تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ضرب آهنگ خانوادگی شبکه دو در برنامه «کام شیرین»/ یعقوبی: سعی کردیم شبیه کلاس درس نشویم

گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از پشت صحنه یک برنامه تلویزیونی؛

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ «کام شیرین» برنامه‌ای کارشناس محور است که این روزها فصل سوم خود را با موضوع خانواده روانه آنتن کرده است. این برنامه این روز‌ها در مجموعه‌ای آموزشی در تهران ضبط می شود. برای تهیه یک گزارش کوتاه از پشت صحنه برنامه و گفتگو با برخی عوامل، به لوکیشن رفتیم. وقتی برای تهیه گزارش به محل ضبط برنامه رسیدیم، همه عوامل مشغول کار بودند.

کام شیرین خانواده ها با «کام شیرین» شبکه دو/ ضرب آهنگ خانوادگی شبکه دو در برنامه «کام شیرین»/ یعقوبی: سعی کردیم شبیه کلاس درس نشویم

در پشت صحنه برنامه اتاقی وجود داشت که عوامل و کارشناسان برنامه در آن حضور داشتند و در حال تبادل نظر درباره موضوع و سوژه برنامه بودند. وقتی داخل مجموعه شدیم مجری و کارشناسان برنامه در حال هماهنگی‌های نهایی بودند تا ضبط برنامه را کلید بزنند. از فرصت باقی مانده تا شروع برنامه استفاده کردیم و به سراغ مرتضی یعقوبی تهیه کننده کام شیرین رفتیم و مصاحبه‌ای را با او ترتیب دادیم؛

کام شیرین خانواده ها با «کام شیرین» شبکه دو/ ضرب آهنگ خانوادگی شبکه دو در برنامه «کام شیرین»/ یعقوبی: سعی کردیم شبیه کلاس درس نشویم

آقای یعقوبی؛ فصل اول و دوم برنامه کام شیرین چگونه پیش رفت؟

ما در فصل اول برنامه که شامل ۲۵ قسمت بود به مقوله تشکیل خانواده و ازدواج پرداختیم. پس از پایان فصل اول بازخورد‌های خوبی داشتیم و پیام‌های زیادی مبنی بر اینکه به موضوعات پس از ازدواج پرداخته شود. در نتیجه زمینه فصل دوم برنامه با آن گذاشته شد؛ بنابراین در فصل دوم کام شیرین به سه محور تشکیل، تحکیم و والدگری به عنوان شاکله اصلی موضوعات اشاره کردیم و ۶۲ قسمت برنامه را به روی آنتن شبکه دو سیما بردیم.

فصل سوم و تغییر فرم برنامه چگونه اتفاق افتاد؟

در فصل جدید برنامه تصمیم گرفتیم تا یک مجری را به برنامه اضافه کنیم تا شیرازه اصلی توسط وی در برنامه حفظ شود و ساختار منسجم تری را در برنامه داشته باشیم. بنابراین کمی در فرم برنامه تغییراتی را به وجود آوردیم، اما در عین حال سعی کردیم تا ساختار برنامه حفظ شود. در نظر داریم تا در ادامه برنامه بخش‌های جدیدی را نیز اضافه کنیم که نقد‌هایی را به زندگی اشتراکی خانواده‌ها وارد خواهد کرد.

ضرب آهنگ خانوادگی شبکه دو در برنامه «کام شیرین»/ یعقوبی: سعی کردیم شبیه کلاس درس نشویم

هدف فصل سوم و مباحث از پیش طرح شده چه خواهد بود؟

در این فصل خودفریبی را توسط زوج کارشناس برنامه خانم دکتر منادی و دکتر زیارتی هدف قرار داده ایم که در ابتدای برنامه مطرح می‌شود و بعد از آن در بخش دیگری از برنامه با ورود دکتر محمودی مظفر به مهارت آموزی در این امر می‌پردازیم. در این بخش هم تلاش کردیم تا این مهارت آموزی‌ها تبدیل به کلاس درس نشود و مشارکت مردم حاضر در سالن را هم به طور واقعی در مباحث شاهد باشیم. ما در فصول گذشته برنامه به گونه‌ای عمل کردیم که توانستیم مرجعی برای خانواده‌ها در امر خانواده و ازدواج باشیم. سعی گروه ما و کارشناسان آگاهی بخشیدن به خانواده‌هاست. سعی کردیم این موضوع را مورد توجه و تاکید قرار دهیم که جوانان تا به آگاهی و شناخت درباره ازدواج و یکدیگر نرسیده اند، اقدام به تشکیل خانواده نکنند.

ضرب آهنگ خانوادگی شبکه دو در برنامه «کام شیرین»/ یعقوبی: سعی کردیم شبیه کلاس درس نشویم

اضافه شدن یک مجری خانم به برنامه و انتخاب وی چگونه اتفاق افتاد؟

ما نیاز داشتیم تا از قشر بانوان جامعه نماینده ای را در برنامه داشته باشیم تا بتوانیم وزن برنامه را میان خانم‌ها و آقایان رعایت کنیم. به همین منظور به پیشنهاد گروه و شبکه به سراغ خانم بناکار رفتیم و خدا را شکر ایشان به سبب کار‌های مرتبطی که در شبکه فارس داشتند، توانستند موفق عمل کنند.

پخش کام شیرین در چند قسمت پیش بینی شده است؟

ما فصل سوم را از ولادت امام رضا (ع) آغاز کرده ایم و هفته‌ای سه روز یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه‌ها ساعت ۱۴ به روی آنتن شبکه دو می‌رویم. به احتمال فراوان و با توجه به نزدیک شدن به ایام محرم برنامه را تا ۲۲ قسمت ادامه خواهیم داد و تا قبل محرم فصل سوم را به پایان خواهیم رساند.

اما؛ در بخش دیگری در پشت صحنه، مجری برنامه در حال آماده شدن بود تا خود را به ضبط برساند. در اتاق گریم برنامه توانستیم مصاحبه‌ای را با او درباره شروع به کارش در حوزه اجرا و حال و هوای برنامه کام شیرین ترتیب دهیم؛

ضرب آهنگ خانوادگی شبکه دو در برنامه «کام شیرین»/ یعقوبی: سعی کردیم شبیه کلاس درس نشویم

خانم بناکار متولد کجا هستید و کار اجرا را از چه سالی شروع کرده اید؟

ثریا بناکار متولد ۱۴ مهر ۶۵، متاهل و صاحب یک فرزند پنج ساله به نام آراد، اصالتا اهل شیراز و مقیم این شهر هستم. در دانشگاه سراسری یاسوج در مقطع کارشناسی رشته فیزیک فارغ التحصیل شده ام. کارم را در سیمای فارس آغاز کردم و از سال ۸۸ به بعد تا به امروز مشغول اجرا در شبکه استانی فارس هستم. چند سالی می‌شود که با برنامه «کاشانه مهر» در سیمای فارس و شبکه شما به روی آنتن می‌روم و در آن برنامه نیز به موضوعات روانشناسی و خانوادگی می‌پردازیم.

چگونه وارد عرصه اجرا شدید و چه شد که در حال حاضر در سیمای سراسری اجرا می‌کنید؟

در سال‌های گذشته طرحی با نام «جم» که مخفف طرح جذب مجری بود، در میان ۲۸۰۰۰ نفر برگزار شد که ۴۴ نفر از شهرستان‌ها در این طرح پذیرفته شدند که من هم شامل آن‌ها بودم. در آن زمان توسط خانم آشتیانی دعوت به همکاری شدم ولی به دلیل آنکه به تازگی صاحب فرزند شده بودم، نتوانستم کارم را برای مدتی دنبال کنم. در سال ها‌ی آتی با دعوت آقای کریمی به برنامه عصر خانواده دعوت شدم و اولین اجرا در شبکه‌های سراسری را تجربه کردم.

ضرب آهنگ خانوادگی شبکه دو در برنامه «کام شیرین»/ یعقوبی: سعی کردیم شبیه کلاس درس نشویم

چطور شد به برنامه کام شیرین اضافه شدید و اجرای این برنامه را پذیرفتید؟

این برنامه را در فصل‌های گذشته تماشا می‌کردم و شخصا علاقه‌ بسیار زیادی به این گونه برنامه‌های خانوادگی و روانشناسی دارم. حدود پنج سال هم برنامه‌های خانوادگی را در سیمای فارس اجرا کرده ام که برای اجرای کام شیرین بسیار کمکم کرد و از تجربیاتم استفاده کردم. البته به نظرم این حوزه به دلیل تخصصی بودن حتما نیاز به تحصیلات تخصصی و مرتبط دارد که بتوان درباره موضوعی اظهار نظر کارشناسی کرد.

کام شیرین برنامه ای است که به فصل سوم خود رسیده، به نظر شما با شیوه جدید و حضور شما موفق خواهد بود؟

کام شیرین برنامه موفقی بوده و این موفقیت بیشتر خواهد شد؛ این تیم جوان، متعهد و متاهل حتما در میان مخاطبان جای خود را باز خواهند کرد. فقط کمی زمان لازم است تا همه گروه بتوانند با هم هماهنگ شوند و کنار هم به پیش بروند.

ضرب آهنگ خانوادگی شبکه دو در برنامه «کام شیرین»/ یعقوبی: سعی کردیم شبیه کلاس درس نشویم

گفتنی است؛ عوامل برنامه «کام شیرین» عبارتند از:

تهیه کننده: مرتضی یعقوبی، مجری: ثریا بناکار، کارگردان هنری: حمید رضا غفار زاده، کارگردان تلویزیونی: داریوش کفایتی، مدیر تصویربرداری: محمد نداف، کارشناسان برنامه: خانم دکتر مژده منادی، آقایان دکتر محمودی مظفر و دکتر امیر زیارتی ، نویسنده: محمد نداف

برنامه رئالیتی شو «کام شیرین» که به موضوع خانواده و آسیب‌های پیرامون آن می‌پردازد، یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه‌ها ساعت ۱۴ و بازپخش آن ۲۳:۳۰ روی آنتن شبکه دو سیما می‌رود.

انتهای پیام/

گزارشی کوتاه از پشت صحنه برنامه کام شیرین



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ضرب آهنگ خانوادگی شبکه دو در برنامه «کام شیرین»/ یعقوبی: سعی کردیم شبیه کلاس درس نشویم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..