش درامد از محل تبلیغات، از محل فروش حق پخش برنامه ها و از محل افزایش  سرمایه  گذاری برای ساخت برنامه های پر طرفدار را از اصلی ترین دلایل افزایش سوداوری ودرآمد خود ذکر کرد.

طبق گزارش‌های موجود در سال ۲۰۱۶ میلادی شبکه  ان بی سی ۲ میلیارد دلار و شبکه  ای بی سی ۱.۰۳ میلیارد دلار از فروش تبلیغات ورزشی درامد کسب کرد.

قانون مورفی در سال 1949 در پایگاه نیروی هوایی ادوارز شکل گرفت. سرگرد ادوارد مورفی مهندس هوافضا بود که روی یک پروژه کار می‌کرد. در یکی از سخت‌ترین آزمایش‌های پروژه یک تکنسین سیم‌ها را برعکس وصل کرد و آ...




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ورزش چگونه اقتصاد رسانه‌های آمریکایی را می‌سازد؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..