تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ورود ۲ محصول استراتژیک دانش بنیان به بازار تجهیزات پزشکی

۲ محصول استراتژیک دانش بنیان به بازار تجهیزات پزشکی وارد شدبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رضا مسائلی مشاور وزیر بهداشت و مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت در دیدار مدیرعامل و مدیران شرکت صنایع الکترونیکی شیراز (صاشیراز) اظهار کرد: شرکت صااصفهان فعالیت بسیار خوبی در بازار و فروش محصولات تجهیزات پزشکی داشته و سهم قابل توجهی از بازار در بخش‌های تجهیزات پزشکی را در اختیار دارد.

وی تصریح کرد: مجوز‌های لازم برای توسعه و تقویت تجهیزات پزشکی را به شرکت صاشیراز ارائه می‌کنیم، چراکه این امر موجب پیشرفت کشور می‌شود؛ چنانچه این مجوز‌ها ارائه نشود، کوتاهی کرده ایم؛ بنابراین لازم است که تعامل بیشتری با این مجموعه داشته باشیم.

مشاور وزیر بهداشت و مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت بیان کرد: خوشبختانه زیرساخت‌ها و متخصصان بسیار خوبی در مجموعه صاشیراز وجود دارند و کار ما در وزارت بهداشت، فقط صدور مجوز و اعتباربخشی نیست، بلکه ارتباط ما و مجموعه‌های ارزشمندی مانند صاشیراز می‌تواند موثر باشد.

مسائلی با بیان اینکه شرکت صاشیراز باید بازار هدف خود را مشخص و شناسایی کند، گفت: این مجموعه با شناخت بازار هدف می‌تواند با رقبای بین المللی خود رقابت داشته باشد همچنین راه اندازی آزمایشگاه مرجع و همکار وزارت بهداشت در این مجموعه، به پیشرفت کشور کمک می‌کند.

وجود ۱۰۰ شرکت تولیدی در حوزه دارو 

وی با اشاره به وجود ۱۰۰ شرکت تولیدی در حوزه دارو اظهار کرد: در حوزه تجهیزات پزشکی ۱۰۰۰ شرکت تولید کننده داخلی، ۲۲۰ شرکت وارد کننده، ۶۱۰۰ کمپانی و بیش از ۲۸۰ هزار قلم تجهیزات و ملزومات پزشکی در کشور وجود دارد.

مشاور وزیر بهداشت در پایان یادآوری کرد: وزارت بهداشت به صاشیراز و صااصفهان، نگاه مثبتی دارد، چون محصولات این مجموعه‌ها، سرمایه بزرگی برای کشور بوده و در عین حال، ارزشمند هستند و این ظرفیت علاوه بر خلق ثروت می‌تواند خلا‌های تولید و نیاز‌های کشور را برطرف کند.

رونمایی از دستگاه لاپاراسکوپ تولید داخلی

در ادامه سفر مسائلی به شیراز دستگاه لاپاراسکوپ که توسط جراحان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی شیراز و یکی از شرکت‌های دانش بنیان حوزه سلامت ساخته شده و بیش از ۵ سال است که مطالعات و بررسی‌های آن انجام شده امروز برای اولین بار در کشور رونمایی شد.

این دستگاه نور مورد نیاز دوربین لاپاراسکوپی و میزان مشخصی از گاز CO۲ را در فضای دیواره شکم و روده‌های بدن بیمار را تامین می‌کند و فضای درون بدن بیمار در حین عمل لاپاراسکوپی را به خوبی نمایش می‌دهد.

همچنین از لامپ اشعه ایکس رادیوگرافی تشخیصی که در تصویربرداری پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد و ساطع کننده اشعه ایکس در محیطی با خلا بسیار بالا است نیز، رونمایی شد.

ساخت این دستگاه با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی شیراز و شرکت صنایع الکترونیک شیراز (صا شیراز) از سال ۹۱ آغاز شده و مراحل تحقیقات، مطالعات و تولید آن تاکنون به طول انجامیده است و در تولید آن ۲۵ نفر مشارکت داشته و ۱۰ هزار نفر، به تحقیق در این باره پرداخته اند.

همچنین این لامپ اشعه ایکس دارای ۶۰۰ قطعه اصلی و ۱۰۰ فرآیند جهت تولید است و شرکت صا شیراز در سال‌های اولیه هدف گذاری، ساخت ۱۰۰ تا ۲۰۰ دستگاه از این محصول را در دستور کار خود قرار داده است.

 کیفیت محصول لامپ اشعه ایکس رادیوگرافی بالاتر از مشابه چینی و قابل رقابت با نمونه آمریکا آن است و فناوری ساخت آن در اختیار تعداد محدودی از کشور‌های پیشرفته بوده است.

مشاور وزیر بهداشت و مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت در حاشیه رونمایی از محصول لامپ اشعه ایکس رادیوگرافی شرکت صا شیراز گفت: خوشبختانه از امروز 2محصول تجهیزات پزشکی جدید، مهم، استراتژیک و‌ های تک وارد بازار می‌شود.

مسائلی بیان کرد: لامپ اشعه ایکس رادیوگرافی، مورد نیاز مراکز درمانی کشور است و خوشبختانه با استاندارد بسیار بالا در شرکت صا شیراز تولید شده و گام بلندی در تولید مولد‌های اشعه ایکس برداشته شد. این محصول بسیار مهم و‌های تک بوده و وزیر بهداشت دو سال پیش از محصول آزمایشی آن رونمایی کرد، اما امروز پروانه ساخت آن صادر شده و وارد بازار می‌شود.

وی در پایان تصریح کرد: دستگاه لاپاراسکوپ توسط اساتید و متخصصان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در طول ۵ سال مطالعه و بررسی تولید شده و این دستگاه از استاندارد‌های بسیار بالایی برخوردار است و با محصولات خارجی قابل رقابت است همچنین عملکرد این دستگاه در اتاق عمل بیمارستان شهید رجایی شیراز مورد بازدید قرار گرفت.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ورود ۲ محصول استراتژیک دانش بنیان به بازار تجهیزات پزشکی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..