تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تبدیل گناهان به حسنات با انجام این عمل

انسان ها در طول زندگی شان گناهان زیادی مرتکب می شوند که گاه خواسته گاه ناخواسته می باشد. خدای متعال آنقدر رحیم و مهربان است که وعده بخشش گناهان را به مومنان داده است البته با شرایطی و انجام اعمالی. در ادامه راهی را به شما معرفی می کنیم که آن روشی است برای تبدیل گناهان به حسنات .

تبدیل گناهان به حسنات

رحمت و مغفرت خداوند متعال بر بندگانش مسأله‎ای است که خیلی از ما انسان‎ها نسبت به آن غافل هستیم. گاهی این مغفرت و رحمت به قدری وسعت می‎یابد و غیر قابل تصور است که انسان‎های پاک‎طینت را ناخداگاه وادار به شکر می‌کند و آنها را به حمد و ثنا می‎کشاند.

تبدیل گناهان به حسناتتبدیل گناهان به حسنات با این عمل

خداوند در آیه‎ای از قرآن می‌فرماید: «إِلاَّ مَنْ تابَ وَ آمَنَ وَ عَمِلَ عَمَلاً صالِحاً فَأُوْلئِکَ یُبَدِّلُ اللَّهُ سَیِّئاتِهِمْ‌ حَسَناتٍ وَ کانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحیما؛ مگر کسى که توبه کند و ایمان آورد و کار شایسته کند. پس خداوند بدی‎هایشان را به نیکی‎ها تبدیل می‎کند، و خدا همواره آمرزنده مهربان است.» (فرقان۷۲)

بر اساس این آیه توبه، ایمان و عمل صالح مواردی هستند که که خدا به بهانه آنها گناهان را تبدیل به حسنات می‌کند که این فرآیند را به غفران و رحیمیت خود نسبت می‌دهد.

عملی برای تبدیل گناهان به حسنات

اما در این باره روایت زیبایی از امام صادق(ع) در اصول کافی کلینی وجود دارد که حضرت فرمودند:

همانا رسول خدا(ص) فرمود: خدا امت مرا در عالم طینت برایم مجسم کرد و نام‎هاى ایشان را به من آموخت، چنان که همه نامها را به آدم آموخت، (عَلَّمَ آدَمَ الْأَسْماءَ کُلَّها) آنگاه پرچمداران (خلفاء و زمامداران) بر من گذشتند. من براى على و شیعیانش آمرزش خواستم، و پروردگارم یک مطلب را در باره شیعیان على به من وعده داد. عرض شد: یا رسول اللَّه، آن مطلب چیست؟ فرمود: آمرزش براى ایمان آورندگانشان و درگذشت از گناهان، براى کوچک و بزرگشان و اینکه تبدیل گناه به حسنه و ثواب (که در آیه شریفه‌ یُبَدِّلُ اللَّهُ سَیِّئاتِهِمْ‌ حَسَناتٍ‌ است) براى آنها باشد. (الکافی، ج۱، ص۴۴۴)

از سوی دیگر خداوند برعکس این موضوع را نسبت با کفار انجام می‌دهد طوری که عمل آنها را نابود و حبط می‌کند. در آیات سوره آل‎عمران بعد از آنکه کافران به آیاتش را معرفی می‌کند، می‌فرماید: «أُولئِکَ الَّذینَ حَبِطَتْ‌ أَعْمالُهُمْ فِی الدُّنْیا وَ الْآخِرَهِ وَ ما لَهُمْ مِنْ ناصِرین‌؛آنان کسانی‎اند که در [این‌] دنیا و [در سراى‌] آخرت، اعمالشان به هدر رفته و براى آنان هیچ یاورى نیست.

بد نیست بدانید شرایط توبه چیست؟

خبرگزاری میزان- توبه کردن شرایطی دارد که فرد توبه کننده باید همواره این شرایط را مد نظر قرار دهد.
شرایط توبه چیست؟به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، توبه امری است
که افراد با انجام دادن آن، تصمیم می گیرد عمل اشتباهی را که در گذشته مرتکب شده اند،
دیگر انجام ندهند.

از این رو توبه کردن هم شرایطی دارد به این معنا که فرد توبه کننده باید مواردی
را رعایت کند تا توبه او مورد قبول درگاه الهی قرار بگیرد.

برای کمال توبه و تمامیت آن نیز شرایطی چند است و کسی که خواهد توبه اوبه سرحد کمال باشد و زنگ معصیتی که کرده بالمره از آئینه دل او زدوده شود باید بعداز تلافی و تدارک هر معصیتی به دوام ندامت و قضای عبادت و ادای مظالم پیوسته بر حال خود گریان و همیشه متالم و محزون باشد. و به ازای آن معصیت، نفس خود رابه زحمت بیندازد و ریاضت دهد و در اکل و شرب تقلیل نماید.

شرایط توبهتبدیل گناهان به حسناتعملی برای تبدیل گناهان به حسنات

مروی است که: «شخصی در خدمت حضرت امیر المؤمنین – علیه السلام – گفت: «استغفر الله» .

آن حضرت فرمود: مادرت بر تو بگرید آیا می دانی حقیقت استغفارچیست؟ !
به درستی که استغفار درجه «علیین» است. و بر مجموع شش معنی واقع می شود:

اول: پشیمانی بر گذشته.

دوم: عزم بر ترک گناه در مده العمر.

سوم: ادا کردن حقوق مردم.

چهارم: قضا کردن هر واجبی که فوت شده.

پنجم: گداختن هر گوشتی که از حرام روییده به حزن و الم، تا پوست به استخوان چسبد و گوشت تازه بروید.

ششم: الم و زحمت طاعت و عبادت به بدن چشانیدن به ازای آنچه از شیرینی معصیت چشیده.

چون کسی این شش امر را به جا آورد بگوید: استغفر الله» .

و مراد حضرت، استغفار کامل است. و مراد آن نیست که استغفار کردن بدون مجموع
این شش امر، لغو و بی فایده است، زیرا شکی نیست که: تلفظ به کلمه «استغفر الله»
از روی اخلاص، با فهمیدن معنی آن نیز موجب تخفیف عذاب است.

بلکه گفتن آن از برای ثواب اگر چه معنی آن را نفهمد خالی از ثواب نیست،
همچنان که بسیار از عوام می گویند.

افکار نیوز و میزان




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تبدیل گناهان به حسنات با انجام این عمل»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..