تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بیماری کم خونی در زنان، سیر تا پیاز آن

کم خونی زمانی بروز می‌کند که مقدار هموگلوبین خون کاهش پیدا می‌یابد.هموگلوبین به گلبول‌های قرمز خون در حمل اکسیژن از ریه به تمام اندام‌های بدن کمک می‌کند. رنگ قرمز خون هم به دلیل وجود هموگلوبین است. سلول‌های قرمز خون در مغز و استخوان‌های بزرگ بدن مانند استخوان لگن تولید می‌شود. مغز استخوان برای ساخت هموگلوبین به آهن، ویتامین B۱۲ و اسید فولیک نیاز دارد.کم خونی یکی از بیماری‌های شایع خون است که بیش از همه در زنان دیده می‌شود. به طور متوسط در هر پنج زن، یکی به کم خونی مبتلاست که این کم خونی نیز بیشتر از فقر آهن ناشی می‌شود.


کاهش رشد در کودکان و نوجوانان، رشد غیر عادی استخوان‌ها، نارسایی اعضای داخلی، ضعف ایمنی بدن، ناتوانی ارگان‌ها در انجام وظایف خود، اختلالات و ناهنجاری‌های بدن، تغییر شکل ناخن‌ها، تمایل به خاک خواری، عدم تمرکز، ضعف عضلانی، بی تفاوتی، تحریک پذیری زیاد، رنگ پریدگی و... از علایم کم خونی می‌باشد.
عوامل مختلف کم خونی
۱. کم خونی ناشی از فقر آهن (IDA)

۲. کم خونی مگالوبلاستیک یا فقر ویتامین

۳. بیماری‌های نهفته

۴. بیمارهای خونی ارثی

۵. آنمی آپلاستیک

۶. کم‌خونی داسی‌ش




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بیماری کم خونی در زنان، سیر تا پیاز آن»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..