تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




استقبال مجلس از پیشنهاد کارشناسان اقتصادی/کالاهای احتکارشده به سرعت در بازار عرضه شود

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ علی لاریجانی ظهر امروز در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان قم در تالار امام جواد(ع) استانداری قم با اشاره به لزوم نظارت بر عرضه کالاهای اساسی اظهار کرد: به واردات این کالاها ارز 4200 تومانی داده شده است و باید به روند عرضه کالاهای اساسی در بازار نظارت صورت بگیرد.

وی ادامه داد: در پرداخت ارز به کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی تغییری صورت نگرفته است و باید مدیران در زمینه افزایش قیمت این کالاها پاسخگو باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: باید مکانیزم جدیدی برای رسیدن کالاهای اساسی به دست مردم با قیمت مناسب پیدا شود، بحث تنظیم بازار برای ثبات قیمت کالاهای اساسی اهمیت دارد.

وی ضرورت نظارت بر روند عرضه کالاهای اساسی را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: اگر مکانیزم‌های موجود برای نظارت کارآمد نیست ضروری است از کارت هوشمند استفاده شود.

لاریجانی، عرضه کالاهای احتکار شده در انبارها را ضروری دانست و تصریح کرد: باید در عرضه این کالاها تسریع شود تا مبارزه با احتکار تاثیر داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: باید مایحتاج مردم مثل برنج، روغن مرغ و گوشت به قیمت پایین به اندازه کافی به دست مردم برسد و ضروری است که در این زمینه ستاد تنظیم بازار نظارت های لازم را داشته باشد.

نماینده مردم قم در مجلس با بیان اینکه بر اساس بخشنامه قیمت کالاها باید 10 درصد افزایش یابد، گفت: نباید بین قیمت کالا با برندهای مختلف تفاوت وجود داشته باشد.

لاریجانی با اشاره به اینکه تولید کننده مواد اولیه را با ارز 4200 تومانی وارد کرده ولی محصول را به قیمت بالاتر می‌فروشد امکان کنترل وجود ندارد تاکید کرد: اینکه ارز با دو قیمت برای کالاهای اساسی و غیراساسی تقسیم شود به نفع صادرات بوده و موجب از بین رفتن رانت می شود.

وی در خصوص قیمت نان گفت: تعیین میزان افزایش قیمت نان در شهرهای مختلف با روش های مختلفی صورت می گیرد ولی اگر راهکار مناسبی داشتید آن را اعلام کنید تا در کل کشور مورد استفاده قرار گیرد.

علی لاریجانی افزود:استان قم امکان ایجاد مشاغل خانگی، زیاد است و این بخش با سرمایه گذاری کم به سرعت به اشتغال می‌رسد، اکنون زمینه برای صادرات کالا به خارج از کشور فراهم است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: دلار 4200 تومان رانت به وجود آورد و این امکان وجود ندارد که چنین دلار ارزانی به همه نیازهای کشور اختصاص پیدا کند.

لاریجانی با اشاره به لزوم مراقبت از بخش صنعت در وضعیت کنونی اظهار کرد: باید از این بخش مراقبت شود و همه در کشور و استان قم بسیج شوند تا بخش صنعت سرپا بماند، در ماه‌های اخیر شاهد رشد ناگهانی نرخ ارز در کشور بودیم که به این دلیل قیمت مواد اولیه موردنیاز واحدهای تولیدی هم بالا رفت.

وی ادامه داد: واحدهای تولیدی نیاز به نقدینگی برای ادامه کار دارند که باید سیستم بانکی در این بخش واحدهای تولیدی را همراهی کند، باید بخش صادرات توسط واحدهای تولیدی فعال شود. ظرفیت افزایش صادرات به کشورهای مجاور وجود دارد و استان قم دارای توان مناسبی در زمینه صادرات با توجه به کارنامه گذشته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: تولیدکنندگان اگر پیشنهادی در زمینه اشتغال در سطح کلان دارند، آن را به ستادهای ملی ارائه بدهند تا شاهد ایجاد و تثبیت اشتغال و افزایش صادرات باشیم.

لاریجانی خاطرنشان کرد: هدف از اجرای طرح اشتغال روستایی حمایت از بخش اشتغال در روستاها بود و قوانین در این زمینه تدوین شده است، مدیران باید ضمن رعایت قوانین از ظرفیت‌های موجود برای رفع موانع پیش روی ایجاد اشغال در مناطق روستایی استفاده کنند.

ظرفیت لازم برای پذیرش و بررسی راهکارها جهت اصلاح ساختارهای اقتصادی کشور برای عبور از شرایط موجود اقتصادی با کمترین تبعات منفی وجود دارد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در صورتی که فعالان اقتصادی پیشنهادهایی برای رفع مشکلات اقتصادی در سطح کلان کشور دارند می توانند پیشنهادها و راهکارهای خود را برای بررسی به مجلس شورای اسلامی ارسال کنند.

لاریجانی در ادامه، هدف از بسته های حمایتی تسهیلات روستایی را ایجاد اشتغال در روستاها دانست و اظهار داشت: قوانین برای ایجاد اشتغال در روستاها تعیین شده و مسئولان باید ضمن توجه به رعایت قوانین از ظرفیت های قانونی برای رفع برخی موانع قانونی استفاده کنند.

وی با بیان این که مشاغل خانگی در استان قم دارای ظرفیت های زیاد است گفت: اشتغال خانگی نیازمند هزینه کم و از طرفی دارای بازدهی سریع است که قم ظرفت مهمی برای ایجاد مشاغل خانگی از جمله گوهرتراشی و انگشترسازی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

لاریجانی با بیان این که ظرفیت های مهمی برای صادرات در کشور نیز ایجاد شده است، ادامه داد: نقدینگی از جمله نیازهای مهم واحدهای تولیدی است که بانک ها در این زمینه، واحدهای صنعتی و تولیدی کشور را همراهی کنند.

وی با بیان این که در ماه های اخیر شاهد رشد ناگهانی نرخ ارز و برخی مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی بوده ایم، گفت: باید همه کمک کنند تا واحدهای تولیدی با کمترین نوسان و مشکل به کار خود ادامه دهند، چراکه با عبور از این شرایط شاهد بهبود وضعیت اقتصادی خواهیم بود.
لاریجانی با تاکید بر این که برای فعالیت واحدهای تولیدی باید همه ظرفیت های استان قم به کار گرفته شود، افزود: ظرفیت قابل توجهی در کشورهای همسایه و منطقه برای صادرات محصولات استان وجود دارد که باید استفاده از این ظرفیت بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

2 هزار و 300 واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که از این تعداد 2 هزار و 256 واحد مربوط به صنایع کوچک، 75 واحد مربوط به صنایع متوسط و 63 واحد مربوط به صنایع بزرگ است؛ همچنین بیش از 53 هزار تن در واحدهای صنعتی استان فعالیت می کنند.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

انتهای پیام/ت

مشاغل خانگی در استان قم دارای ظرفیت های زیاد است



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «استقبال مجلس از پیشنهاد کارشناسان اقتصادی/کالاهای احتکارشده به سرعت در بازار عرضه شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..