تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




محاسبه‌ سال‌های خدمت استاندار آذربایجان‌شرقی روی چرتکه/ آیا خدابخش 3 سال دیگر برای مدیریت فرصت دارد؟!

ساعت: 10:06 منتشر شده در مورخ: 1397/05/25 شناسه خبر: 1398640

چنانچه مهره‌های چرتکه را بالا و پایین بیاوریم، نتیجه‌ی مطلوبِ استاندار آذربایجان‌شرقی و کسانی که خواهان استمرار خدمت او هستند، در نمی‌آید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج: تصویب قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در مجلس شورای اسلامی مدیران زیادی را به تکاپو انداخته است و اخبار ضد و نقیض بسیاری پیرامون تعداد مسئولان بازنشسته منتشر می‌شود. در لیستی که اخیراً در رسانه‌ها با عنوانِ استانداران بازنشسته انتشار یافت نام مجید خدابخش نیز با 38 سال سابقه‌ی خدمت در میان 16 استاندار خودنمایی می‌کرد.

آنچه در فضای مجازی دست به دست می‌شد ادعایی بیش نبود اما صحبت‌های وزیر کشور بر گمانه‌زنی‌ها صحه گذاشت. رحمانی فضلی نهم مردادماه در همایش معاونان سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری‌های سراسر کشور از خداحافظی 15 استاندار با تصویب قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان خبر داد.

با اینکه همگان یکی از چهره‌های بازنشسته را استاندار آذربایجان‌شرقی می‌پنداشتند اما صحبت‌های نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو با خبرنگار آناج موضوع را پیچیده‌تر کرد تا فرضیه‌های متنوعی برای آینده‌ی شمس العماره‌ی آذربایجان‌شرقی مطرح شود.

محمدحسین فرهنگی در این باره گفت: "قانون منع به کارگیری بازنشستگان شامل آقای خدابخش نمی‌شود و سه سال از زمان بازنشستگی استاندار آذربایجان‌شرقی باقی مانده است."

قیاس لیست منتشر شده در رسانه‌ها با گفته‌های وزیر کشور نشان می‌دهد یک تن از استاندارانی که از او به‌عنوان بازنشسته یاد شده است، در لیست در دست رحمانی فضلی جایی ندارد اما آیا آن یک نفر مجید خدابخش است؟!

 

رسانه‌ها با اتکاء به سوابق مدیریتی استانداران، برای کلیددار شمس‌العماره آذربایجان‌شرقی 38 سال سابقه لحاظ کرده‌اند اما استاندارانِ جوان‌تر از خدابخش و با سوابق زیر 32 سال نیز شامل قانون منع به‌کارگیری بازنشستگی می‌شوند که از آن‌ها می‌توان استانداران خراسان جنوبی، مازندران و یزد را نام برد.

از سویی دیگر در سوابق مجید خدابخش ابهاماتی وجود دارد که تنها خودِ او توانِ شفاف‌سازی‌اش را دارد اما تاکنون این مقام مسئول ترجیح داده است در این‌باره سکوت اختیار نماید و به‌ اخبار متعددی که در این‌ خصوص منتشر می‌گردد واکنشی نشان ندهد.

بر اساس مستندات خدابخش از سال 1359 به‌عنوان رئیس‌ مخابرات اردبیل منصوب شده و با فرض اینکه اولین سمت او با مدیریت آغاز شده و تا پایان دوره‌ی اصلاحات ادامه داشته است، برای این مدیر 63 ساله سابقه‌ی 25 ساله ثبت می‌شود. استاندار فعلی آذربایجان‌شرقی در دولت‌های نهم و دهم نیز پست مدیریتی نداشته اما معمولاً مقامات پیشین در زمان تغییر دولت‌ها بیکار نیز بمانند، بی‌حقوق نمی‌مانند و با توجه به حضور خدابخش در عرصه‌های اقتصادی و کارخانجات وابسته به دولت می‌توان این 8 سال را نیز به سوابق او افزود.

چنانچه با ارفاق 8 سال فوق‌الذکر را از زمان خدمت خدابخش کسر کنیم، برای او سوابق 25 ساله‌ ثبت می‌شود که با احتساب آغاز دوباره دوران مدیریتی‌اش از سال 92 تاکنون، میزان خدمتش به 30 سال می‌رسد و در جرگه‌ی مدیران بازنشسته قرار می‌گیرد.

حال اینکه چگونه طبق گفته‌های محمدحسین فرهنگی از زمان بازنشستگی استاندار آذربایجان‌شرقی 3 سال باقیمانده است و به عبارت ساده‌تر خدابخش تا پایان عمر دولت دوازدهم در استان می‌ماند، موضوعی است که باید شخصِ استاندار و نماینده تبریز درباره آن توضیح دهند تا شائبه‌‌ها پایان یابند.

گزارش از: مجید قنبرزاده

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «محاسبه‌ سال‌های خدمت استاندار آذربایجان‌شرقی روی چرتکه/ آیا خدابخش 3 سال دیگر برای مدیریت فرصت دارد؟!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..