تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کشورهای در صف مقاومت از سرمایه دفاع مقدس استفاده می کنند/افسانه سازی برخی کشورهای بدون الگو

ساعت: 21:12 منتشر شده در مورخ: 1397/05/24 شناسه خبر: 1398582

در شورای هماهنگی امور ایثارگران استان زنجان مطرح شد؛

مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران گفت:سرمایه ما از دوران دفاع مقدس به قدری بزرگ بود که کشورهای در صف مقاومت از آن استفاده می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا، غلامرضا یاوند عباسی در جلسه شورای هماهنگی امور ایثارگران استان زنجان،اظهار داشت: سرمایه های معنوی هر جامعه ای بر اساس مقاومت و دفاع شکل می گیرد اما برخی ها به دنبال ایجاد سرمایه های جعلی برای سوء استفاده هستند.

وی با اشاره به 23 مرداد ماه به عنوان روز مقاومت اسلامی و شکست ارتش رژیم اسرائیل از لبنان، گفت: سرمایه ما از دوران دفاع مقدس به قدری بزرگ بود که کشورهای در صف مقاومت از آن استفاده می کنند.

این مسئول بیان داشت: در سال 2006 رژیم غاصب اسرائیل با طراحی و برنامه ریزی قبلی و همه قوا به لبنان حمله کرد و 5 هزار نیروی مقاومت لبنانی در این جنگ درگیر شدند.

مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران خاطرنشان کرد: این جنگ طوری پیش رفت که این رژیم غاصب به دنبال راه حلی برای خاتمه جنگ بود چرا که هر روز که می گذشت حزب الله با قدرت بیشتری پیش می رفت.

یاوند عباسی با اشاره به کشته شدن یک هزار اسرائیلی در این جنگ، گفت: اگر چه این آمار کمی بیشتر از 100 نفر اعلام شد.

وی گفت: رژیم غاصب اسرائیل با یک میلیون آواره جنگی مواجه شد و شهروندان اسرائیلی نیز آوارگان را تحویل نگرفته و این رژیم طعم شکست را چشید.

این مسئول افزود: این رژیم با آماده سازی نیروهای خود در سال 2008 به غزه یورش برد که مردم غزه 22 روز مقاومت کرده و با موشک های خود رژیم اسرائیل را به زانو در آوردند.

مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران ادامه داد: این مقاومت، ایثار و فداکاری از انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس گرفته شده است که در سوریه، عراق و یمن از آن استفاده می شود.

یاوند عباسی با اشاره به اینکه سند راهبردی خدمات رسانی به رزمندگان ابلاغ شده است، افزود: کف خدمات رسانی به رزمندگان 45 روز عنوان شده است.

 

*اسطوره سازی سرلوحه همه کشورها

"نیک سرشت" معاون امور اقتصادی استانداری زنجان در ادامه این جلسه، اظهار داشت: اسطوره سازی و اسطوره پروری سرلوحه همکه کشورها برای غنا بخشیدن به فرهنگ ملی همواره مطرح بوده است.

وی با بیان اینکه کشورهایی که دارای چنین اسطوره هایی بوده اند، به آن افتخار کرده اند و آنهایی که نداشته اند خیالپردازی کرده و افسانه ساخته اند تا کشور، ملت و آرمان های خود را پررنگتر کنند.

این مسئول گفت: ملت ها به استناد این اسطوره ها می توانند آرمان ها را ساخته و با معرفی آنها بهترین شیوه های تربیت فردی و اجتماعی را دنبال کنند.

معاون امور اقتصادی استانداری زنجان خاطرنشان کرد: گروه های مرجع، الگوها و اسوه ها هر چه بیشتر باشد، امید به تحقق آرمان ها بیشتر می شود.

نیک سرشت پیامبر گرامی اسلام را الگوی حسنه در مکتب انسان ساز و متعالی اسلام عنوان کرد و گفت: کشورهایی همچون انگلستان دارای اسطوره نداشته و از یک سارق اسطوره ای به نام رابین هود می سازد.

وی با بیان اینکه جامعه اسلامی مملو از اسطوره های واقعی و سرمایه های اجتماعی است، ادامه داد: اگر برنامه و یادواره ای برای این افراد برگزار می شود برای الگو دهی به جامعه است.

این مسئول برضرورت حفظ و معرفی الگوها در جامعه تاکید کرد و گفت: اگر در دوران دفاع مقدس اسطوره ای همچون امام حسین (ع) نداشتیم، سرنوشت جنگ مشخص نبود.

 

*تشکیل کمیته ارزیابی فعالیت دستگاه ها در حوزه ایثارگران

مشاور استاندار زنجان در امور ایثارگران در این جلسه، اظهار داشت: کمیته ارزیابی فعالیت های دستگاه های اجرایی استان در زمینه امور ایثارگران در استان زنجان تشکیل شده است.

وی افزود: با توجه به ارزیابی های صورت گرفته در زمینه ایثار و شهادت دستگاه های اجرایی استان خوب عمل کرده اند که از پایتخت شور و شعور حسینی و غواصان دریا دل همین انتظار را می توان داشت.

این مسئول ادامه داد: هیچ پستی در نظام جمهوری اسلامی بالاتر از خدمات رسانی به خانواده های شهدا و جامعه ایثارگری نیست و باید از همه توان برای ارائه خدمات استفاده کرد.

 

*قانون جامع امید تازه ای در جامعه ایثارگری دمیده است

"علی کاظمی"مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان نیز در ادامه این جلسه، اظهارداشت: با ابلاغ قانون جامع ایثارگران امید تازه ای در جامعه ایثارگری دمیده شده است که اگر 100 درصد اجرایی شود،مورد توجه ایثارگران قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه بنیاد شهید استان زنجان دارای 50 هزار جامعه هدف است،افزود: 350 نوع خدمت در قالب این قانون به این جامعه ارائه می شود.

این مسئول تصریح کرد: در طرح سپاس و برگزاری یادواره های شهدای استان دستگاه های اجرایی بیشترین همکاری را با این بنیاد داشته اند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان ادامه داد: 10 اجرایی استان زنجان که تا کنون ارزیابی انجام شده است با وجود اینکه برخی دستگاه ها فاقد اعتبارفرهنگی بودند، خدمات رسانی مطلوبی را انجام شده است.

کاظمی بیان داشت: نیاز واقعی جامعه ایثارگران هنوز محقق نشده است اگر چه پیگیری های لازم در این زمینه انجام می شود.

وی نداشتن شغل را یکی از دغدغه های جامعه ایثارگری عنوان کرد و گفت: تلاش می شود از فرصت های ایجاد اشتغال برای این قشر استفاده شود.

 این مسئول ادامه داد: امروز در مقابل هجمه های دشمنان نیازمند فرهنگ ایثار و شهادت هستیم و می توانیم با توجه به این موضوع شعار ما می توانیم را اجرایی کنیم.

 

*بازدید 190 هزار نفر از فصل شیدایی

جانشین سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان در ادامه این جلسه،اظهار داشت: برنامه فصل شیدایی در بخش های مختلفی به دنبال ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بود که با هنرمندی هنرمندان کلید خورد و 190 هزار نفر از این نمایش بازدید کردند.

سرهنگ ابوالفضل طهماسبی ادامه داد: مقدمات این برنامه از 28 خرداد کلید خورد و با همکاری های لازم که قرار بود تا 14 مرداد برگزار شود، تا 16 مرداد تمدید شد.

وی با اشاره به استقبال مردم زنجان از برگزاری این نمایش، افزود: هر شب 450 نفر عوامل اجرایی در این کار دخیل بودند و این برنامه بدون هیچگونه حادثه یا دلخوری اجرایی شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: برخی شب ها 20 هزار نفر از این نمایش استقبال کردند که این استقبال مورد توجه مسئولان اجرایی قرار گرفت.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کشورهای در صف مقاومت از سرمایه دفاع مقدس استفاده می کنند/افسانه سازی برخی کشورهای بدون الگو»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..