تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سند تحول بنیادین یکی از فرصت‌های بزرگ آموزش و پرورش است

سند تحول بنیادین یکی از فرصت‌های بزرگ آموزش و پرورش استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ حسین خنیفررییس دانشگاه فرهنگیان کشوردر مراسم اختتامیه پنجمین دوره از اردو‌های حیات طیبه با حضور بیش از ٣٠٠ نفر از فعالان فرهنگى دانشجویان دانشگا‌های فرهنگیان سراسر کشور  سند تحول بنیادین را یکی از فرصت‌های بزرگ آموزش و پرورش برای ارتقاء نظام تعلیم و تربیت خواند و گفت: اگر مفاد این سند محقق شود و فهم سند صورت گیرد میتوانیم نسبت یه برنامه‌های عملیاتی آن امیدوار باشیم.

وی با اشاره به این که نباید به مبادی نظری اکتفا کنیم افزود: باید در زمینه ارائه راهکار و مفاد اجرایی بیشتر ورود پیدا کنیم.

رییس دانشگاه فرهنگیان کشور کلاس درس را پایتخت دانش دانست و اظهار داشت: مباحث پایه در کنار مباحث علمی میتواند دانش آموز قوی تربیت کند و تحویل جامعه بدهد.

خنیفربا تاکید بر این که معلمان باید در کلاس درس جنبش فکری ایجاد کنند گفت: یاید دانش آموزان روش‌های دفاع از ارزش‌های انقلاب را آموزش ببینند.

راه اندازی دبیرخانه دائمی اردو‌های حیات طیبه را درمشهد
حجت الاسلام سید امین الله دادگرمسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان کشورهم در این مراسم  گفت:با توجه به این که فضای مشهد جاذبه معنوی ایجاد می‌کند و بهترین بستر برای دستیابی به حیات طیبه است، دبیرخانه دائمی اردو‌های حیات طیبه را در این شهر تعیین مى کنیم.

حجت الاسلام سید امین الله دادگر اظهار داشت: با توجه به حضور مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان در روز معلم بازآرایی در تدوین اهداف و رویکرد‌های اردو‌های حیات طیبه صورت گرفت.

وی با بیان این که سرفصل هل و محتوا‌ها بر اساس انتظارات مقام معظم رهبری تغییر یافت ادامه داد: در نظر داریم این دوره‌ها در آینده استمرار داشته و برآیند آن انجام حرکت‌های بزرگ انسان سازی باشد.

مسئول نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان کشور بیان کرد: دو جهت گیری پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری و سند تحول بنیادین که از تاکیدات رهبر انقلاب است رویکرد اردوا‌های حیات طیبه می‌باشد.

دادگر با اشاره به این که انتخاب مشهد به عنوان محل برگزاری این دوره‌ها فضای معنوی این شهر است عنوان کرد: در نظر داریم با توجه به این که فضای مشهد جاذبه معنوی ایجاد می‌کند و بهترین بستر برای دستیابی به حیات طیبه است، دبیرخانه دائمی اردو‌های حیات طیبه را در این شهر تعین کنیم.

وی با اعلام این که در برگزاری پنجمین دوره اردو‌های حیات طیبه رویکرد اقتصاد مقاومتی را مد نظر قرار دادیم اظهار داشت: در همین راستا دوره ضمن خدمت مسئولان اجرایی دفاتر نهاد‌ها را در دل اردو حیات طیبه برگزار کردیم.

مسئول نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان کشور با بیان این که انتظارات مقام معظم رهبری یکی از کلیدی‌ترین پیگیری‌ها و محور‌های ما در اردو‌های حیات طیبه است گفت: گزارشات کمیسیون‌های ششگانه تشکیل شده در این اردو به صورت تفصیلی در جلسه شورای فرهنگی دانشگاه مطرح و راهکار‌های مربوطه ارائه خواهد شد.

دادگر ایجاد انگیزه، توانمندی و رفاقت را از نتایج این دوره‌ها دانست و افزود:این دوره از اردو‌های حیات طیبه بر اساس تعداد ساعات تعریف شده به عنوان دوره ضمن خدمت برای کلیه دانشجومعلمان شرکت کننده می‌باشد.

وی در خصوص کارگروه‌های تخصصی و شورای تخصصی دانشجویان ادامه داد: بنا داریم در هر استان یک شورای مشورتی دانشجویی به صورت ترکیبی از دانشجویان با سرپرستی رییس دانشگاه راه اندازی کنیم که چند و، چون ایجاد این شورا در معاونت حقوقی دانشگاه در حال بررسی است.

مسئول نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: شش ویژگی فکری رهبر معظم انقلاب که روش‌های اجتهادی ایشان و در بردارنده ارزش‌های انقلاب است شامل تفکر روشمند، تفکر شبکه ای، تفکر مسئله مدار، نگاه تمدنی، توجه به تجارب تاریخی و آزاد اندیشی می‌باشد.


رسالت اصلی دانشگاه‌ها آموزش و انتقال علم نیست
  طاهر روشندل معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان کشوردر ادامه همایش گفت: دانشگاه‌های تعالی گرا که درد جامعه را درک می‌کنند و برای آن راهکار ارائه می‌دهند مورد توجه قرار گرفته اند.

وی با تاکید بر اینکه موضاعات مهم تری نسبت به آموزش و پژوهش وچود دارد که در دانشگاه‌های ما از آن غفلت شده ادامه داد: ارزشمندترین محصول جامعه از دانشگاه فرهنگیان تولید می‌شود و معلمان به عنوان شریف‌ترین و ارزشمندترین شغل جامعه شناخته می‌شوند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان کشوربا اشاره به این که کار معلمان ریشه‌ای و اساسی است گفت: تا سال ۱۹۸۰ تنها پژوهش حرف اول را میزد، اما بعد از آن در سال ۲۰۱۰ دانشگاه‌های کارآفرین در سطح جهانی مطرح شد.

روشندل ادامه داد: دانشگاه‌های تعالی گرا که درد جامعه را درک میکنند و برای آن راهکار ارائه می‌دهند مورد توجه قرار گرفته اند.

وی افزود: دوره‌های حیات طیبه می‌تواند به درک جایگاه حقیقی دانشگاه و معلم کمک کند.


معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان کشور تصریح کرد: سیل خروج استعداد‌های کشور به خارج که از بیت المال برای این افراد هزینه شده بسیار نگران کننده است.

روشندل گفت: باید فرزندان آینده را مسئولیت پذیر تربیت کنیم، اما نیاز است در کنار این مهم به آن‌ها یاد بدهیم باید باستند و مملکت خود را بسازند و دانشگاه فرهنگیان اثرگذاری بسیار زیادی در این اتفاق دارد.

انتهای پیام // م. ا




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سند تحول بنیادین یکی از فرصت‌های بزرگ آموزش و پرورش است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..