تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رقیب برنج پا به مزارع خراسان شمالی گذاشت/آغاز کشت کینوا در ماه جاری

ساعت: 12:11 منتشر شده در مورخ: 1397/05/24 شناسه خبر: 1398342

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی اعلام کرد: محصول کینوا، محصولی رقابتی در برابر محصول برنج و دیگر محصولات پر آب طلب است که بر اساس برنامه وزارت جهاد کشاورزی کشت آن در سطح ۱۰۰ هکتار از مزارع خراسان شمالی در ماه جاری آغاز می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، محمد نقی کاظمیان، مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: کینوا، محصولی کم آب طلب است که در اراضی سبک و خشن رشد می کند.

کاظمیان افزود: این محصول کم آب طلب در هر هکتار پنج هزار متر مکعب آب مصرف می کند.

وی خاطر نشان کرد: میزان عملکرد این محصول در هر هکتار با توجه به شرایط آب و خاک موجود بین 1.2 تن تا پنج تن است که از مزارع برداشت می شود.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت تداوم خشکسالی ها و کاهش منابع آبی، اعلام کرد: بر اساس برنامه وزارت جهاد کشاورزی کشت این محصول کم آب طلب که البته محصول رقابتی در برابر کشت محصول برنج و دیگر محصولات پر آب طلب است، در دستور کار سازمان های جهاد کشاورزی قرار گرفته اند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: در فصل زراعی سال گذشته کشت این محصول در خراسان شمالی در سطح یک هکتار در مزرعه شرکت آستان قدس در شهرستان اسفراین انجام شد که عملکرد تولید آن 2.3 تن در هر هکتار بود.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه زمان کاشت و برداشت این محصول طی مرداد تا آبان ماه است، در ماه جاری کشت این محصول در سطح 100 هکتار از مزارع شهرستان های گرمه، جاجرم، اسفراین، بجنورد و مانه و سملقان انجام می شود.

وی یادآور شد: این محصول در مناطق جنوبی مقاوم به شوری آب است و کشت آن در مناطق شمالی استان در راستای این هدف است که جایگزین کشت برنج که محصولی پر آب طلب است، شود.

وی تصریح کرد: در آبان ماه امسال یک شرکت خرید نقدی این محصول با قیمت هر کیلویی پنج هزار تومان را تعهد کرده است.

کاظمیان در خاتمه اعلام کرد: روش کشت این محصول به کشاورزان داوطلب ارائه شده است.

انتهای پیام/

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رقیب برنج پا به مزارع خراسان شمالی گذاشت/آغاز کشت کینوا در ماه جاری»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..