تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خوزستان را دوباره دود هورالعظیم فرا گرفت

نماینده عالی استان خوزستان در شورای عالی استان‌ها گفت: به دلیل آتش سوزی دوباره هورالعظیم در بخش عراقی آن ، دود و آلودگی هوای استان را در بر گرفت

مسئولان جوابی به مردم نمی‌دهند

سیدمحسن موسوی نماینده عالی استان خوزستان در شورای عالی استان ها درباره آخرین وضعیت آتش‌سوزی تالاب هور العظیم در بخش عراقی گفت: طی دو روز گذشته مجددا به دلیل این آتش‌سوزی شهرهای مرزی استان خوزستان و شهرستان اهواز دچار آلودگی هوا شده است.

موسوی با اشاره به اینکه این آتش‌سوزی  یک ماه است ادامه دارد ، گفت: بعد از 21 روز مسئولان دولت ایران موفق به رایزنی با کشور عراق شدند و تاکنون در دو مرحله یک میلیون لیتر آب توسط هواپیما و بالگردهای آب‌پاش جهت خاموشی این نیزارها به منطقه اعزام شده و تا حدود زیادی این حریق مهار شد.

وی با طرح این پرسش که چرا هیچ مسئولی تا کنون درباره عمدی و یا غیرعمدی بودن موضوع صحبتی نمی‌کند و آیا و دولت عراق به دنبال برنامه خاصی است یا خیر؟ ادامه داد: اگرچه هیچ مسئولی پاسخ مناسبی به مردم نداده اما احتمال عمدی بودن آن وجود دارد، حتی شائبه‌هایی نیز هست مبنی بر اینکه این آتش‌سوزی به دلیل قطعی برق از سوی ایران به استان بصره بوده که البته  این موضوع تنها  یک شایعه است و صحت ندارد.

نماینده عالی خوزستان در شورای عالی استان ها در ادامه تصریح کرد: طبق آخرین بررسی‌ها دلیل این آتش‌سوزی خشک بودن زمین و نیزارها در بخش عراقی تالاب هورالعظیم است و دلیل آن نمی‌تواند عمدی باشد زیرا با آتش گرفتن نیزارها گاز متان تولید شده و موجب گستردگی آتش‌سوزی می‌شود. از دیگر دلایل آتش‌سوزی پراکنده بودن آن در نقاطی از شمال و جنوب این تالاب در بخش عراقی است.

وی در پایان گفت: طبق آخرین آمار دریافتی تا روز گذشته بالگردهای آبپاش ایرانی جهت حریق در این مناطق حضور داشت و تاکنون 25 هزار هکتار از آن دچار حریق و از بین رفته است.
 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: ilna.ir




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خوزستان را دوباره دود هورالعظیم فرا گرفت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..