تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سودان از کمک‌های چین در زمان تحریم‌های آمریکا قدردانی کرد

سودان از کمک‌های چین در زمان تحریم‌های آمریکا قدردانی کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه سی سی تی وی چین، معاون وزیر امور خارجه سودان گفت، چین تنها کشوری بود که در زمان تحریم سودان توسط آمریکا به فعالیت خود به ویژه در بخش نفت ادامه داد و اکنون سودان طرح‌های جدید برای گسترش همکاری‌ها و جذب سرمایه گذاری‌های چین در زمینه‌های مختلف اقتصادی دارد.

اسامه فیصل در مصاحبه با شبکه سی جی تی ان چین گفت، دولت سودان اهمیت فوق العاده‌ای به توسعه مناسبات با چین می‌دهد. وزارت خارجه سودان از سطح کنونی مناسبات با وزارت خارجه چین بسیار راضی است و از چین به خاطر برقراری این سطح از مناسبات قدردانی می‌کند.

گفتنی است چین و سودان از سال ۱۹۵۹ یعنی زمان برقراری مناسبات دیپلماتیک دو کشور تاکنون مناسبات تجاری و اقتصادی بسیار نزدیکی داشته اند. چین اکنون بزرگترین شریط تجاری سودان است و سودان سومین شریک اقتصادی چین در آفریقا است.

اسامه فیصل گفت، مناسبات دیپلماتیک میان چین و سودان یکی از خاص‌ترین مناسباتی است که وزارت خارجه سودان با یک کشور خارجی دارد و دو کشور توانسته اند مسایل بسیار مهمی را با یکدیگر حل و فصل کنند.

سودان بر این باور است که مناسبات با چین به ویژه از نظر اقتصادی مهمترین مناسباتی است که سودان در شرایط کنونی پیگیری می‌کند. فیصل گفت: طی سال‌های اخیر حضور شرکت‌های چینی در سودان به شدت افزایش یافته است و اضافه کرد هم جامعه و هم دولت سودان از عملکرد شرکت ملی نفت چین در این کشور بسیار راضی است.

معاون وزیر خارجه سودان گفت در روز‌های سختی که سودان پشت سر گذاشته است، زمانی که این کشور تحت تحریم‌های آمریکا بود، شرکت‌های چینی به تنهایی در این کشور فعالیت می‌کردند. آن‌ها تنها شرکت‌هایی بودند که دسترسی به منابع مالی را برای سودان فراهم می‌کردند و تنها شرکت‌هایی بودند که ضمن همکاری با بخش خصوصی سودان به دنبال فرصت‌های اقتصادی بیشتر در سودان بودند.

وی گفت سودان اکنون سیاست‌های جدیدی برای جذب سرمایه گذاری‌های چین در آینده دارد و طرف سودانی امیدوار است که در‌هایی جدیدی رو به شرکت‌های چینی در زمینه گردشگری، معادن و تولید مواد غذایی از جمله گوشت بردارد.

انتهای پیام/

قدردانی سودان از کمک تجاری چین در زمان تحریم‌های آمریکا



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سودان از کمک‌های چین در زمان تحریم‌های آمریکا قدردانی کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..