تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دولت باید به ثبات بازار ارز توجه کند

دولت باید به ثبات بازار توجه کند به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پویا جبل‌عاملی کارشناس مسائل اقتصادی با حضور در برنامه تیتر امشب گفت: اعتبار سیاستگذار اقتصادی به دیدن واقعیت‌ها در جامعه و تدبیر اقتصادی درست است.

این کارشناس مسائل اقتصادی گفت: سامانه نیما یا بازار ثانویه فقط بخشی از تقاضا در جامعه را شامل می‌شود. این سامانه نیاز به تعمیق و گستردگی بیشتری دارد. برای این کار نیاز به اقداماتی از سوی بانک مرکزی است.

جبل‌عاملی افزود: سامانه نیما به یک ثبات بازار هم نیاز دارد. بانک مرکزی بر اساس شوک‌های منفی که به بازار وارد می‌شود نمی‌تواند رونق به بازار را وعده بدهد.
او گفت: تاکنون بانک مرکزی از ابزار ذخایر بانکی استفاده می‌کرده است.

دولت باید به ثبات بازار توجه کند

پویا جبل‌عاملی افزود: باید شرایط غیر عادی اقتصادی را تفکیک کرد.
او گفت: در حال حاضر دولت باید به ثبات بازار توجه کند. دولت ابزار‌های مختلفی از جمله روابط کارگزاری، تامین اسکناس دارد که می‌تواند به بازار آرامش ببخشد.
جبل‌عاملی افزود: دولت از سال ۹۲ درصد پائین آوردن قیمت ارز است. در شرایط فعلی دولت بعنوان سیاست گذار ارزی باید به سمت ثبات در بازار میل کند.
وی گفت: در سامانه نیما بیشتر شرکت پتروشیمی فعال است و نقل و انتقالات حواله ارز به تمام ظرفیت خود نرسیده است.

این کارشناس مسائل اقتصادی گفت: نیما توان پوشش تمام سازوکار‌های نرخ ارز را ندارد و در حال حاضر ناتوان است.

او گفت: اگر بخواهیم ارز ذخیره شده در خانه‌های مردم را به سامانه نیما بیاوریم بایدبه سامانه نیما عمق بیشتری داده شود.

بر اساس مصوبه جدید هیئت دولت، صادرکنندگانی از جمله محصولات پتروشیمی ارز حاصل از صادرات خود را به مسیر سامانه نیما تزریق می‌کنند. ۲۰ میلیارد رقم بسیار بالایی است و مدیریت بهتری می‌طلبد.

جبل‌عاملی مشکل بی ثباتی دربازار امروز را مشکل چندین ساله از دولت‌های قبل دانست.

دولت باید به ثبات بازار توجه کند

کامران ندری کارشناس مسائل اقتصادی گفت: باید بین ارز حواله‌ای و اسکناس تفاوت قائل شد. ارز بالای ۸ هزار تومان صرفه اقتصادی ندارد.
ندری افزود: در بازار ارز فیزیکی یا اسکناس تعداد تقاضا از عرضه بیشتر است.
ندری گفت: تخصیص ۲۰ میلیارد دلار به ارز یارانه‌ای یا ۴۲۰۰ تومانی کافی نیست به این علت که تقاضا برای دریافت آن زیاد خواهد شد، چون احتمال فروش در بازار آزاد وجود دارد و متقاضی بدون اینکه فعالیت اقتصادی انجام دهد سود می‌برد.
دیگر کارشناس مسائل اقتصادی در برنامه تیتر امشب گفت: کنترل قیمت برای عرضه کنندگان تنها وسیله حمایت از حقوق مصرف کننده است.
پائین نگه داشتن قیمت، برهم زدن تعادل بازار است. در بسته‌های حمایتی دولت از اقشار آسیب پذیر، توجه جدی دولت را می‌طلبد.
وی معتقد است که دولت باید ارز را به قیمت واقعی بفروشد.
ندری به سهام پتروشیمی و تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: پائین نگه داشتن قیمت‌ها به زیان بازار است.
وی به حذف یارانه دهک‌های بالای جامعه اشاره کر و گفت: ناترازی در سیستم اقتصاد کلان از کاروزار‌های دیگری از جمله بیمه ممکن است.
کامران ندری گفت: سامانه نیما فقط یک فضای اعتباری است که هنوز بطور جدی پذیرفته نشده است.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر

انتهای پیام/

سامانه نیما باید نیاز‌های ارزی بیشتری را پاسخ دهد



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دولت باید به ثبات بازار ارز توجه کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..