تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نگاهی به مشخصات بیسو T5 و بیسو T3؛ کراس اوورهای چینی ناشناخته سیف خودرو

سيف خودرو در سال ۱۳۸۳ به عنوان نماينده انحصاري سوبارو ژاپن در ايران فعاليت خود را آغاز نموده است. این شرکت در اواخر سال ۱۳۹۵ با پیروی از سیاست های نظام جمهوری اسلامی و حمایت از تولید و اشتغال، احیای یکی از واحد های تولید خودرو را در دستور کار خود قرارداد و با توجه به طرح های توسعه ای و استراتژی های ترسیم شده بگونه ای نوسازی کارخانه را شروع نمود که در سال ۱۳۹۶ آغاز به توليد انواع محصولات سواري و شاسی بلند در دو نوع الكتريكی و بنزينی نماید. حالا شركت سیف خودرو بعنوان یکی از چندین شرکت اقماری هلدینگ فریکو است این هلدینگ هم اکنون با داشتن ۱۵ شرکت زیر مجموعه به فعالیت در سه گروه خودرو، صنایع غذایی و بازرگانی می پردازد.سیف‌ خودرو به تازگی شاسی بلندهای بیسو T5 و بیسو T3 خود را در نمایشگاه مشهد برای اولین بار رونمایی کرده و قصد دارد این خودروها را در کارخانه ‌ای که از شرکت مرتب خودرو خریداری کرده است، با گیربکس اتوماتیک تولید کند.

مرتب خودرو پیش از این به تولید محصولات پاژن می پرداخت و برای مقطعی همکاری با شرکت سانگ یانگ کره ای جنوبی برای عرضه خودروهای موسو و سانگ یانگ کوراندو و چیرمن را در کارنامه داشته است. با این وجود این شرکت چند سال قبل تا مرز ورشکستگی پیش رفت و حالا نیز قرار است میزبان تولید کراس اوورهای چینی بیسو شود.

این دو خودرو که شاسی ‌بلندهای خانوادگی و بزرگ محسوب می‌ شوند، با تولید در داخل کشور در برهه ممنوعیت واردات قصد دارند جایگزین خوبی برای خودروهای کره‌ ای و ژاپنی بازار باشند. خودرو T5 که شاسی ‌بلندی 7نفره است با دیفرانسیل جلو و حجم موتور 1500 توربوشارژ و 150اسب‌بخار قدرت می‌ تواند 215 نیوتون‌ متر گشتاور را تولید کند.

این خودرو توانسته استاندارد آلایندگی یورو 5 را پاس کند. همچنین از امکانات رفاهی این خودرو می‌ توان به فرمان برقی، سانروف پاناروما و گرمکن صندلی اشاره کرد. قیمت درنظر گرفته‌ شده برای این خودرو در حدود 150میلیون‌ تومان اعلام شده است. بیسو T3 دیگر محصول سیف‌ خودرو که قرار است داخلی ‌سازی شود، با 4 سیلندر و با حجم موتور 1300توربوشارژ می‌ تواند 132 اسب‌ بخار را تولید و 185 نیوتون‌ متر گشتاور را به چرخ‌ های این خودرو منتقل کند. خودرو T3 از یک گیربکس اتوماتیک CVT بهره می‌ برد و حداکثر سرعت آن نیز 178 کیلومتر برساعت است. همچنین این خودرو نیز از استاندارد یورو 5 بهره می‌ برد. خودرو T3 نیز با قیمت 100میلیون‌ تومان به فروش خواهد رسید.شاسی ‌بلندهای بیسو T5 و بیسو T3 قرار است از دی ماه سال جاری به خریداران تحویل داده شوند. سیف‌ خودرو در نظر دارد سالانه 10هزار دستگاه از محصولات بیسو را تولید کرده و به بازار ایران تزریق کند.
اما لازم به ذکر است که اگر سیف خودرو خواهان فروش خوب برای خودروهای خود در ایران است باید فرایند سختی را در پیش بگیرد. زیرا نشان BISU حتی در بازار چین هم شناخته شده نیست و هنوز بسیاری منابع چینی خودروهای این نشان تجاری را معرفی و بررسی نکرده اند. با اینکه ظاهر، مشخصات فنی و امکانات خودروهای بیسو در جایگاه خوبی قرار دارد، ولی هنوز معلوم نیست که روند فعالیت سیف خودرو برای عرضه این خودروها و جذب مشتری چیست.بدیهی است که اگر سبک فعالیت سیف خودرو برای این نشان های چینی مانند دوره فعالیت با برند سوبارو باشد، نباید توقع داشته باشیم که خودروهای بیسو و هاوتای فروش حداکثری را در ایران تجربه کنند. بدون شک خودروهای بیسو و شاسی ‌بلندهای T5 و T3 می توانند مانند سایر چینی ها در بازار ایران پرفروش باشند.تمام این موارد در شرایطی مطرح می شود که عرضه خودروهای بیسو نیز مانند سایر خودروهای مونتاژی به عنوان تابعی از شرایط افزایش نرخ در بازار ثانویه ارز مطرح می شود. در واقع قیمت کمتر از 200 میلیونی خودروهای بیسو براساس نرخ از 4200 تومانی در نمایشگاه مشهد به مشتریان اعلام می شد اما در شرایط تازه باید انتظار دوبرابر شدن این ارقام را داشت.

با دوبرابر شدن قیمت ها اما شرایط برای تولید چنین محصولات کم تیراژی کاملا تغییر خواهد کرد. در واقع ممکن است تیراژ چنین خودروهایی با قیمت 300 الی 400 میلیونی آنچنان کاهش یابد که اساسا احداث یا نگهداری از خط تولید صرفه اقتصادی نداشته باشد و در چنین شرایطی ممکن عرضه چنین محصولاتی در کشور مقرون به صرفه نباشد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نگاهی به مشخصات بیسو T5 و بیسو T3؛ کراس اوورهای چینی ناشناخته سیف خودرو»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..