تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نشانه هايى كه مى گويد شما معتاد به خريد هستيد/ اين اعتياد گرانقيمت را چگونه ترك كنيم؟

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ کارشناسان هشدار می‌دهند علاقه بسیار شدید برای خرید کردن جز دسته اختلال‌های روانی طبقه بندی می‌شود البته  اعتیاد دسته بندی‌های مختلف دارد که بر اثر نوعی وابستگی به شی یا عادت خاصی به وجود می‌آید.

خرید اشیای غیرضروری تنها برای ایجاد حسی خوشایند یکی دیگر از گونه‌های اعتیاد اجباری است؛ افراد مبتلا به این اختلال علاقه بسیار شدیدی به خرید دارند و معمولاً کالایی می‌خرند که به آن‌ها احتیاج ندارند یا چندین مورد از این اشیای مشابه را پیش از این دارا بودند.


این افراد برای خرید کالا‌های مختلف معمولاً خود را توجیه می‌کنند و در زمانی که پول لازم یا وضعیت مالی مناسب برای خرید کالا‌های مورد علاقه خود را ندارند به شدت عصبی می‌شوند.

آن‌ها زمانی که به یک کالا علاقه مند می‌شوند هرچه سریع‌تر و بدون دوراندیشی می‌خواهند صاحب آن کالا شوند و معمولاً ازعده زیادی برای تامین کالا‌های مورد علاقه خود پول قرض می‌گیرند.

این افراد پس از خرید کالا به آرامش می‌رسند، اما نوعی عذاب وجدان به دلیل خرید کالا را هم تحمل می‌کنند که معمولاً با توجیه کردن، این احساس را درخود سرکوب می‌کنند.

خانه، محل کار و زندگی این افراد سرشار از وسایل مختلفی است که آن‌ها خریداری کرده اند و معمولاً با مشکل کمبود جا برای نگهداری از این وسایل مواجه هستند.

کارشناسان دلایل افزایش این اختلال روانی را به دلیل افزایش میزان فروشگاه‌ها، بنگاه‌های کسب و کار، فروشگاه‌های اینترنتی، هایپرمال‌ها و از همه مهمتر تبلیغات بازاریابی در سراسردنیا با پیشنهاد‌های وسوسه کننده می‌دانند که سبب می‌شود افراد به خرید کالا‌های مختلف علاقه‌مند شوند و به آن  اعتیاد پیدا کنند.


همانطور که برای ترک اعتیاد به سیگار و سایرمواد دخانی به روش‌های درمانی نیازاست برای رفع اعتیاد به خرید هم بیماران باید از راهکار و روش‌های درمانی استاندارد بهره بگیرند.

اختلال خرید اجباری یا به اختصار (CBD) سبب آسیب شدید به زندگی افراد و خانواده‌ها می‌شود و معمولاً با افزایش سن این اختلال تشدید پیدا می‌کند، کارشناسان میزان مبتلایان به این اختلال را در بانوان بیشتر از آقایان شناسایی کرده اند.

در صورت ادامه یافتن این اختلال و تناسب نداشتن میزان درآمد فرد با کالا‌هایی که نیاز دارد امکان داردفرد دچاربدهی‌های سنگین و حتی بروزمشکل هایی، چون بزه و جرم شود.

این اختلال روانی می‌تواند سبب آسیب به زندگی خانوادگی افراد شود، زیرا آن‌ها باید مرتب اشیای خریداری شده را از همسر و خانواده خود پنهان کنند و درآمد خانواده را به جای پس انداز یا سرمایه گذاری در امری مناسب به خرید کالا‌های غیرضروری و معمولاً تجملی اختصاص می‌دهند.

به نظر می‌رسد افراد مبتلا به اختلال خرید اجباری بدون توجه به قیمت کالا‌ها و اقتصاد جهانی و تنها به دلیل علاقه بسیار شدید کالا‌ها را با هرقیمتی خریداری می‌کنند.

دانشمندان دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا اختلال خرید اجباری را روی ۴۰۰ دانشجوی این دانشگاه مورد بررسی قرارداده و دریافتند بیشترکالا‌های خریداری شده به وسیله مبتلایان بدون استفاده یا حتی خارج نشده از جعبه باقی می‌ماند و دربرخی موارد کالا‌ها مرجوع یا هدیه داده می‌شوند.

محققان رفتار مبتلایان به این عارضه را مشابه بیماران مبتلا به اختلال کندن اجباری موی سر یا مبتلایان به بی اشتهایی افراطی می‌دانند که درمان این اختلال‌ها نیاز به طی کردن جلسه‌های درمانی، استعمال دارو و اراده افراد دارد.


حمل نکردن میزان زیاد پول، پس انداز پول‌ها در حساب‌های بانکی، لغو اشتراک خبرنامه و پیشنهاد تخفیف برخی سایت‌های فروشگاهی از ایمیل‌ها، خودداری از عضویت در شبکه‌های اجتماعی تولید کننده‌های محصولات مختلف و فروشگاه ها، همراه بردن دوستان و اقوام در زمان خرید برای جلوگیری از ولخرجی و خرید کالا‌های غیرضروری و استفاده از سیستم پاداش در صورتی که هر یک روز را فرد بدون خرید کالا‌های غیرضروری بگذراند از جمله راهکار‌های درمان این اختلال است.

منبع:Dailymail

انتهای پیام/

راهکار‌هایی طلایی برای درمان اختلال خرید اجباری



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نشانه هايى كه مى گويد شما معتاد به خريد هستيد/ اين اعتياد گرانقيمت را چگونه ترك كنيم؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..