تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چرا درباره ازدواج آسان و عدم تجمل‌گرایی در ازدواج به آنچه می‌دانیم عمل نمی‌کنیم؟

ریحانهبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کانال ریحانه که یکی از کانال های وابسته به دفتر حفظ ونشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای است، در خصوص اینکه چرا با وجود آگاهی از ازدواج آسان و عدم تجمل‌گرایی در ازدواج به آنچه می‌دانیم عمل نمی‌کنیم، مطلبی منتشر کرد که در ادامه مشاهده می‌کنید.

"سبک زندگی ما، عین دیانت ماست؟

چرا درباره ازدواج آسان و عدم تجمل‌گرایی در ازدواج به آنچه می‌دانیم عمل نمی‌کنیم؟

هیچ فردی را نمی‌بینید که بگوید: «آنقدر در ازدواج و برگزاری پرخرج آن سخت بگیر که هرگز روی آرامش را نبینی» در عوض همه می‌گویند: «اصل، نفس ازدواج است، همراهی، همدلی و ساختن یک خانواده‌ی آرام و رشد همه‌جانبه، بقیه‌اش چندان مهم نیست، سخت نگیر، ریخت و پاش نکن»
در مورد ازدواج آسان همه‌مان شعارهای خوبی بلدیم، به شعارهای‌مان اعتقاد راسخ هم داریم، اما پای خودمان که وسط باشد، اوضاع کمی فرق می‌کند؛ نمی‌توانیم با مهریه‌ی کم و معقول کنار بیایم، چون آخرین عروس فامیل، با فلان مقدار سکه ازدواج کرده و پای آبروی خانواده در میان است. جهیزیه را منگنه می‌کنیم به شأن دختر و همه‌ی شخصیت‌اش را ربط می‌دهیم به مقدار جهیزیه و جمع کردن وسایلی که در ده سال آینده شاید چندبار بیشتر استفاده نشود!
مراسم ازدواج را نمی‌توانیم ساده برگزار کنیم چون پدر و مادرمان آرزو داشته‌اند ما را در لباس سفید ببیند آن هم لباس سفید چند میلیونی!
منوی تالار عروسی را که جلویمان می‌گذارند، از هیچ کدام‌اش نمی‌توانیم چشم‌پوشی کنیم؛ نه از کیک‌های چندطبقه که معمولا مهمانان از پس شام و کیک و میوه‌ی همزمان برنمی‌آیند و اسراف می‌شود، نه از میوه‌آرایی و گل‌آرایی! فقط و فقط باعث می‌شود یک یا چند درجه ماجرای امر مهمی مثل ازدواج را برای دیگران سخت‌تر کنیم.
در تمام اعیاد و مناسبت‌های تاریخی منتظر هدیه‌های گرانقیمت می‌مانیم و اگر چنین نشود، انگار به ما توهین شده!
به نظر می‌رسد وقتش رسیده نسل ما هم کاری بکند، یک‌جایی بایستد، مقاومت کند و چشم‌اش را به جای دهن مردم و هوس دل که تمامی ندارد به آینده‌ی روشن و آرام خودش، بیندازد.
همه‌مان می‌گوییم حضرت زهرا (س) در شب ازدواج‌شان پیرهن عروسی را به فقیر بخشیدند، اما خود ما برای یک شب و تنها برای چند سنگ ناقابل که روی دامن لباس کار شود، پول‌ها خرج کنیم!

این روزها که وضعیت اقتصادی مردم دچار چالش شده، طبعا ازدواج کردن برای جوان‌ها هم سخت‌تر شده؛ نگذاریم ازدواجی که می‌تواند زندگی دو آدم و سلامت روح و روانشان را نجات بدهد، تبدیل به امری دست‌نیافتنی شود. اگر هر کدام از ما فقط یک رسم عجیب و غریب و پرخرج را از هزینه‌های ازدواج خط بزنیم و سادگی را در این امر تبدیل به فرهنگ کنیم، برای سعادت مردم‌مان قدمی برداشته‌ایم."

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چرا درباره ازدواج آسان و عدم تجمل‌گرایی در ازدواج به آنچه می‌دانیم عمل نمی‌کنیم؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..