کمپانی خودروسازی هامر از سال ۲۰۱۰ با دنیای خودرو و خودروسازی خداحافظی کرد و دیگر خودروی هامر تولید نشد و هر چه امروز در بازار می بینید نسخه های کارکرده و دست دوم این محصولات است. اما شرکت Mil-Spec قصد دارد یک نسخه سفارشی از هامر H1 با نام هامر Military Spec روانه بازار کند.
هامر Military Specبرند هامر از سال ۲۰۱۰ به خاطرهها پیوست. به این ترتیب شما اگر به دنبال خرید یک هامر شهری باشید باید در بازار دستدومها به دنبال آن باشید؛ اما وقتیکه میتوان نسخه نظامی این آفرودر نمادین را در حالت صفرکیلومتر خرید پس چرا به دنبال نمونههای کارکرده بود؟ شرکت Mil-Spec اتوموتیو در حال عرضه نسخه سفارشی از هامر H1 است. البته این خودرو اصلاً ارزانقیمت نخواهد بود.
معرفی هامر Military Specاولین کار بازسازی و ترمیم فریم هامر بوده است. سپس شاهد افزایش ۸ اینچی پهنای خودرو و استفاده از رنگ منحصربهفرد خاکستری هستیم. زیر کاپوت این هامر ویژه هم پیشرانه ۸ سیلندر ۶٫۶ لیتری توربودیزل آرمیده است. این پیشرانه جدید قدرت ۵۰۰ اسب بخاری و گشتاور عظیم ۱۳۵۵ نیوتون متری دارد.
کابین هامر هم تغییرات کاملی را تجربه میکند. چرم دستدوز و ضد آب روی
صندلیها جلو و عقب و بخشهایی از کنسول مرکزی به کار رفته است. یک داشبورد
کاملاً سفارشی و سیستم صوتی محیطی نیز تکمیل کننده بخش داخلی این آفرودر
هستند. هر خودرو در گاراژ Mil-Spec با دست ساخته میشود.
این خودرو را میتوان با فرمهای بدنه چهار درب هاردتاپ پیکاپ، چهار درب هاردتاپ،
چهار درب هاردتاپ واگن، چهار درب هاردتاپ شاسیبلند و دو درب هاردتاپ پیکاپ
سفارش داد. گرانترین گزینه برای این هامر سفارشی نسخه شاسیبلند چهار درب
است که علاوه بر قیمت پایه باید ۲۸۹۹۹ دلار دیگر هم پرداخت. هامر H1 Mil-Spec
قیمت حدود ۲۰۰ هزار دلاری بدون هرگونه آپشنی داشته و نمونهی M1 لانچ ادیشنی
که در تصاویر مشاهده میکنید کمی گرانتر است.
اولین نمونه لانچ ادیشن این خودرو دارای پیکربندی مدل چهار درب هاردتاپ پیکاپ
با قیمت ۱۳۹۹۹ دلاری و همچنین پکیج بدنه و لاستیک ۵۴۹۹ دلاری میباشد.
همچنین به این مجموعه باید اسنورکل آلومینیومی ۶۹۹ دلاری را نیز اضافه کرد.
در کل قیمت مدل M1 لانچ ادیشن به ۲۳۹ هزار دلار میرسد.
هامر H1 شاسیبلند چهار چرخ محرک شرکت AM General بود که در سال ۱۹۹۲ به بازار عرضه شد. H1 بر اساس شاسیبلند نظامی ارتش آمریکا موسوم به HMMWV یا هاموی (Humvee) تولید شده بود و فروش آن تا سال ۲۰۰۶ ادامه یافت. این مدل ابتدا با نام هامر (Hummer) شناخته میشد اما پس از فروش این برند به جنرال موتورز، نام آن به هامر H1 تغییر پیدا کرد. هامر H1 که سپس مدلهای H2 و H3 آن نیز عرضه شد، به کابین نامناسب، ابعاد بزرگ و قدرت کم پیشرانه شهرت پیدا کرد.
فرمان هامر Military Specقدرت پیشرانههای ۸ سیلندر V شکل توربو دیزل در حجمهای مختلف، با وزن
بالای H1 همخوانی نداشت. مدلهای کوچکتر H2 و H3 هم نتوانستند به آمار فروش
بالایی برسند که درنهایت برند هامر در سال ۲۰۱۰ کاملاً منحل شد.
تیونر تازه تأسیس Mil-Spec در اقدامی جالب، نقاظ ضعف هامر H1 را برطرف کرده است
تا یکی از جذابترین شاسیبلندهای آفرود بازار متولد شود. تیم مهندسی این شرکت
تیونینگ دقیقاً با هدف بهینهسازی و نهتنها بازسازی، هامر H1 غول پیکر را در نسخهای
متفاوت احیاء کردهاند. تنها با دیدن تصاویر حاصل کار مهندسان Mil-Spec میتوان
به جذاب بودن این نسخه در برابر هامر H1 استاندارد اعتراف کرد. تیونینگ و
بهینهسازی این شرکت آمریکایی، شامل تمام بخشهای هامر H1 از طراحی
بدنه و فضای داخلی تا پیشرانه و قوای محرکه را دربر گرفته است.
بدنه با تمرکز ویژه بر قابلیتهای آفرود، ظاهر مدرنی به خود گرفته است.
کابین هامر بهمنظور ایجاد سواری راحت برای سرنشینان با انواع متریال از جمله،
آلومینیوم باکیفیت در سطح هوا و فضا و چرم مرغوب در سطح استاندارد ارتش،
تماماً بازطراحی شده است.
همانطور که اشاره شد، یکی از بزرگترین نقاظ ضعف هامر H1، پیشرانهی آن بود. پیشرانهی کاملاً دستساز و سفارشی ۸ سیلندر V شکل توربوشارژ دیزل ۶.۶ لیتری ساخت LBZ Duramax قلب تپندهی این شاسیبلند خاص است. هامر H1 بهلطف این پیشرانه و هنر تیونینگ مهندسان Mil-Spec، حدود ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۵۶ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند و نهایت سرعت آن به ۱۵۴.۵ کیلومتر بر ساعت میرسد.
برای مقایسه جالب است بدانید که قدرتمندترین مدل هامر H1 استاندارد محصول سال ۲۰۰۶ بود که ۳۰۵ اسب بخار قدرت داشت. بخش مهم دیگر، سیستم تعلیق مستقل هامر H1 که تماماً توسط متخصصان Mil-Spec طراحی شده است تا بهترین سواری ممکن نصیب سرنشینان شود.
پدال و زومیت