تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کتاب "جلوه عاشورا" در زبان ن

ساعت: 18:18 منتشر شده در مورخ: 1397/05/23 شناسه خبر: 1398199

کتاب "جلوه عاشورا در زبان نمادین شعر" نوشته نرگس انصاری عضو هیئت علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) توسط انتشارات جهاددانشگاهی قزوین منتشر شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین، مجموعه "گنجشک و جبرئیل" سید حسن حسینی و دفتر شعری "لحسین لغه ثانیه" جواد جمیل دو اثر همسنگ در حوزه شعر عاشورایی فارسی و عربی معاصر به شمار می‌آیند که به‌واسطه ویژگی‌های این دو دفتر، آن‌ها را به‌عنوان راهبردی جدی و یکی از بهترین و مطرح‌ترین آثار منتشرشده در حوزه ادبیات آیینی قلمداد کرده‌اند. 


دو مجموعه‌ای که با حفظ وحدت موضوعی و با انتخاب ساختاری بدیع، با رویکردی متفاوت از هم‌عصران خود به عاشورا نگریسته و زبانی متمایز را برای تصویر این حماسه برگزیده‌اند و به‌عنوان آثاری جریان ساز و الگو مطرح شده‌اند. 

زبان آمیخته با ابهام نماد، زبان مشترکی است که هر دو شاعر از آن بهره برده و بر زیبایی فنی اثر خود افزوده‌اند. استفاده از موسیقی شعر نیمایی و ایجاد تنوع و نوآوری در ساخت اشعار ازجمله دیگر تمایزات ویژه آن‌ها به شمار می‌آید. اثر حاضر، رهیافتی به‌سوی کشف اشتراکات، امتیازات و تمایزات مضمونی، تصویری و زبانی دو دفتر است. 

 


کتاب "جلوه عاشورا در زبان نمادین شعر" حاوی ۵ فصل است که به ترتیب به ادبیات عاشورایی دوره معاصر در ایران و عراق، سید حسن حسینی و جواد جمیل، شاعران نمادپرداز عاشورایی، مضامین عاشورایی در "گنجشک و جبرئیل" و "الحسین لغه ثانیه"، زیبایی‌های زبانی در دو مجموعه "گنجشک و جبرئیل"و "الحسین لغه ثانیه"و شاخص‌های سبکی در زبان "گنجشک و جبرئیل" و "الحسین لغه ثانیه" پرداخته است. 

گفتنی است، کتاب "جلوه عاشورا در زبان نمادین شعر" با شمارگان هزار نسخه در 264 صفحه به بهای 20 هزار تومان از سوی انتشارات جهاد دانشگاهی قزوین منتشرشده است.
انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کتاب "جلوه عاشورا" در زبان ن»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..