تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




راه و شهرسازی خراسان شمالی زمین توسعه روستا‌ها را واگذار کند

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه سمت توسعه روستا‌های حریم شهر‌های استان با کمبود زمین روبه رو است گفت: راه و شهرسازی استان تا کنون زمین مورد نیاز را واگذار نکرده است.

به گزارش شمانیوز:علی محمدی با حضور در دفتر ایرنای خراسان شمالی اظهار داشت: درخواست واگذاری زمین برای سمت توسعه روستا‌های حریم شهرها، به راه و شهرسازی استان داده شده، اما تا کنون زمینی تحویل نشده است.
وی با بیان اینکه تامین زمین سمت توسعه روستا‌های حریم شهر باید توسط راه و شهرسازی واگذار شود افزود: کمبود زمین در روستا‌ها سبب افزایش مشکل ساخت و ساز‌های غیرمجاز و غیراصولی در این مناطق می‌شود.
محمدی در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر اینکه برای توسعه روستاها، اقدامات بسیار خوبی توسط نظام جمهوری اسلامی انجام و خدمات گسترده‌ای به اهالی روستا‌ها داده شده است گفت: رویکرد ما در خدمات رسانی، کمک به ماندگاری روستاییان در روستا‌ها است.
وی در باره اقدامات انجام شده برای کمک به خسارت دیدگان از زلزله اردیبهشت ماه پارسال اظهار داشت: در سالروز این زمین لرزه، هشت هزار و ۸۰۰ واحد به مرحله افتتاح رسیده بود و اکنون این رقم به ۱۱ هزار واحد رسیده است.
محمدی با اشاره به اینکه بیش از نیمی از واحد‌های مسکونی در روستا‌های استان مقاوم سازی شده است گفت: تا سال ۱۴۰۵ مقرر است ۷۵ درصد از واحد‌های مسکونی در روستا‌های سطح کشور مقاوم سازی شود.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه در سطح کشور ۴۰ درصد از واحد‌های مسکونی در روستا‌ها مقاوم سازی شده است گفت: در این استان ۱۰۳ هزار واحد مسکونی روستایی وجود دارد که بیش از نیمی از این واحد‌ها مقاوم سازی شده است.

* مشکل واگذاری زمین در روستا‌های حریم شهر حل نشده است
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی نیز با اشاره به اینکه مشکل واگذاری زمین برای سمت توسعه روستا‌های حریم شهر همچنان حل نشده است گفت: این درخواست بار‌ها به اداره کل راه و شهرسازی منتقل شده، اما تاکنون زمینی واگذار نشده است.
علی‌اکبر صابری اظهار داشت: بیشترین مشکل کمبود زمین برای ساخت مسکن روستایی در روستا‌های حریم شهر بجنورد، شیروان و اسفراین است.
استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است که حدود نیمی از این جمعیت در روستا‌ها ساکن هستند.

منبع:سازمان بنیاد مسکن




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «راه و شهرسازی خراسان شمالی زمین توسعه روستا‌ها را واگذار کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..