تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




راهنمای بازی Monster Hunter World قسمت سوم: مبارزات و گرفتن هیولاها

جدیدترین نسخه از سری مانستر هانتر به دلیل کیفیت ساخت بالا به موفقیت‌های چشمگیری رسید و به یکی از عناوین محبوب جهان باز تبدیل شد. جهان این بازی بسیار پویاست و یک راهنمای جامع می‌تواند تجربه مخاطب از بازی را لذت بخش‌تر کند. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

قسمت اول: شروع بازی و کلاس‌های مختلف قسمت دوم: زره‌های مختلف قسمت سوم: مبارزات و گرفتن هیولاها قسمت چهارم: اصطلاحات و نکات قابل توجه

در دو قسمت قبلی این راهنمای جامع به دو موضوع بسیار حیاتی در بازی یعنی انتخاب کلاس و انواع زره پرداختیم. در قسمت سوم می‌خواهیم به اصلی‌ترین عنصر تجربه مخاطب یعنی گیم پلی بپردازیم و از مبارزات آن سخن بگوییم. اگر بازی را تجربه کرده باشید، حتما این سؤال را از خود پرسیده‌اید که چگونه استقامت خود را کنترل و از نفس نفس زدن جلوگیری کنید یا از حملات غول‌ها فرار کنید. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید تا در به پاسخ رسیدن بسیاری از این سؤالات شما را راهنمایی کنیم.

نکات ابتدایی

مبارزه بخشی است که شما بیشتر اوقات با آن سروکار دارید. پس این نکته حائز اهمیت است که بدون داشتن دانش در مورد گیم‌پلی دل به دریا نزنید و مبارزات خود را آغاز نکنید. در گوشه سمت چپ و بالای صفحه نمایش شما دو نشانگر سبز و زرد وجود دارند. رنگ سبز نشانگر سلامتی شما و رنگ زرد نشانگر استقامت شماست.

راهنمای بازی Monster Hunter

اگر در مبارزه با هیولایی سلامتی شما تحت تأثیر قرار بگیرد و به پایان برسد، با توجه به اینکه در بازی Monster Hunter: World از آسیب دیدگی خبری نیست، غش کرده و به نزدیک‌ترین کمپ فرستاده می‌شوید. وقتی در کمپ به هوش می‌آیید، زره و وسایلتان دست نخورده باقی مانده‌اند. اگر استقامت شما به علت سرعت بالای اعمال تمام شود، کاراکتر به مرور می‌ایستد و بدون توانایی حرکت، شروع به نفس نفس زدن می‌کند. اینگونه شما در برابر ضربات غول‌ها توانایی انجام هیچ کاری ندارید؛ پس حتما توجه کنید که استقامت شخصیت شما تمام نشود.

چگونگی کنترل بازی در مبارزات

در ادامه، لیست کنترل‌های بازی مانستر هانتر در مبارزات را مشاهده می‌کنیم:

دکمه سمت راست: شتاب دادن به حمله یا عوض کردن اسلحه دکمه سمت چپ: نشانه گیری در محدوده سلاح یا استفاده از سپر دایره یا B: حمله سریع مثلث یا Y: حمله متوسط دایره یا B + مثلت یا Y: حمله سنگین ضربدر یا A: فرار از ضربات

هشدار: کنترل‌های ذکر شده در مورد اکثر اسلحه‌های حاضر در بازی صدق می‌کنند اما استثناهایی وجود دارند. برای مثال، دکمه سمت چپ برای اسلحه‌هایی مانند تیغ دوگانه یا شمشیر طویل که محدوده یا سپر ندارند، عمل خاصی انجام نمی‌دهد.

راهنمای بازی Monster Hunter

مبارزه در بازی Monster Hunter به طور کلی از دو بخش ضربه زدن و فرار از ضربات دشمن تشکیل شده است و دانستن شیوه مبارزه هر هیولا به شما کمک بزرگی می‌کند. منطقه ابتدایی Ancient Forest فرصت خوبی برای تمرین را فراهم می‌آورد و در آن می‌توانید با شیوه مبارزه هیولای Great Jagras آشنایی پیدا کنید. Great Jagras ضعیف‌ترین هیولای درون بازی است و بیشتر در شمال شرقی کمپ آغازین پیدا می‌شود.

در بازی مانستر هانتر ورلد دو نوع حمله وجود دارد: 1- حمله معمولی 2- حمله ناحیه‌ای

برای مثال، هیولای Great Jagras می‌تواند با پنجه خود ضربات سختی به شما بزند، به سر شما یورش ببرد و به سمت شما اسید بپاشد. در تمامی حمله‌های هیولاها، قبل از هجوم آن‌ها به شما هشدار داده می‌شود که ضربه‌ای در راه است. وقتی Great Jagras به سمت شما حمله می‌کند، کله خود را پایین‌تر می‌‌آورد یا وقتی که برای پاشیدن اسید آماده می‌شود، سر خود را عقب می‌برد. در این مواقع، این هیولا آسیب‌پذیرتر از همیشه است و می‌توانید آن را از پا در بیاورید.

راهنمای بازی Monster Hunter

مانستر هانتر ورلد تماما درباره یادگیری یادگیری الگوها و شیوه مبارزات هر هیولا است. وقتی به خطراتی که توسط هیولاها برای شما به وجود می‌آیند آشنا باشید، خود را برای برای مقابله با آن‌ها آماده می‌کنید. استقامت برای فرار از ضربات هیولاها بسیار مهم است و همیشه به آن توجه کنید. مراحلی که طی مبارزه باید آن را رعایت کنید، از این قرار است که ابتدا فاصله خود با هیولا را کم کنید، سپس ضربه را وارد کنید و هنگامی که هیلا به سمت شما هجوم آورد، فرار کنید. برای شکار یک هیولا شاید ده‌ها مجبور به انجام این اقدامات شوید.

راهنمای گرفتن هیولاها

در دنیای بازی Monster Hunter: World شما به موجودات و هیولاهای عجیب و غریب بسیاری روبرو می‌شوید و گرفتن آن‌ها مزایایی برای شما به همراه خواهد داشت. در ادامه با هم روش‌های زنده گرفتن هیولاها را مرور می‌کنیم.

در ابتدا فقط امکان کشتن هیولاها داده می‌شود و وقتی هنگام گشت و گذار در مناطق Ancient Forest و Wildspire Waste با هیولایی روبرو می‌شوید، چاره‌ای جز کشتن آن ندارید. بعد از مدتی به شما مأموریت اسیر کردن یک هیولای Kulu-Ya-Ku در Wildspire Waste داده می‌شود و پس از آن امکان گرفتن تمامی هیولاهای موجود در بازی وجود خواهد داشت.

راهنمای بازی Monster Hunter

برای گرفتن یک هیولا، در ابتدا باید آن را ضعیف کرد اما این بدان معنا نیست که در حد کشتن آن، دکمه‌ها را پشت سر هم بزنید. شما باید به رفتار هیولای پیش رویتان توجه کنید و تا وقتی به آن حمله کنید که شروع به لنگیدن کند. بعد از اینکه هیولا به اندازه کافی ضعیف شد، جلوتر از او حرکت کنید و تله‌ای را بر سر راهش بگذارید.

برای استفاده از تله باید آن را از مسیر زیر بخرید. از منو توقف بازی گزینه تنظیمات Craft List را انتخاب کنید. سپس تا گزینه تله‌ها یا حمله (Traps/Offense) بروید از میان گزینه‌های موجود، «Shock Trap» را انتخاب کنید. Shock Trap از یک ابزار تله و یک ابزار برقی Thunderbug ساخته شده است. این تله تمامی هیولای زخمی بازی را بدون توجه به اندازه آن‌ها می‌گیرد. برای جاگذاری آن روی زمین و در مسیر هیولا از مربع یا X استفاده کنید.

راهنمای بازی Monster Hunter

ولی با به دام افتادن هیولا کار شما به اتمام نمی‌رسد، بلکه شما باید آن را بی‌هوش تحویل دهید. برای بی‌هوش کردن هیولا به یک Tranq Bomb نیاز دارید و می‌توانید آن را از همان لیستی که تله را خریدید، تهیه کنید. Tranq Bomb از یک گیاه خواب و یک Parashroom تشکیل شده است.

راهنمای بازی Monster Hunter

وقتی که به Tranq Bomb دسترسی پیدا کردید، در نزدیک‌ترین حالت به کله هیولا بایستید و با فشردن دکمه مربع یا X از آن استفاده کنید. اگر این مرحله به خوبی انجام نشود و به اصطلاح اشتباه بزنید (!) هیولا بیدار شده و مجبور به تکرار تمامی این پروسه‌ها می‌شوید.

امیدواریم که این قسمت از راهنمای بازی Monster Hunter برای شما مفید واقع شود. در قسمت بعدی به اصطلاحات رایج و نکات قابل توجه این بازی می‌پردازیم.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «راهنمای بازی Monster Hunter World قسمت سوم: مبارزات و گرفتن هیولاها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..