تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جزییات جشنواره تولیدات استانی تشریح شد/ تولید برنامه‌های چالشی

علی دارابی در نشستی ضمن تشریح جزییات جشنواره تولیدات استانی از ساخت برنامه هایی برای پاسخ به پرسش های جوانان در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب سخن گفت.

به گزارش سینماخبر نشست خبری بیست و یکمین جشنواره تولیدات مراکز استان های صداوسیما امروز دوشنبه ۲۲ مرداد با حضور علی دارابی معاون امور استان های صداوسیما برگزار شد.

دارابی در ابتدای این نشست بیان کرد: هر استانی که میزبان جشنواره تولیدات صداوسیما می شود یک ماه در کانون برنامه های سازمان قرار می گیرد و به ظرفیت های آن استان پرداخته می شود همچنین برنامه سازان ما از جمله تهیه کنندگان حوزه کودک نیز به این استان ها می روند.

وی ادامه داد: ما یک هفته فرهنگی و هنری در استان برگزار می کنیم که فرصتی جدی است تا ظرفیت های توریسم و گردشگری استان و خدمات و ظرفیت سرمایه گذاری استان مطرح شود. همچنین این جشنواره های استانی فرصتی برای تکریم خانواده های شهدا و مفاخر استان هاست.

دارابی با اشاره به جشنواره بیست و یکم استان ها عنوان کرد: بیست و یکمین جشنواره تولیدات مراکز استان از سوم تا پنج شهریور در شهرکرد برگزار می شود و شعار آن در آستانه چهل سالگی انقلاب، «شبکه های استانی چهل سال پایداری، افتخار و پیشرفت» نامیده شده است.

وی با اشاره به مراسم افتتاحیه و اختتامیه توضیح داد: در افتتاحیه از پنج خانواده شهدا و ۱۰ تن از هنرمندان محلی و استانی تجلیل می شود. در اختتامیه نیز پنج تن از خانواده شهدا، ۶ تن از پبشکسوتان انقلاب و فعالان رسانه ای که نقش مهمی در مبارزه های انقلاب داشتند و ۱۵ تن از هنرمندان و ۲۰ نفر از برگزیده های سازمان در حوزه های سیما، صدا و... لوح تقدیر و تندیس جشنواره را دریافت می کنند.

معاون امور استان های صداوسیما با اشاره به آثار راه یافته به جشنواره تولیدات مراکز استانی اظهار کرد: سال گذشته ۲۰۶۷ اثر داشتیم و امسال با یک رشد پنج برابری حدود ۱۰ هزار ۳۹ اثر در مراکز به تولید رسید که از این میان ۵۵۹ اثر از سیما، ۵۳۱ اثر در حوزه صدا، ۱۵۵۱ اثر فضای مجازی، ۶۵۲۵ اثر در حوزه خبر، ۶۴۲ اثر در حوزه شعر و موسیقی و ۲۳۱ اثر در حوزه پژوهش در هیات انتخاب بررسی شد. از میان آثار ۲۶۳۲ اثر به مرحله داوری راه یافت که شامل ۲۱۸ اثر در حوزه سیما، ۲۱۷ اثر در حوزه صدا، ۱۶۵ اثر در حوزه پژوهش، ۷۲۳ اثر در حوزه فضای مجازی، ۲۲۰ اثر در حوزه شعر، ۱۸۹ اثر در حوزه خبر می شود.

وی با اشاره به دلایل رشد آثار تولیدی عنوان کرد: از زمانیکه فعالیت استان ها ۲۴ ساعته شد تولیدات استان ها افزایش پیدا کرد. همچنین امیدوارتر شدن تهیه کنندگان و برنامه سازان که می دانند کارشان در این جشنواره های استانی به خوبی دیده می شود دلیل دیگر رشد این تولیدات بود. 

دارابی اضافه کرد: دلیل دیگر این است که جشنواره مراکز استانی واقعا رقابتی شده است و تسهیلاتی که ما سعی کردیم برای معاونت استان ها در طول برگزاری جشنواره فراهم کنیم باعث شد این رشد صورت بگیرد.

معاون امور استان های صداوسیما با اشاره به برنامه های جشنواره تولیدات استانی یادآور شد: ما امسال برای نخستین بار بازار تولیدات و نمایشگاه توانمندی های صداوسیما را در طول جشنواره بیست و یکم در شهرکرد برگزار می کنیم تا مردم با این فعالیت ها آشنا شوند. در طول هفته فرهنگی شهرکرد برنامه های مختلفی را در سطح شهرهای مختلف برگزار می کنیم و رادیونما امسال هم در بخش ارزیابی و داوری در بخش ویژه ای برگزار می شود.

هدف ما از این برنامه ها این است که وحدت بزرگی از نیروهای انقلاب را که در طول این سال ها خدمتگزار بودند معرفی کنیموی تصریح کرد: جشنواره امسال با هفته دولت همزمان است که فرصتی است تا دولتمردان خدمات خود را بیشتر برای مردم بیان کنند. ما امسال به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب و تقارن با هفته انقلاب دو برنامه ویژه تدارک دیدیم. اول اینکه همه استانداران از دولت موقت تا دولت کنونی به برنامه های استانی صداوسیما می آیند و در کنار استانداران، مسئولان نظامی و انتظامی نیز حضور می یابند که تولید و پخش این برنامه در چند استان آغاز شده است. در سطح شبکه های سراسری نیز برنامه ای برای مشاوران و وزیران دولت های بعد از انقلاب داریم و هدف ما از این برنامه ها این است که وحدت بزرگی از نیروهای انقلاب را که در طول این سال ها خدمتگزار بودند معرفی کنیم.

دارابی یادآور شد: از این طریق وحدت خود را در قاب تلویزیون بهتر نشان می دهیم و این خروجی امیدواری بیشتری را در میان مردم در برخواهد داشت.

وی در بخش دیگر درباره سریال های تولیدی امور استان ها بیان کرد: ۳۰ سریال و مجموعه نمایشی فاخر داریم که در حال آماده شدن هستند که در بازه زمانی سه ساله همه آنها به پخش می رسند. همچنین ۱۳۰ مستند فاخر و نیمه فاخر برای شهدای مدافع حرم ساختیم.

دارابی با اشاره به دیگر فعالیت ها در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب عنوان کرد: زمستان امسال همزمان با چهل سالگی انقلاب ۴۰ تن از کارآفرینان استان ها را طی مراسمی مورد تجلیل قرار می دهیم چراکه اینها قهرمانان جبهه اقتصادی ما هستند. همچنین همکاران من در رادیو و تلویزیون ویژه برنامه هایی چالشی را در نظر گرفته اند. سال گذشته هم مستندهایی پخش شد که موافقان و مخالفانی داشت و امسال هم در تدارک آثاری هستیم. من امیدوارم به پرسش های جوانان درباره انقلاب جواب های جدی بدهیم.

وی در پایان درباره میزبانی جشنواره تولیدات استانی اظهار کرد: اولویت ما استان هایی هستند که در خط مرزی واقع شده اند چراکه فرصتی در اختیار این استان ها قرار می گیرد تا از توانمندی و ظرفیت خود صحبت کنند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جزییات جشنواره تولیدات استانی تشریح شد/ تولید برنامه‌های چالشی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..