تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چهره کبود کودک آزاری

ساعت: 15:09 منتشر شده در مورخ: 1397/05/23 شناسه خبر: 1398049

آزار کودکان به شکل جسمی، عاطفی، لفظی، جنسی و یا حتی نادیده انگاشتن و توجه نکردن به کودکان به نوعی کودک ‌آزاری بوده و حتی کم توجهی به کودک که از آن به عنوان آزار عاطفی یاد می شود، از مصادیق کودک آزاری است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، آزار کودکان به شکل جسمی، عاطفی، لفظی، جنسی و یا حتی نادیده انگاشتن و توجه نکردن به کودکان به نوعی کودک ‌آزاری بوده و حتی کم توجهی به کودک که از آن به عنوان آزار عاطفی یاد می شود، از مصادیق کودک آزاری است.

برخی مثال ها برای کودک آزاری ملموس است مثل حبس کودک در حمام یا زیرزمین، ممانعت از حاضر شدن در کلاس درس، محروم کردن کودک از دادن غذا، تنبیه بدنی، آزارهای جسمی مثل سوزاندن، شکستن استخوان، کتک زدن یا آزار جنسی و لمس بدن کودک، تجاوز جنسی اما در حقیقت این آزارها به کودک می‌ تواند صدمات جدی وارد کرده که در آینده در رفتارهای وی ظاهر می شود یا حتی می تواند باعث مرگ کودک شود.

کودکی دوران رشد و شکل‌گیری شخصیت است و کودک آزاری در این سال‌ های حساس و مهم بر رشد و سلامت کودک آسیب جدی می ‌رساند، کودکان آزار دیده در همه جنبه‌ های رشد مثل رشد جسمی، روانی، ذهنی و اجتماعی با مشکلات زیادی روبرو خواهند شد.

تحقیقات صورت گرفته نشان می ‌دهد بسیاری از کودکانی که در دوران کودکی قربانی کودک ‌آزاری بوده‌ اند در بزرگسالی خود به آزار کودکان پرداخته ‌اند و این بزرگترین زیان کودک ‌آزاری است که باعث تداوم آن می‌شود.

غالب این کودکان وقتی بزرگ می ‌شوند به مواد مخدر روی می ‌آورند و در نهایت تحمل آزار در کودکی ممکن است در بزرگسالی به خودکشی و افسردگی منجر شود.

کودکی که مورد آزار و اذیت قرار می ‌گیرد از بیان آن می ‌ترسد چرا که فکر می‌ کند دیگران او را مورد سرزنش قرار می دهند و یا بزرگتر‌ها حرف او را باور نمی کنند از طرفی والدین اغلب نشانه ‌های کودک‌آزاری را نمی ‌شناسند و از روبرو شدن با واقعیت وحشت دارند ولی آنچه مسلم است کودکانی که آزرده شده‌ اند باید هر چه سریع ‌تر درمان و مورد پشتیبانی خاص قرار گیرند و هر چه آزار کودکان طولانی ‌تر و مکرر باشد احتمال بهبود آن ها کمتر خواهد بود و در آن خصوص می ‌باید بیشتر مراقب تغییرات جسمی و یا رفتاری کودک خود باشید هر چند توضیحی به شما ندهد.

به این نشانه‌ ها از جمله هرگونه جراحت، کوفتگی، کبودی پوست، سوختگی، شکستگی، ‌گاز گرفتن که کودک راجع به آن توضیح ندهد، رفتارهای ناشی از ترس، کابوس، افسردگی، ترس غیر معمول، تلاش برای فرار کردن، درد شکمی، شب ادراری، خونریزی؛ توهین کردن، تبعیض، تحقیر، ترساندن، تغییر ناگهانی در سطح اعتماد به نفس، معده درد، سردرد بدون علت مشخص پزشکی، ترس غیر طبیعی، افزایش کابوس و تلاش برای فرار، ترس از بزرگسالان، تنفر، نشانه ‌های بی ‌توجهی عاطفی و غفلت از کودکان مثل عدم توجه به تغذیه، پوشاک، آموزش و بهداشت، اختلال در روند رشد کودک، میل و تمایل شدید به رفتار محبت ‌آمیز توجه کنید.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چهره کبود کودک آزاری»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..