تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خوی در تکاپوی چهارمین همایش بین‌المللی و جشنواره ملی شمس و مولانا

ساعت: 10:29 منتشر شده در مورخ: 1397/05/24 شناسه خبر: 1398316

کنگره بین المللی شمس عارف نامی شهرستان خوی با حضور اندیشمندان و علاقمندان عرفان وادب در دهه ی اول شهریور ماه برگزار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، بدین منظور در نگاه  به زندگینامه مولانا شمس باید گفت:ایشان عارف نامی،شاعر صوفی و پارسی گوی به سال ۵۸۲ هجری قمری می باشد و آنچه که در ایران و به اعتقاد برخی معروف است آرامگاه این شاعر نامدار در شهرستان خوی واقع شده است.

بنابراین کنگره بین المللی شمس از سال ۱۳۸۹همه ساله در این شهرستان از سوی تولیت مقبره شمس تبریزی با موج موافقان و مخالفان برگزار می شود.

مخالفان برگزاری این همایش از طیف علمای شیعه،عرفان و فلسفه اسلامی بر این نظر هستندکه مولانا شمس دارای گرایشهای صوفیانه،فقه گریزانه و ضدشیعه می باشد که جهل و ناپاکی  و خرافه پرستی را با نام عرفان در شعرهایش گنجانده است و معتقدند برگزاری این کنگره به معنای حذف فرهنگی اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام در کشور شیعه است که در این حال موافقان به میدان آمده و ایشان را فردی فرهیخته در زمینه ی ادبیات،تفسیر قرآن و عرفان می دانند و برگزاری کنگره شمس را اینگونه حمایت می کنند که اگر هم شمس از نظر اعتقادی و اخلاقی شخصی ملحد و بی دین باشد از جهت فنی شخصی بزرگ، کم نظیر و ستودنی است و برگزاری همایش در راستای معرفی ادب وعرفان در شعر می باشد.

به نقل از دبیر ستاد تولیت شمس تبریزی چهارمین کنگره بین المللی شمس تبریزی با شش کمیته فعال در سال جاری در راستای پیشبرد کارهای اجرایی این کنگره شروع به کار نموده و مقالات ارسالی به این جشنواره در ۱۲ موضوع و در محور عرفان اسلامی و شخصیت شمس تبریزی می باشد که برگزیده گان بهترین مقاله در جشنواره به بحث وارائه مقالات علمی خواهند پرداخت .

لازم به ذکر است همایش شمس امسال به دلیل تقارن با ایام عزاداری محرم در دهه اول شهریور ماه با حضور اندیشمندان و علاقمندان عرفان و ادب در مقبره ی شمس تبریزی برگزار می شود که امید است این کنگره ثمراتی همچون جذب گردشگر برای شهرستان خوی که آرامگاه شمس تبریزی یکی از نمادهای گردشگری شهرستان خوی می باشد مورد توجه خاص مسئولین شهری باشد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خوی در تکاپوی چهارمین همایش بین‌المللی و جشنواره ملی شمس و مولانا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..