تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بررسی بازی Mega Man X Legacy Collection ، پکیج کاملی از دنیای مگامن

کپکام همیشه استعداد عجیبی در نگه داشتن طرفداران عناوین ساخته شده‌اش علی رغم اتخاذ سیاست‌های غلطش در این چند ماه دارد و توانسته سری بازی‌های خود را کم و بیش زنده نگه دارد. این ناشر ژاپنی که زمانی یکی از غول‌های صنعت بازیسازی به شمار می‌رفت، مدتهاست مانند برخی دیگر از شرکت‌های سرزمین آفتاب همچون کونامی، به طرز عجیبی افت کرده و عناوین درخور توجه انگشت شماری را در سال می‌سازد. شخصیت مگامن یکی از کاراکترهای دنیای بازی‌های کپکام است که در حقیقت سردمدار و بنیانگذار بازی‌های پلتفرمینگ-اکشن این کمپانی محسوب می‌شود. کپکام بعد از عرضه Mega Man Legacy Collection و فروش نسبتا قابل توجه آن، حالا عنوانی تحت نام Mega Man X Legacy Colletion را عرضه کرده تا طرفداران این سری را بار دیگر به وجد بیاورد و همچنان مگامن را زنده نگه دارد چرا که نسخه یازدهم این بازی هم در راه است و این تجدید خاطره می‌تواند تضمینی برای فروش نسخه جدید (که کپکام قول داده تحولی در سری باشد) باشد، اما آیا این تضمین واقعا در بازی Mega Man X Legacy Colletion وجود دارد؟

بررسی بازی Mega Man X Legacy Collection

سازنده: Capcom ناشر: Capcom پلتفرم ها: پی‌سی، نینتندو سوییچ، ایکس باکس وان، پلی استیشن ۴ پلتفرم بررسی: پی‌سی

مگامن  علی الظاهر بازی بچه‌گانه‌ای به نظر می‌رسد ولی این بازی دقیقا مصداق ضرب المثل فلفل نبین چه ریزه بشکن ببین چه تیزه هم هست. سری بازی‌های مگامن علی الخصوص سری X که محتوای این پکیج را تشکیل می‌دهد اصلا ساده نیستند و سختی‌ برخی مراحل آن (به ویژه در نسخه پنجم ایکس که یک کابوس به حساب می‌آید یا حتی نسخه سوم که دست کمی از کابوس ندارد) داد همه گیمرهای حرفه‌ای را هم در آورده است. مگامن همچون ماریو آرام آرام دهان صاف می‌کند ولی مقدار صاف کردن دهانش خیلی بیشتر از ماریو و دیگر بازی‌های پلتفرمینگ است و پیرامون آسفالت کردن دهان گیمر می‌چرخد. داستان بازی سری مگامن هم آنچنان داستان ساده‌ای نیست و درباره آن انیمه‌های چند ده قسمتی ساخته شده است.

بررسی بازی Mega Man X Legacy Collection

سری مگامن کلا مربوط به شورش روبات‌های دست بشر علیه خود انسان‌ها برمی‌گردد و تعداد کاراکتر و شماره‌های زیادی که از آن آمده باعث می‌شود که پراکندگی داستان به حدی گسترده شود که برای بازگو کردن آن نیاز به یک طومار خواهد بود. به طور خلاصه اینکه روبات‌های هوشمند داخل دنیای مگامن Reploid نام دارند و خوب و خوش و خرم در کنار انسان‌ها زندگی می‌کنند. این روبات‌ها مخلوق دکتری به نام دکتر لایت و دستیارش دکتر ویلی هستند و فرمول ساخته شده درون آنها را فقط همین دکتر می‌داند. از آنسو Maverickها را داریم که در حقیقت روبات‌های شورشی علیه انسان‌ها هستند و تصمیم به مستقل شدن گرفتند و البته نابودی بشریت. در طول داستان مگامن شخصیت‌هایی حتی کشته می‌شوند و همین موضوع بار دیگر ثابت می‌کند که مگامن را باید جدی گرفت و آن را یک عنوان کودکانه تلقی نکرد. شخصیت اصلی این سری مگامن (با نام راک، اصولا این سری در ژاپن بیشتر با نام راک من شناخته می‌شود) هست که البته در سری Mega Man X روباتی تحت نام X نیز وارد داستان می‌شود.

بررسی بازی Mega Man X Legacy Collection

سری Mega Man X دومین سری مگامن و یکی از بهترین‌های آن شناخته می‌شود که در اصل طی فواصل 1998 تا 2005 میلادی روی کنسول‌های مختلفی از جمله سگا، گیم‌بوی، پلی‌استیشن ۱ و ۲ ساخته و عرضه شده و حالا تمامی این سری در یک پکیج قرار گرفته‌اند و البته باید تذکر بدهم که این پکیج به هیچ وجه یک ریمستر حساب نمی‌شود و حتی به سختی می‌توان گفت که کیفیت تصویر بازی هم بالاتر رفته و واقعا اچ دی شده است.

داستان وقایع بازی های مگامن خود در چندین بخش تعریف می‌شود.  سری اصلی (نسخه های یک تا ۱۱ بازی که قرار است این آخری به زودی عرضه شود) سری X (حدفاصل سالهای ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۳ ساخته شد) سری زیرو (در سال های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۵ برای کنسول دستی گیم بوی عرضه شد) سری ZX (دو نسخه ویژه از بازی برای کنسول دستی نینتندو دی اس بود) سری Legends (برای کنسول پلی استیشن یک سونی ساخته شد) سری Battle Network (که وقایع آن موازی با سری اصلی پیش می‌رود و برای کنسول‌های مختلف پرطرفدار در ژاپن ساخته شد) سری Star Force (تاریخ رویدادها در این بازی زمانی نامشخص مابین روایت سری زیرو هست)

بررسی بازی Mega Man X Legacy Collection

هر دو نسخه بازی Mega Man X Legacy Collection شامل سری ایکس از قسمت یک تا هشتم آن هستند و این بازی‌ها عینا بدون کم و کاستی در بازی گنجانده شده است. نکته جالب حضور هر دو ورژن آمریکایی و ژاپنی در بازی است که در برخی نسخه‌ها تفاوت ریزی بین این ورژن‌ها وجود دارد. بازی مگامن بعد از گذشت نزدیک به ۲۰ سال همچنان تر و تازه است و یادآور دوران طلایی کپکام و ساخت بازی‌های دست اول این شرکت است. کنترل بازی نیز به نرمی صورت می‌گیرد و تجدید خاطره با هر یک از سری بازی‌های Mega Man X برای طرفداران قدیمی وجدآور و برای افرادی که تاکنون یکی از بهترین بازی‌های پلتفرمینگ-اکشن تاریخ را از دست داده‌اند، یک فرصت استثنایی به شمار می‌رود.

بررسی بازی Mega Man X Legacy Collection

کات سین‌های بازی مرتبط با انیمه‌های کلاسیک این اثر است که در بین آنها یک انیمه نیم ساعته با نام The Day of Σ (روز زیگما) وجود دارد که پیش از این تنها و تنها به صورت UMD در نسخه PSP عرضه شده بود. این انیمه در حقیقت پیش در آمدی بر داستان سری X محسوب می‌شود و دیدنش برای غرق شدن در داستان هشت قسمت بازی مگامن شدیدا توصیه می‌شود. در این انیمه مشاهده می می‌کنید که گروه Maverick Hunters که در حقیقت برای رودررویی با روبات‌های سرکش به رهبری دکتری به نام دکتر کین و رییسی به نام زیگما ساخته شده بودند، ناگهان خودشان هم علیه بشریت شده و با تغییر جبهه خود علیه انسان‌ها قیام می‌کنند. (شاید جالب باشد بدانید که نسخه‌ای به نام Maverick Hunters قرار بود ساخته شود که ژانر متفاوتی داشت و یک بازی شوتر اول شخص با روحیه‌ای دارک و تاریک بود که البته در نهایت ساخت این عنوان به کل کنسل شد)

بررسی بازی Mega Man X Legacy Collection

بعد از پلید شدن زیگما اما دو روبات دیگر با نام X و Zero (که داستان این یکی در یک سری چهار قسمتی جدا به نام Mega Man Zero روایت شده است.) از چنگ او گریخته و به همراه مگامن (راک) علیه او مبارزه می‌کنند تا دست از اعمالش بردارد و همکاری اش را با Maverickها  تمام کند.

بررسی بازی Mega Man X Legacy Collection

این خط داستانی اصلی بازی در این هشت قسمت است که البته فراز و نشیب‌های مختلفی را در برخواهد گرفت و کاراکترهای بسیاری به داستان اضافه می‌شوند و عده‌ای‌شان هم حذف خواهند شد! روایت داستان ساده بازی در این هشت قسمت که به طور متوالی در بازی Mega Man X Legacy Collection قرار گرفته باعث شده که این داستان ساده تبدیل به یک انیمه سینمایی بلند جذاب شود.

«مگامن چندین بار در قالب انیمه هم پخش شده ولی مهمترین این موارد به سال ۱۹۹۴ برمی‌گردد که سریالی ۲۷ قسمتی بر اساس این کاراکتر ساخته شد و نکته جالب اینکه این سریال از صداوسیمای ایران هم پخش شده است.

از نکات جدیدی که در هر دو نسخه بازی Mega Man X Legacy Collection قرار گرفته می‌توان به یک گزینه سختی Rookie Hunter اشاره کرد که بازی را آسان‌تر می‌کند تا گیمرهای ناآشنا با سری و غیرحرفه‌ای بتوانند راحت‌تر مراحل را طی کنند. این حالت سختی چالش خاصی را در برنخواهد داشت و میزان صدمه از ضربات دشمن را به ۲۵ درصد کاهش می‌دهد و همچنین  سقوط کردن به دره‌ها، باعث مرگ شما نمی‌شود، بلکه از آخرین Checkpoint دوباره بازی را شروع خواهید کرد. یادتان باشد اگر دنبال اچیومنت باز کردن و این صحبت‌ها هستید، در این حالت آسان بودن بازی، نود درصد اچیومنت‌ها غیرقابل دسترس خواهند بود.

بررسی بازی Mega Man X Legacy Collection

بازی از چند کیفیت تصویر بهره می‌برد که شدیدا توصیه می‌کنم نسخه فول اسکرین را بیخیال شوید چرا که با کش آمدن تصاویر و تکسچرها روبرو می‌شوید، بهتر است بازی را در حالت کلاسیک بازی کنید که در این حالت می‌توانید تصاویر پس زمینه را هم خودتان انتخاب کنید. این ویژگی البته ناشی از کم کاری کپکام دارد و این کم کاری وقتی بیشتر دیده می‌شود که بازی در برخی صحنه‌های شلوغ دچار افت فریم می‌شود! این یعنی عدم یک مثقال دست کشیدن به سر و صورت بازی و پورت کردن همان نسخه قدیمی بدون دستکاری به نسل جدید.

بررسی بازی Mega Man X Legacy Collection

در نهایت ویژگی جدید اضافه شده به بازی یک گزینه چالشی به اسم Challnege X است که کاملا اورجینال بوده و برای نسخه بازی Mega Man X Legacy Collection ساخته شده است. در این حالت می‌توانید با دو باس بازی همزمان بجنگید و باید آنها را زودتر نابود کنید. این گزینه چالشی قابلیت آنلاین شدن هم دارد که هیجان آن را دو چندان می‌کند و صرفا برای گیمرهای قهارتر این سری ساخته شده است تا عطش مگامن خود را تا زمان عرضه نسخه یازدهم برطرف کنند.

بررسی بازی Mega Man X Legacy Collection

در اصل کل فلسفه ارائه بازی Mega Man X Legacy Collection هم همین رفع عطش و راه اندازی مارکتینگی برای شماره یازدهم بوده و کپکام در این بین با تردستی‌های خود گزینه‌هایی را به بازی اضافه کرده تا طرفداران سری را ذوق زده کند.

ناشری به نام آرچی کمیکس سری کمیک های مگامن را در سال ۲۰۱۰ در قالب ۵۵ جلد به قلم یان فلین (نویسنده کمیک‌های سونیک همین ناشر) چاپ کرد . داستان همان روایت اصلی قصه بازی هست با این تفاوت که یک سری کاراکتر مختص این کمیک ساخته و پرداخته شده‌اند.

خالی از لطف نیست که به وجود بخش گالری در بازی و اطلاعات و تصاویر بسیار زیاد و نایابی که از این سری در این بخش گنجانده شده اشاره کنیم که در مجموعه یک ویکیپدیای مگامن را تحویل مخاطبین می‌دهد و همچنین تکه‌های انیمه‌ دو زبانه داخل بازی نیز این بخش را کامل می‌کند.

بررسی بازی Mega Man X Legacy Collection

بازی Mega Man X Legacy Collection ارائه کننده هشت بازی اصیل سری مگامن است که هر یک به تنهایی در زمان عرضه خود شاهکار بودند و تا به امروز هم عناوین بسیاری سعی کرده‌اند تا بتوانند خودشان را به پای مگامن برسانند ولی از این موفقیت جامانده‌اند. پکیج Mega Man X Legacy Collection پکیج کاملی برای طرفداران قدیم و گیمرهای نسل جدید به منظور آشنایی با این فرنچایز شناخته می‌شود و استقبال خوب از آن احتمالا زمینه ساز عرضه پکیج‌های دیگر سری‌های مگامن نیز می‌شود. سری‌های همچون Mega Man ZX و Mega Man Legends که هریک بخشی جدانشدنی از افسانه مگامن هستند.

یک پکیج غنی و کامل برای طرفداران مگامن و یا علاقه‌مندان به آشنا شدن با این سری کنترل نرم و روان موسیقی بی نظیر بخش گالری و محتواهای جذاب در زمینه تاریخچه سری مگامن بازی ها هنوز بعد از ۲۰ سال جذابیت خود را حفظ کردند کم کاری سازندگان بازی برای پورت بازی‌ها افت فریم در برخی صحنه‌های شلوغ



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بررسی بازی Mega Man X Legacy Collection ، پکیج کاملی از دنیای مگامن»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..