تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مشهدالرضا در غم شهادت دُردانه رضوی عزادار و سیاه‌پوش شد

در آخرین روز از ماه ذی القعده؛

مشهد الرضا در غم شهادت دردانه رضوی غزادار وسیاه پوش استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ حرم ملکوتی حضرت ثامن الحجج(ع) امروز میزبان زائران دلسوخته‌ای است که رنج سفر را از راه‌‏های دور و نزدیک بر خویش هموار کرده‌اند تا با تشرف به این صحن و سرای ملائک نشین، شهادت دردانه رضوی را به ساحت آسمانی این امام همام(ع) تسلیت گویند و در طواف ضریح امام رضا(ع)، فرزندش جواد الائمه(ع) را واسطه شفاعت و فیض قرار دهند.

پارچه‏‌های سیاه نصب شده در حرم و اماکن متبرکه رضوی و حرکت و حضور ده‏ ها هیئت مذهبی و عزادار فضای حرم مطهر امام رضا(ع) را سوگوار کرده است.

اجتماع و برپایی دسته‎ عزاداری سوگواران جواد الائمه (ع) از میدان شهدا تا حرم رضوی

دیشب همزمان با شب شهادت فرزند بزرگوار حضرت ثامن الحجج (ع) عزاداران جواد الائمه (ع) در میدان شهدا گردهم آمده و با برپایی دسته عزاداری به حرم مطهر امام رضا (ع) مشرف شدند.

سوگواران امام جواد (ع) با به ‏دست داشتن بیرق و پرچم عزا که منقش به نام «ابن الرضا (ع)»، «یا جواد الائمه (ع)» و «یاحسین (ع)» بود، حرکت خود را قبل از غروب آفتاب از میدان شهدای مشهد آغاز کردند و به صورت دسته‏ های عزاداری برای عرض ارادت و تسلیت به امام رضا (ع) مشرف به حرم مطهر رضوی شدند.


عزاداران امام جواد (ع) در طی مسیر به سینه‏ زنی و مدیحه ‏سرایی پرداخته و ضمن ورود به حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) گرد‏هم آمده و این مصیبت بزرگ را به ساحت مقدس آن حضرت تسلیت گفتند.

مراسم عزاداری شهادت نهمین امام شیعیان(ع) دیشب پس از نماز مغرب و عشاء در صحن جامع رضوی با حضور صدها هزار زائر و مجاور بارگاه قدسی امام رضا(ع) برگزار شد. این مراسم حجت الاسلام و المسلمین شیخ‏ حسین انصاریان به سخنرانی و مدیحه سرایان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به روضه خوانی پرداخته و در ادامه زیارت خاصه حضرت جواد الائمه(ع) را قرائت کردند. بی‎نماز‌ها در قیامت با رحمت خداوند بیگانه هستند حجت الاسلام و المسلمین شیخ‏ حسین انصاریان در این مراسم  با اشاره به اینکه اهل بیت (ع) برای مومنان نشانه‎هایی را بیان کردند،  گفت: یکی از نشانه‎های مومنان نماز است، اگر نماز او صحیح باشد، در قیامت خیلی کارش آسوده پیش می‎رود.


وی افزود:: قلب باید توجه به حقیقت نماز داشته باشد و قلب باید بداند، بفهمد و متذکر باشد که پروردگار عالم فقط شایسته عبادت است و واجب است در برابر وجود مبارک او عبادت کند.


این محقق و پژوهشگر علوم دینی تصریح کرد: اگر می‏خواهیم نمازمان در درگاه الهی قیمت بیشتری پیدا کند، باید همان کاری را انجام دهیم که حضرت سجاد (ع) انجام دادند، این امام همام بعد از شهادت امام حسین (ع) نمازهایش را روی تربت کربلا خواند.


وی تاکید کرد: در روایات و آیات قرآن به هیچ وجه به ما اجازه ترک نماز داده نشده است، زیرا خداوند دوست دارد بنده خودش را در هر زمان و مکانی دعوت به نماز کند و بنده هم قبول کند.


حجت الاسلام و المسلمین شیخ‏ حسین انصاریان با اشاره به اینکه بی‎نماز‌ها در قیامت از رحمت الهی بیگانه هستند، تاکید کرد: قرآن، اهل بیت (ع)، علما و شهدا در قیامت ‎نمی‎توانند بی‎نماز را شفاعت کنند، چون رحمت خدای متعال برای بی‎نماز بیگانه است.


خطیب حرم مطهر رضوی کمک به نیازمندان را از دیگر نشانه‎های مومنان برشمرد و عنوان کرد: هنگامی که به کسی کمک می‌کنید و کار خوبی برای او انجام می‌دهید، دریافت‌کننده محبت شما تنها کسی نیست که از مزایای آن برخوردار می‌شود بلکه برای شما نیز یک دنیا خیر و برکت در این کار وجود خواهد داشت.


وی با بیان اینکه انسان عاقل باید گوش خود را وقف دانایان کند و با گوش دادن و یا درس خواندن و مطالعه کردن به علم واقعی و الهی دست یابد، افزود: جهان شناسی از نشانه‌‏های مومنان است و قرآن کریم بار‌ها انسان‌ها را توصیه به جهان شناسی و آشنایی با هدف آفرینش خلقت کرده است.


این استاد اخلاق با بیان اینکه هیچ خلل و مشکلی در نظام آفرینش وجود ندارد، اظهار کرد: جهان هستی را سازنده‎ای حکیم خلق کرده و همه موجودات عالم از ریزترین تا بزرگ‎ترین آن‌ها در حال ذکر گفتن خداوند هستند لذا ما نیز نباید غافل از ذکر خداوند باشیم.


گفتنی است مراسم ویژه روز شهادت حضرت جواد الائمه(ع) نیز یک‏شنبه ساعت 10:30 با حضور زائران و مجاوران علی بن موسی الرضا(ع) در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار می‏‌شود. انتهای پیام//ا.س



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مشهدالرضا در غم شهادت دُردانه رضوی عزادار و سیاه‌پوش شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..