تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ناسا سخت افزار امنیتی پیشگیری از هک GPS را آزمایش می‌کند

به تازگی ناسا در حال آزمایش نمونه‌ی اولیه‌‌ای سخت افزاری است که می تواند از هک شدن GPS یک وسیله‌ی نقلیه نظیر ماشین هوشمند یا پهپاد جلوگیری کند. این سخت افزار که در واقع هرمی کوچک است توسط کمپانی  Regulus Cyber توسعه یافته و Pyramid GPS SP نام دارد.

همانطور که می‌دانید وسایل نقلیه‌ای که از مسیر یابی مبتنی بر GPS استفاده می‌کنند را با ارسال سیگنال‌ های جعلی می‌توان فریب داد. بدین ترتیب آنها از مسیر اصلی دور می‌شوند و نقطه‌ی مورد نظر هکر‌ ها را دنبال خواهند کرد.

حال گجت اشاره از چندین آنتن مختلف بهره می‌برد و تمامی سیگنال‌ های اضافی را دفع می‌کند تا GPS وسیله‌ی نقلیه یاد شده تنها بتواند سیگنال اصلی را دریافت کند.

نحوه‌ی عملکرد گجت یاد شده بدین شکل است که در ابتدا کاربر یا تولید کننده باید آن را میان گیرنده‌ی GPS  و سیستم‌های کنترلی وسیله نقلیه قرار دهد. سپس دیوایس مذکور منبع سیگنال دریافتی را با پنج آنتن مخصوصش مورد بررسی قرار می‌دهد. اگر سیگنال دریافت شده منشاء دیگری جز منبع اصلی داشت، سیستم اعلام خطر کرده و هشدار می‌دهد.

Pyramid پس از آنکه خطر رفع شد و از امنیت سینگال دریافتی اطمینان حاصل کرد، سیستم دریافت دیتای GPS آنلاین را به حالت عادی باز می‌گرداند و تا وقتی که مشکل مشابهی پدید نیاید، در روند حرکت خللی ایجاد نخواهد کرد.

شرکت Regulus Cyber در ابتدا فعالیت خود را تنها با ۱۱ کارمند آغاز نمود. این استارتاپ در ادامه‌ موفق شد فعالیتش را گسترش داده و ۶.۳ میلیون دلار سرمایه برای پروژه‌ی Pyramid کسب کند.

اگر آزمایشات ناسا با این سخت افزار، پایان موفقیت آمیزی داشته باشد، آنگاه این شرکت سراغ تولید کنندگان ماشین‌ و پهپاد‌ می‌رود تا بتواند Pyramid را تا سال ۲۰۱۹ میلادی روانه بازار کند.

تماشا کنید : انجام عملیات های مراقبتی در فضاهای بسته با پهپاد های خودران ممکن شد




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ناسا سخت افزار امنیتی پیشگیری از هک GPS را آزمایش می‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..