تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چوب دلالی بر سر بازار میوه

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی‌محمد شاعری عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: یکی از علل افزایش قیمت میوه و تورم اخیر جو روانی در جامعه ناشی از اتفاقات اقتصادی و سیاسی اخیر است.

چوب دلالی بر سر بازار میوه

علی‌محمد شاعری علت دیگر افزایش قیمت میوه را مدیریت نامناسب دولت در تنظیم بازار دانست و گفت: افزایش قیمت میوه هیچ ارتباطی با تحریم ندارد بلکه افزایش نهاده ها، زیاد شدن نرخ حمل و نقل و تور و ... همافزایی این علل موجب این به هم ریختگی و افزایش قیمت‌ها شده است.

چوب دلالی بر سر بازار میوه

حبیب رادفر مشاور معاون وزیر جهادکشاورزی در امور باغبانی گفت: دولت از طریق پرداخت یارانه به حلقه‌های تولید از جمله کود، بذر و سم مانع از افزایش قیمت محصولات باغی شده است.

مشاور معاون وزیر جهادکشاورزی در امور باغبانی با بیان این که بخش باغبانی ایران بسیار قوی است افزود: گرانی قیمت میوه ارتباطی به تولید ندارد .

رادفر با این وعده که در سال آینده تلاش این است که دلالی‌های کاذب حذف شود افزود: ایران در تولید محصولات باغی جزو ده کشور اول است و ۳ درصد تولید دنیا را دارد و تکانه کوچ سرمایی سال گذشته آنقدر نبود که موجب این افزایش قیمت شود.

این مسئول گفت: میزان محصولات تولیدی کشور بیش از نیاز کشور است.

چوب دلالی بر سر بازار میوه

رئیس هیئت مدیره اتحادیه سراسری باغداران کشور نیز در ادامه برنامه گفت: درآمد افزایش قیمت میوه به جیب کشاورز نرفته است.
کمال یدالهی از ارائه نشدن برچسب بر روی میوه در مراکز خرید و فروش انتقاد کرد و پیشنهاد کرد: سیستم توزیع میوه از تولید به مصرف اصلاح شود و حق العمل حذف شود و محصول متناسب با کیفیت آن قیمت گذاری و از باغدار خریداری شود.

چوب دلالی بر سر بازار میوه

حسن صابری رئیس اتحادیه بارفروشان تهران در گفتگوی تلفنی با برنامه گفت: علت افزایش قیمت میوه را وجود سرمای شدید در زمستان گذشته دانست.
صابری از تخصیص ۳ تا ۱۰ درصد بعنوان حق العمل کار بارفروشان بر قیمت میوه افزود می‌شود.
او گفت: شغل ما خرید میوه از کشاورز و باغدار و با کشیدن کمترین سود ممکن به قیمت میوه آنرا به دست مصرف کننده رساندن است، قیمت را میزان عرضه و تقاضا تنظیم می‌کند.

صابری از آفت پرتقال‌های شمال کشور در سال گذشته خبر داد و گفت: مقدار و کیفیت میوه در صورت کنترل نشدن آفت محصول کاهش یافته و در اثر کمبود آن در بازار، قیمت افزایش خواهد یافت.

منبع:  پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر

انتهای پیام/

میوه اسیرِ دلالی و بی تدبیری



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چوب دلالی بر سر بازار میوه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..