تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مصرف قرص‌های خواب‌آور ریسک ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد؟

ارتباط قرص های خواب و افزایش ریسک ابتلا به آلزایمرچگونه استبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محققان هشدار می‌دهند مصرف منظم دارو‌های بیخوابی و اضطراب موسوم به «بنزودیازپین ها» با افزایش ریسک ابتلا به آلزایمر مرتبط است. محققان دانشگاه ایسترن فنلاند عنوان می کنند در حالیکه افزایش ریسک آلزایمر در این مطالعه اندک بود، اما باید تجویز بنزودیازپین ها و داروهای مرتبط به دلیل عوارض جانبی شان نظیر زمین خوردن محدود شود.

این گروه از داروها معمولا برای درمان مشکلات خواب مورد استفاده واقع می شوند اما کارآمدی و تاثیرشان در مدت چند هفته یا چند ماه از بین می رود، و عوارض جانبی آن با استفاده طولانی مدت باقی می مانند.

بیشتر بخوانید:کبد در بروز بیماری آلزایمر نقش دارد

نتایج نشان داد افزایش ریسک ابتلا به آلزایمر در مورد هر دو نوع داروهای بنزودیازپین ها و Z مشابه و یکسان است.

این مطالعه شامل ۷۰,۷۱۹ فرد مبتلا به الزایمر بود که به تازگی بیماری شان تشخیص داده شده بود. این بیماران با ۲۸۲,۸۶۲ نفر به عنوان گروه کنترل مقایسه شدند.

منبع:مهر

انتهای پیام/

ارتباط قرص های خواب و افزایش ریسک ابتلا به آلزایمرچگونه است



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مصرف قرص‌های خواب‌آور ریسک ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..