تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی توجه جدی به حوزه علمی است

ساعت: 18:18 منتشر شده در مورخ: 1397/05/23 شناسه خبر: 1398201

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان قزوین گفت: راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی، فرهنگی توجه جدی به جایگاه علمی و دانشگاه است که در این صورت اتفاقات شگرفی خواهد افتاد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ عباس کاظمی، ظهر امروز(سه شنبه) در مراسم تودیع و معارفه مسئولین ناحیه دانشجویی استان در سالن همایش دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: استان قزوین ویژگی‌های مختلفی در حوزه علم، تاریخ و تمدن، جایگاه فقه و فقاهت و هنر دارد.


وی افزود: همچنین دارای ستارگان درخشان آسمان شهادت است و همه‌ی آنها جایگاه ویژه‌ای در تاریخ و جغرافیای استان قزوین دارند.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان قزوین ادامه داد: امروزه شاهد این امر هستیم که به همت اساتید و مسئولین علمی و دانشجویان کشور تبدیل به قطب علمی و دانشگاهی کشور شده‌ایم و این رسالت ما را سنگین‌تر می‌کند و باید سعی کنیم این جایگاه را حفظ کنیم و آن را ارتقا و اعتلا ببخشیم. 

نباید همایش‌ها و کنگره‌های تشریفاتی برگزار کنیم
وی اذعان کرد: راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی، فرهنگی توجه جدی به جایگاه علمی و دانشگاه است که در این صورت اتفاقات شگرفی خواهد افتاد که ما تجربه آن را در این 4دهه از عمر انقلاب داریم.

کاظمی بیان کرد: امسال چهلمین سال از پیروزی انقلاب اسلامی است و تلاش‌های بسیاری برای نابودی و به زانو درآوردن این انقلاب در سخت ترین شرایط کردند و امروزه که این انقلاب تبدیل به یک شجره تنومند و پرثمری شده که آثار و براکت آن را در تمام نقاط عالم میتوانیم ببینیم و این انقلاب شکست ناپذیر است. 

وی با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب گفت: در 20 فروردین ماه سال 97 مقام معظم رهبری در جمعی از مسئولین فرمودند روزهای دهه 60 را به یاد آورید؛ روزهایی که به دنیا بی‌اعتنا بودیم و خدمت به مردم را سرلوحه کار قرار دادیم و شوق خدمت به مردم در وجود تمام مسئولین بود و آثار و براکتش سراسر کشور را فرا گرفته بود.

این مسئول در پایان عنوان کرد: اکنون مخاطب اصلی ما دهه هفتادی‌ها و هشتادی‌ها هستند و ضرورتی ندارد که همایش‌ها، یادبودها و کنگره‌های تشریفاتی برگزار کنیم و بازگشت مدیران به هویت و روحیات دهه شصت می‌تواند در وجود این نسل تاثیرگذار باشد و دیگر نیاز به تبلیغات‌های فراوان در سطح شهر نیست و رسالت انقلاب به خوبی نمایان خواهد شد.

مسئول سابق سازمان بسیج دانشجویی استان:

2هزار دانشجوی قزوینی در اردوهای جهادی حضور داشتند

مهدی برزگر  با اشاره به سخن امام علی(ع) اظهار کرد: هرآمدنی را رفتنی است و هر انتصابی را عزلی و خوشا به حال آن که در طاق خانه و در خدمت مخلوق هستند.


وی عنوان کرد: در دوران مسئولیت خود در ناحیه بسیج دانشجویی تمام تلاشم بر این امر بود که بتوانم سرباز خوبی برای انقلاب، نظام، ولایت و سپاه باشم و در راستای جذب حداکثریت قدم بردارم.

مسئول سابق سازمان بسیج دانشجویی قزوین با اشاره به مسئولیت‌های مجموعه بسیج اذعان کرد: هیچ‌گاه تاکنون مشخص نکرده‌ام که در کجا فعالیت کنم و هر کجا که مصلحت مجموعه بوده است به آنجا رفته‌ام زیرا معتقدم که هر کدام از این مسئولیت‌هایی که در دستان ما جابجا می‌شود قطعه‌ای از پازل انقلاب اسلامی است و تلاش کردم که در هرکجا که حضور پیدا کردم موثر باشم.

وی ابراز کرد: 10سال خدمت در بسیج دانشجویی تجربه بسیار گرانقیمتی را در پیش داشت و کار کردن با جوانان فرهیخته برای من هم سخت و هم شیرین بود.

برزگر با اشاره به برگزاری برنامه‌های متنوع بسیج دانشجویی بیان کرد: هر ساله 2500 نفر از دانشجویان جوان به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند و 2000نفر از دانشجویان در اردوهای جهادی واقع در روستاهای محروم حضوری پررنگ داشتند و 500نفر از دانشجویان در دوره‌های طرح ولایت شرکت می‌کردند.

برگزاری کنگره شهدای دانشجویی
وی ادامه داد: تاکنون صدها کرسی‌ آزاد اندیشی، نشست‌های سیاسی، جشنواره‌های علمی، فرهنگی و ورزشی و نیز 2 کنگره 40شهید دانشجوی استان قزوین برگزار شده است که از جمله برنامه‌های انجام شده توسط بسیج دانشجویی استان با همکاری سپاه صاحب الامر(عج) و ریاست دانشگاه‌های استان قزوین است.

این مسئول با اشاره به دانشجویان پاک و فرهیخته استان قزوین اذعان کرد: خوشحال هستم که یک دهه از فعالیت خود را در کنار جوانان پاک و بی ادعایی بودم که با تمام سختی‌ها، فراز و نشیب‌ها، تیکه‌پرانی‌ها و نامهربانی‌ها محکم خط مقدم جبهه‌ی جنگ نرم را حفظ کردند و این جوانان شهدا را ندیدند ولی راه شهدا را به خوبی درک کرده بودند.

وی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: برای رسیدن به حکومت اسلامی باید دو کار زیربنایی یعنی تولید فکر و علم، کادرسازی یا تربیت نیروهای همطراز انقلاب اسلامی را انجام دهیم.

برزگر افزود: در این پیچ تاریخی و آزمایش بزرگ ماموریتم در پاسداری از انقلاب اینگونه رغم خورد که در یک دهه در نیمه اول خدمتم کادرسازی انقلاب اسلامی را انجام دهم و نیمه دوم خدمتم را در سازمان علمی، پژوهشی و فناوری سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین آغاز کنم.

وی با بیان سخن رهبر معظم انقلاب ابراز کرد: 2مولفه برای رسیدن به جنبش نرم افزاری در تولید علم قدرت علمی و جرات علمی است که ما تاکنون در قدرت علمی که همان بحث نانو، سلول‌های بنیادی، هسته‌ای و صنایع دفاعی است موفق بوده‌ایم؛ اما متاسفانه در بخش جرات علمی ضعف داریم. 

این مسئول در ادامه گفت: امید است تا با حمایت مسئولین علمی و پژوهشی دانشگاه‌ها دو بخش نقد علوم غربی و بیان علوم خودی را تقویت کنیم و در راستای تحقق علوم انسانی و اسلامی نقش موثر و مفیدی داشته باشیم. 

مسئول سابق ناحیه بسیج دانشجویی استان قزوین در پایان اذعان کرد: از تمامی کسانی که در طول این چند سال خدمتم در سازمان بسیج دانشحویی استان من را حمایت کردند، تقاضا دارم که فرمانده‌ی جدید را نیز حمایت کنند و همواره در کارها به او نیز یاری برسانند.
انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی توجه جدی به حوزه علمی است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..