تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اختصاص بودجه دستگاه‌های دولتی برای پیش بردن طرح‌های فناورانه/ اجرای ۲۴ طرح کلان ملی در وزارت علوم

برومند با اشاره به چگونگی اختصاص بودجه به طرح های فناورانه گفت: ۲۴ طرح به وزارت علوم وارد شده‌اند که با بودجه دستگاه‌های مختلف پیش خواهند رفت.

اختصاص بودجه دستگاه‌های دولتی برای پیش بردن طرح‌های فناورانه/ اجرای  ۲۴ طرح کلان ملی در وزارت علومبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مسعود برومند معاون پژوهشی وزارت علوم  در حاشیه جلسه یکصد و هفتادمین کمیسیون دائمی شورای عالی عتف با اشاره به اینکه در جلسه امروز 2 موضوع مهم مورد بررسی قرار گرفت، گفت: موضوع پیگیری تدوین شرح خدمات پروژه‌های کلان و پیگیری چگونگی انجام آنها همچنین تدوین ساختار منسجم برای ارکان تخصصی دبیرخانه از جمله موضوعات مهمی بود که در جلسه امروز شورای عالی عتف به آن توجه شد.

معاون پژوهشی وزارت علوم با بیان اینکه در این جلسه مقرر شد که 2 کمیسیون با یکدیگر ادغام شوند، اظهار کرد: ادغام 2 کمیسیون فرهنگ و تمدن و علوم انسانی و اجتماعی با یکدیگر محور اصلی شرح وظیفه این جلسه بود، همچنین بنا شد تا 2 کمیسیون حقوقی، قضایی و اقتصادی هم با یکدیگر ادغام شوند.

برومند با اشاره به موضوع پژوهشی و فناوری ‌اظهار کرد: طی برنامه‌ای  5 ساله مقرر شد که کارشناسی‌هایی برای فعالیت پژوهشی صورت گیرد همچنین کمیسیون تخصصی روی چالش‌های موجود دقیق‌تر خواهد شد.

طرح‌های کلان ملی در مرحله مفهومی اند

وی با اشاره به طرح کلان ملی ‌اظهار کرد: برخی از برنامه‌ها تغییراتی داشته‌اند و مقرر شد تا طرح‌ها به وزارت علوم ارسال شوند و از مجموع 70 طرح ارسال شده، 24 طرح باقی ماندند که اکثر آنها فاز مطالعاتی خود را گذرانده‌اند و در فاز مفهومی قرار گرفته‌اند.

معاون پژوهشی وزارت علوم ادامه داد:‌ برای رسیدگی به اجرای این طرح‌ها دفتری در شورای عالی عتف ایجاد شده است که زمان بندی اجرای طرح‌ها را مشخص می‌کند.

برومند درباره بودجه طرح‌های تحقیقاتی گفت: طرح‌ها به کمک بودجه دستگاه‌های دولتی پیش می‌روند و البته در گذشته طرح‌ها از مجموع 6 میلیارد تومانی که به شورای عالی عتف اختصاص داده شده بود،‌ پیگیری می‌شدند که در حال حاضر اکثر طرح‌ها به کمک بودجه دستگاه‌های دولتی پیش می‌رود.

وی یادآوری کرد: تغییر مأموریت کمیسیون هماهنگی شورای عتف هم یکی دیگر از محورهای اساسی جلسه امروز بود که بر این اساس، شورا در مباحث فناوری وارد خواهد شد و به موضوعات فناورانه توجه خواهد کرد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اختصاص بودجه دستگاه‌های دولتی برای پیش بردن طرح‌های فناورانه/ اجرای ۲۴ طرح کلان ملی در وزارت علوم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..