تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فرناندو آلونسو از دنیای فرمول یک خداحافظی کرد

راننده نابغه‌ی اسپانیایی فرمول یک، پس از ۱۷ سال، از بالاترین سطح مسابقات اتومبیلرانی خارج می‌شود.

هیچ عاشق فرمول یکی وجود ندارد که با فرناندو آلونسو آشنا نباشد. راننده‌ی ۳۷ ساله‌ی اسپانیایی ملقب به اسپانیارد که به اعتقاد عموم کارشناسان یکی از بهترین راننده‌های تاریخ این مسابقات است که پس از دوران طلایی با رنو، هیچ‌گاه خودرویی توانمند برای نمایش توانایی‌های خود در اختیار نداشته است. قهرمان دو دوره‌ی مسابقات فرمول یک ساعاتی پیش و در بازه‌ی زمانی استراحت نیم‌فصل رانندگان به صورت رسمی کناره‌گیری خود از این رقابت‌ها را اعلام کرد. وی در ادامه اعلام کرد که پیش‌تر و در ابتدای فصل تصمیم خود برای عدم رانندگی در فصل ۲۰۱۹ فرمول یک را گرفته بود.

آلونسو در خصوص خروج خود از دنیای فرمول یک گفت:

پس از ۱۷ سال فوق‌العاده در این ورزش، اکنون زمان تغییر و تجربه‌ای تازه است. من از تک‌تک دقایق حضور در این ورزش فوق‌العاده لذت بردم و هیچ‌گاه قادر به قدردانی شایسته از تمام افرادی که در مدت زمان حضور من در فرمول یک در کنارم بودند، نخواهم بود.

وی در ادامه در خصوص ادامه‌ی فصل گفت:

هنوز چندین گرندپری تا پایان فصل باقی مانده و من اکنون با علاقه و تعهد بیشتری پشت فرمان خودروی خود حضور خواهم داشت.

با وجود مهارت‌های بالای آلونسو، وی طی ۵ سال گذشته موفق به پیروزی در یک مسابقه نیز نشده است. وی پس از دورانی طلایی در رنو و کسب دو عنوان قهرمانی، هیچ‌گاه موفق به تکرار موفقیت‌های خود در مک‌لارن و فراری نشد. 

فرناندو آلونسو

آلونسو پس از توسعه‌ی خودرویی ضعیف و غیررقابتی توسط مک‌لارن و ناکامی در کسب مقامی درخور در مسابقات فرمول یک، سال گذشته از حضور در گرندپری موناکو انصراف داد و در مسابقات مطرح ایندی ۵۰۰ ایالات متحده شرکت کرد. هدف این راننده‌ی اسپانیایی کسب سه‌گانه‌ی رویایی دنیای اتومبیلرانی (Triple Crown) است:

قهرمانی در گرندپری موناکو مسابقات فرمول یکقهرمانی در مسابقه‌ی ۲۴ ساعته‌ی لمانز رقابت‌های استقامتیقهرمانی در مسابقه‌ی ایندی ۵۰۰

آلونسو پیش‌تر موفق به کسب قهرمانی گرندپری موناکو شده است و امسال نیز با حضور در تیم تویوتا و رقابت‌های استقامتی، موفق به کسب عنوان قهرمانی رویداد ۲۴ ساعته‌ی لمانز شد. البته این راننده‌ی نام‌دار اسپانیایی هنوز حضور خود در رقابت‌های ایندی سال آینده را تایید نکرده است. 

ایندی 500 آلونسو indy 500   2017

مقالات مرتبط:

فرناندو آلونسو احتمالا در پایان فصل و با ۳۲ قهرمانی گرندپری پیشین خود، مسابقات فرمول یک را ترک خواهد کرد. وی در صورت حضور در تمام رقابت‌ها تا اتمام فصل، با حضور در ۳۱۱ گرندپری از جنسن باتن هم‌تیمی اسبق خود که سال ۲۰۱۶ از رقابت‌های فرمول یک خداحافظی کرد، عبور کرده و پس از روبنس باریچلو با ۳۲۲ گرندپری به باسابقه‌ترین راننده‌ی این مسابقات تبدیل خواهد شد.

زک براون مدیر تیم مک‌لارن در خصوص راننده‌ی خود گفت:

فرناندو نه تنها برای مک‌لارن بلکه برای مسابقات فرمول یک نیز سفیر بی‌نظیری است. ۱۷ سال سابقه‌ی وی در این مسابقات بدون شک یکی از درخشان‌ترین دوران فرمول یک است و وی کمک زیادی به ارتقای این مسابقات کرد. هر شخصی در زندگی خود در مقطعی باید تصمیمات سختی بگیرد و اکنون نوبت به فرناندو رسیده است. ما نیز به تصمیم وی برای خروج از فرمول یک احترام می‌گذاریم.

آلونسو در سال ۲۰۰۱ اولین حضور خود در فرمول یک را با تیم میناردی تجربه کرد و سپس به عنوان راننده‌ی آزمایشی به تیم رنو پیوست. بدون شک این راننده یکی از ارکان اصلی پیشرفت رنو و تبدیل آن به عنوان یکی از برترین تیم‌های مسابقات بود. فرناندو الونسو با تیم رنو در سال ۲۰۰۵ به اولین قهرمانی خود و شکستن رکورد جوان‌ترین قهرمان فرمول یک، دست یافت. قهرمان آلونسو در سال ۲۰۰۵ و تکرار آن در سال ۲۰۰۶ امری فوق‌العاده بود؛ زیرا این راننده‌ی جوان موفق به شکست میشائیل شوماخر افسانه‌ای و فراری و قطع تکرار قهرمانی‌های آن‌ها پس از ۵ سال، شد.

فرناندو آلونسو

آلونسو در ادامه در سال ۲۰۰۷ به تیم مک‌لارن پیوست تا به رقابت با هم‌تیمی جوان خود در آن زمان، لوئیس همیلتون، بپردازد. با این حال در آن سال کیمی رایکونن و فراری مجدد عنوان قهرمانی مسابقات را از آن خود کردند و به همین دلیل آلونسو برای تکرار خاطرات خوش به رنو بازگشت که البته طی سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ در این تیم، عنوان درخوری کسب نکرد.

راننده‌ی مطرح اسپانیایی فرمول یک در سال ۲۰۱۰ به فراری پیوست تا تعداد قهرمانی‌های خود بیافزاید؛ با این حال در آن زمان فراری به هیچ وجه حال و روز خوشی نداشت و ۵ سال حضور آلونسو در این تیم تنها با نظاره‌گری قهرمانی‌های ردبول و مرسدس بنز همراه شد. آلونسو در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۲ با تلاش بسیاری  تا نزدیکی قهرمانی نیز پیش‌ رفت، اما ردبول در آن دوران بسیار سریع‌تر از سایرین بود. 

مک لارن فرمول یک

فرناندو آلونسو در نهایت پس از فصل ۲۰۱۴ و پس از عملکرد بسیار ضعیف فراری در طراحی خودرو که منجر به عنوان چهارمی این تیم شد، از فراری جدا شد. وی در ادامه در سال ۲۰۱۵ و پس از آغاز همکاری مک‌لارن و هوندا برای بازگشت به دوران رویای، به این تیم بازگشت؛ اما کابوس آلونسو کامل شد تا وی هم‌چنان خودرویی رقابتی در اختیار نداشته باشد. پیشرانه‌های بسیار ضعیف هوندا در کنار توان بالای مرسدس بنز باعث شد تا آلونسو و مک‌لارن هیچ‌گاه به موفقیتی دست نیابند. حتی با وجود استفاده‌ی مک‌لارن از پیشرانه‌های رنو در سال ۲۰۱۸ نیز این تیم اسپانیایی موفق به طراحی خودرویی سریع و رقابتی نشد تا آلونسو در اندیشه‌ی کسب سه‌گانه‌ی دنیای اتومبیلرانی، از فرمول یک خارج شود.

با خداحافظی جنسن باتن، فیلیپه ماسا در دو فصل گذشته، فرناندو آلونسو و احتمالا کیمی رایکونن در آخر فصل، آخرین نمایندگان نسل طلایی راننده‌های دهه‌ی گذشته‌ی فرمول یک نیز از این رقابت‌ها خارج خواهند شد تا قطعا شاهد کاهش جذابیت این رقابت‌ها طی سال‌های آینده باشیم. 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فرناندو آلونسو از دنیای فرمول یک خداحافظی کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..