تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ضرورت ساماندهی شناگاه‌ها در استان‌های شمالی/ با واگذاری طرح‌های بلندمدت سواحل موافقیم

ساعت: 16:03 منتشر شده در مورخ: 1397/05/23 شناسه خبر: 1398124

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: باید در هر سه استان شمالی پرچم‌ها در دریا با یک رنگ، سایز و طرح نصب شود و واقعا ضرورت دارد مردم بدانند پرچم چیست، رنگ‌ها به چه معنا است، چرا که اگر بدانند مطالبه گری می‌کنند و از سوی دیگر جز در مناطق با پرچم آبی در مناطق دیگر هم شنا نمی‌کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش بلاغ، پروین فرشچی بعد از ظهر امروز در نشست بررسی وضعیت شناگاه‌ها و ساماندهی سواحل استان مازندران که با حضور نمایندگان دستگاه‌های متولی مانند بهداشت، وزارت کشور، فرمانداران، محیط زیست برگزار شد، اظهار کرد: در ساماندهی سواحل و شناگاه‌ها همواره به دنبال یک متولی بودیم و به هم اعتماد نداشتیم که باید یک مدیریت جامع یا یک شورای سیاست‌گذاری برای مدیریت سواحل متشکل از بخش خصوصی و دولتی ایجاد کنیم.

وی افزود: برخی معتقدند باید یک متولی متمرکز بر روی شناگاه‌ها و سواحل باشد تا کاری صورت بگیرد، اما من بر عکس این ایده فکر می‌کنم، چرا که هر یک از دستگاه‌ها، ضوابط، مقررات، استانداردها و نقطه نظرات و سلایق خود را داشته و اعمال می‌کنند.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور خاطرنشان کرد: ما حدود دوسال، پایش چهار فصل شناگاه‌ها را داشتیم که در نهایت نشان داد که بعضی‌ها خیلی و بعضی‌ها هم کمی آلوده‌اند.

هدف از اجرای طرح پرچم‌گذاری شناگاه‌ها در استان‌های شمالی
این مسئول با بیان اینکه مردم حق طبیعی‌شان است که از این شناگاه‌ها بهره ببرند، متذکر شد: مردم چگونه باید متوجه شوند که کدام شناگاه مطلوب و کدام‌ یک آلوده است و بر این اساس، در یک طرح مشترک میان وزارت کشور، بهداشت و محیط زیست به اجرای طرح پرچم‌گذاری رسیدیم.

فرشچی در ادامه به اهداف اجرای این طرح اشاره و بیان کرد: هدف اول از اجرای این طرح این است که مردم انگیزه پیدا کنند و مطالبه‌گری کنند برای ایجاد و افزایش شناگاه‌ها از مسئولان امر، دوم آن‌که مسئولان هم از دستگاه‌های متولی ترغیب شوند تا در دور یک میز جمع شوند و اتفاق مطلوبی در این حوزه رخ دهد و توجه‌ها به این سمت جلب شود.

وی ادامه داد: هدف سوم از اجرای این طرح آن بود که بخش خصوصی هم که می‌خواهد سرمایه‌گذاری کند، اگر سلامت شناگاه تحت مدیریتش برقرار نباشد، سرمایه‌اش از بین می‌رود؛ لذا یا سرمایه‌گذاری نمی‌کند و یا حداقل‌ها را برای ادامه کار آماده می‌کند.

توسعه گردشگری ساحل به ساحل و ضرورت ساماندهی سواحل
معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور با بیان اینکه ارتباط با همسایگان دریای خزر در حال گسترش است و اتفاقات زیادی در این خصوص در حال رخ دادن در منطقه است، تصریح کرد: همه این‌ها زمینه‌ای را فراهم می‌کند برای گردشگری ساحل به ساحل میان کشورهای منطقه که ما هم باید از آن بهره ببریم؛ لذا ما می‌توانیم از سواحل‌مان به‌عنوان منابع درآمدی ملی بهره ببریم.

این مسئول با بیان اینکه در اجرای این طرح ما به سمت سلامتی و امنیت شناگاه‌ها حرکت می‌کنیم، بیان کرد: ما در بودجه، پایش‌ها و نیروی انسانی مشکل داریم، اما این دلیل نمی‌شود تا این حرکت را به جلو پیش نبریم.

فرشچی یادآور شد: وقتی استاندار یکی از استان‌های شمالی ما اعلام کند که در سال قبل 20 پرچم زرد در شناگاه‌های ما بود که طی سال‌جاری این رقم به 10 شناگاه کاهش یافت، یعنی ما به هدف‌مان رسیده‌ایم.

ضرورت استقرار بازرس در شناگاه‌های شمالی کشور
وی در ادامه به ضرورت بازرسی از شناگاه‌های استان اشاره و تأکید کرد: اینکه ما باید بازرس برای شناگاه‌ها داشته باشیم یک ضرورت است. اینکه ما باید پس از بازرسی، به شناگاه‌های زردمان مهلت برای بازنگری دهیم یک ضرورت است تا خود را ترمیم و تصحیح کنند.

با واگذاری طرح‌های بلندمدت سواحل موافقم
معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور متذکر شد: البته برخی از ایرادات هم در توان مدیر طرح نیست که بتواند آن را رفع کند، زباله یا فاضلاب در حیطه وظایف و کنترل او نیست. البته از سوی دیگر در واگذاری طرح‌ها برای طولانی‌مدت نیز بنده کاملا موافقم، چرا که برای سرمایه‌گذار کوتاه مدت، نه دلی می‌سوزاند و نه برایش مقرون به صرفه است.

مطالبه‌گری مردم از مسئولان در گرو آگاهی‌بخشی عمومی
این مسئول در ادامه به ضرورت اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی عمومی در این طرح اشاره و تصریح کرد: واقعا ضرورت دارد مردم بدانند پرچم چیست، رنگ‌ها به چه معنا است، چرا که اگر بدانند مطالبه گری می‌کنند و از سوی دیگر جز در مناطق با پرچم آبی در مناطق دیگر هم شنا نمی‌کنند.

فرشچی با بیان اینکه طی سال گذشته بیش از 60 نفر در دریای خزر غرق شدند که 60 خانواده را داغدار کرد، گفت: مرگ یک نفر به نوعی مرگ یک خانواده است و ما باید آگاهی‌رسانی را چند برابر کنیم و برای تحقق این امر باید از تمام ظرفیت‌ها از صداوسیما، رسانه‌ها و تشکل‌های مردمی بهره ببریم.

کارگروه دائمی ساماندهی شناگاه‌ها در استان‌های شمالی شکل بگیرد
وی با بیان اینکه الان که حداقل می‌دانیم چالش‌ها کجاست و چگونه حل می‌شود باید همه پای کار بیاییم، اظهار کرد: کارگروه دائم شناگاه‌های استانی باید شکل بگیرد و از تمام دستگاه‌های متولی باید دعوت شود تا نمایندگان‌شان به‌طور مستمر در جلسات حاضر شوند. در خصوص بودجه هم باید یک بودجه ملی جداگانه‌ای برای اجرای این طرح در نظر گرفته شود، مهم نیست به کدام دستگاه تخصیص می‌یابد، مهم آن است که کار پیش رود.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور خاطرنشان کرد: باید در هر سه استان شمالی پرچم‌ها با یک رنگ، سایز و طرح نصب شود و شاهد تعدد طرح، رنگ و سایز نباشیم تا مردم شاهد اجرای یک طرح واحد در سواحل و شناگاه‌ها باشند.

فرشچی در پایان با بیان اینکه اگر تعداد شناگاه‌ها را افزایش دهیم، دلیل بر اشتغال‌زایی بیشتر نیست و می‌شود از آن‌ها در یک فضای کیفی و منسجم بهره برد، گفت: باید به سمتی برویم که تعداد شناگاه‌ها را کاهش دهیم و از ان سو کیفی کنیم، برویم به سمتی که دو تا سه تا سرمایه‌گذار در کنار هم در یک مجموعه مطلوب گردشگری کار کنند و خدمات مطلوب و شایسته‌ای را به مردم ارائه کنند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ضرورت ساماندهی شناگاه‌ها در استان‌های شمالی/ با واگذاری طرح‌های بلندمدت سواحل موافقیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..