تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مشکلات نظام بانکی و نقدینگی ربطی به تحریم ندارد

رئیس مجلس شورای اسلامی؛

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بسیاری از مشکلات این روزها ربطی به تحریم ندارد گفت: مسائلی مانند مشکلات نظام بانکی و حجم بالای نقدینگی داخلی است.

زمینه های تولید ثروت و صادرات باید در کشور فراهم شودبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قم، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز در دیدار اهالی رسانه در قم با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور، گفت: بخشی از مشکلات مربوط به درون است و از تحریم نیست.

وی نقدینگی بسیار زیاد و مشکلات ساختاری نظام بانکی را از اشکالاتی برشمرد که به تحریم ربطی ندارد و افزود: برخی تصمیمات اخیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوا برای هدایت نقدینگی بود.

رئیس مجلس با بیان اینکه نمی‌گویم در این‌باره به‌موقع عمل شد، افزود: چهار سال است که باید طرح‌‌های عمرانی نیمه تمام واگذار شود، که اگر این اقدام صورت می‌گرفت نقدینگی الان اینقدر نبود.

لاریجانی رفع این اشکالات را در گرو داشتن اراده مدیریتی دانست و افزود: گره‌هایی که در اقتصاد وجود دارد را باید با حوصله حل کرد و در این زمینه نقش مدیران اجرایی خیلی زیاد است.

وی افزود: در شرایط فعلی در مصافی پیچیده و همه جانبه با دشمن هستیم که باید مختصات آن را خوب شناخت.

رئیس مجلس با بیان اینکه برخی عمد دارند و جوری می گویند فساد که گویی در کشور از بالا تا پایین فساد است، به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: ما فساد سیستمی نداریم.

لاریجانی به عملیات روانی و رسانه‌ای دشمن برای چند برابر جلوه دادن مشکلات در کشور اشاره کرد و گفت: از طرفی در داخل هم عده‌ای آن را باز نمی‌کند و جو می‌دهند که این یک اشکال است.

وی با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در تنویر افکار عمومی و طرح این سوال که چرا برخی سیاسیون در این شرایط اینگونه رفتار می کنند، تصریح کرد: مگر مشکل ملی نداریم چرا هنوز کشمکش وجود دارد اگر کسی از منظر انقلاب بخواهد نگاه کند نباید به کشمکش‌ها دامن بزند.

رئیس مجلس گفت: در روزهای سخت همگرایی، آرامش، هم افزایی و گذشت باید بیشتر و کشمکش‌ها کمتر باشد.

لاریجانی با بیان اینکه این موضوع جا نیافتاده است بر نقش مهم رسانه ها به تقویت هم افزایی در کشور تاکید کرد.

رئیس مجلس با اشاره به دستور رهبر انقلاب اسلامی برای تسریع در برخورد قاطع و صحیح با مفسدان اقتصادی از برخی اخبار دروغ در این‌باره ابراز تاسف کرد.

وی با‌ اشاره به استفاده دشمن از همه ابزارها برای فشار به کشور و ملت ایران، گفت: نباید این مصاف و مشکلات داخلی و خارجی را دست کم گرفت.

رئیس مجلس در ادامه با طرح این پرسش که آیا راه‌هایی بود که می‌شد رفت و نرفتیم تا به اینجا برسیم؟ خطاب به کسانی که می‌گویند با آمریکا مذاکره کنیم، گفت: زمانی آمریکا تقاضای مذاکره کرد و دو سال با 5+1 مذاکره شد و به توافق هسته ای رسیدیم.

لاریجانی با اشاره به پایبندی ایران به برجام و نقض آن از طرف آمریکا و قول اروپاییان برای حل این موضوع و پذیرش ایران، گفت: ما مذاکره با اروپا را با این منطق پذیرفتیم که فشار و مشکل معیشتی به مردم نیاید.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عده‌ای حرف‌هایی می‌زنند که انگار نظام تصمیمات غلط می‌گیرد، گفت: نظام رو راست دارد کار می‌کند؛ و اگر دشمن به ما زور می‌گوید باید وفاق داخلی بیشتر شود.

وی با اشاره به اینکه برخی می‌گویند چرا در مسائل منطقه با برخی کشورها مذاکره نشد؟، گفت: ما راه مذاکره را نبسته بودیم؛ آنها توافق پشت صحنه داشتند که مایل نبودند در این زمینه همکاری کنند.

لاریجانی تاکید کرد: در این شرایط باید همه زمینه‌ها را برای تولید و صادرات بیشتر فراهم کنیم که اقتصاد کشور ثروت‌زا شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: در حال حاضر زمینه برای کار اقتصادی فراهم است و اگر رویکرد بالفعل کردن استعدادهای داخلی مدنظر باشد، این تهدید به فرصت تبدیل و اقتصاد شکوفا می شود.

لاریجانی در ابتدای این دیدار با تبریک روز خبرنگار از تلاش‌های اصحاب رسانه تجلیل کرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مشکلات نظام بانکی و نقدینگی ربطی به تحریم ندارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..