تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شاغل بودن در بارداری، عوارض کار کردن

ساعت ها ایستادن و کار کردن در حالی که باردار هستید، ممکن است بر اندازه فرزندتان هنگام تولد تاثیر بگذارد. یافته های تازه نشان می دهند بانوان بارداری که ساعات متمادی سر پا می ایستند و بیش از 40 ساعت در هفته کار می کنند، ممکن است فرزندان شان هنگام تولد کوچک تر از اندازه طبیعی باشد.

نتایج مطالعه دانشمندان نشان داده، سر پا ایستادن طولانی مدت بانوان باردار فروشنده، پرستار بچه، معلم و ... در محل کار می تواند عوارضی همچون کوچک شدن سر (به طور میانگین یک سانتی متر) و کاهش وزن فرزندان شان به دنبال داشته باشد.

نیمی از بانوان که در این مطالعه شرکت کردند بین 25 تا 39 ساعت در هفته کار می کردند. تنها یک چهارم آنها 40 ساعت در هفته کار می کردند.

پژوهشگران دریافتند، فرزندان بانوان که بیش از 40 ساعت در هفته کار می کردند کوچک تر از نوزادانی بودند که مادران شان 25 ساعت در هفته کار می کردند. اما تفاوتی در تعداد زایمان های پیش از موعد، تولد نوزادان کم وزن و... مشاهده نشد.

قوانین شغلی برای بانوان باردار در محل کار

متخصصان باور دارند، قوانین شغلی بانوان باردار باید برای جلوگیری از عوارض کار کردن در دوران بارداری تغییر کند. دکتر کلودیا اسنجر، استاد مدرسه پزشکی دانشگاه روتردام و سرپرست این مطالعه گفت:" ما باور داریم، بهینه سازی محیط کار نقش اساسی در حفظ تندرستی بانوان باردار و فرزندان شان ایفاء می کند. "

کارشناسان معتقدند تغییرات زیر باید در محیط کار ایجاد شود:

- نوبت کاری

- ساعات کار شبانه

- ایستادن

- بلند کردن اجسام سنگین

- سر و صدا

این اقدامات اگر در سه ماهه آخر بارداری انجام گیرند می توانند تاثیر گذار باشند.

محققان با استفاده از سونوگرافی رشد فرزندان بیش از چهار هزار مادر باردار را مشاهده کردند. بانوان شرکت کننده در مطالعه به سوالاتی درباره بلند کردن اجسام سنگین، شب کاری، ایستادن یا راه رفتن طولانی مدت، کار کردن طولانی مدت و ... پاسخ دادند.

متخصصان دریافتند 40 و 45 درصد بانوان به ترتیب ساعات طولانی سرپا می ایستادند و راه می رفتند. تنها چهار و شش درصد بانوان شب کار بودند و اجسام سنگین بلند می کردند.

دکتر سینتیا گیمانفی، مدیر مرکز تندرستی بانوان باردار نیویورک گفت:" مدت ها است مشخص شده فرزندان بانوان بارداری که سخت کار می کنند کوچک تر از اندازه طبیعی است. اما تغییرات در قوانین کار می تواند تاثیر مثبتی بر تندرستی این بانوان و فرزندان شان بگذارد. "




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شاغل بودن در بارداری، عوارض کار کردن»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..