تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




لزوم تناسب ارزش مسکن با درآمد خانوار

مدیر عامل شرکت تامین سرمایه بانک مسکن تاکید کرد :

به گزارش شمانیوز ، محسن فاضلیان سیاست گذاری و توسعه بخش مسکن را یکی از اولویت های اقتصادی کشور دانست و گفت: چالش بخش مسکن به رغم تولیدی که در این بخش وجود دارد، همواره یکی از چالش های مورد توجه در کشور محسوب می شود، به نحوی که حدود 25 تا 30 میلیون نفر از جمعیت کشور، اجاره نشین بوده و تقاضا برای خرید مسکن در این بخش وجود دارد. او افزود: از سوی دیگر، یک تقاضا نیز برای نوسازی مسکن فرسوده وجود دارد که می توان آن را ایجاد یک تقاضای ثانویه بر رفع تقاضای اولیه توصیف کرد، زیرا در حال حاضر بسیاری از مردم دارای مسکن هستند، اما با تغییر شرایط به دنبال تغییر واحد مسکونی خود بوده که در نتیجه این نوع تقاضا نیز باعث تحریک تقاضای کل مسکن می شود.

فاضلیان با بیان این که تحریک تقاضا، اصل اساسی حرکت در تشکیل سرمایه در حوزه های اقتصادی گفت: هنگامی که یک تقاضایی در اقتصاد وجود دارد، باید بهترین مدل برای پاسخ دادن به این تقاضا طرح ریزی شود. او تاکید کرد: اگر بخواهیم یک مخرج مشترک برای پاسخ صحیح به این تقاضا وجود داشته باشد، باید هزینه معاملات (Transaction Cost) کاهش یابد، به این معنی که در این فرآیند، دسترسی به تامین سرمایه مناسب، دسترسی به پیمانکار که با کیفیت، با سرعت و با استاندارد وجود داشته باشد و در مرحله بعد عرضه مسکن در بازار شفاف پدید آید که هزینه های معاملات به حداقل ممکن کاهش یابد. او افزود: در نهایت باید ارزش مسکن تولید شده تناسبی با درآمد آتی خانوارها داشته باشد، تا خانوارها با پس انداز از درآمد آتی خود، مانند همه کشورهای دنیا، به تدریج بتوانند تقاضای خود را برای تهیه مسکن با پاسخ مناسب برآورده کنند.

مدیر عامل شرکت تامین سرمایه بانک مسکن با بیان این که پاسخ گویی به این تقاضا باعث حرکت صنایع وابسته به مسکن و در مجموع ایجاد ارزش افزوده در اقتصاد می شود، گفت: در این مسیر هر گروه، باید وظیفه خود را تشخیص و واکاوی کند و متناسب با این وظیفه، خدمتش را ارایه دهد.

فاضلیان با بیان این که تامین سرمایه بانک مسکن، یک تامین سرمایه تخصصی در حوزه املاک، مستغلات، راه و شهرسازی و زیرساخت است، گفت: بداهه هایی که در تامین مالی این بخش ها وجود داشته، باعث ایجاد ثمرات قابل مشاهده ای است که می توان به راه اندازی و بهره برداری صندوق های زمین و ساختمان در پروژه های نارون، نسیم و به زودی در پروژه های رشدیه و در سال های آتی در پروژه نگین شهرری اشاره کرد.

مدیر عامل شرکت تامین سرمایه بانک مسکن در خصوص راه اندازی صندوق های زمین و ساختمان در مقیاس متوسط و بزرگ توضیح داد: اگر محدودیت های ناشی از اعطای مجوز آن توسط بانک مرکزی، مرتفع شود، این صندوق ها در دستور کار شرکت تامین سرمایه است، که به تحقیق نقش زنجیره تامین خدمات بخش مسکن با همکاری استراتژیک با گروه سرمایه گذاری بانک مسکن گسترده تر از گذشته شود.

فاضلیان از پروژه های آتی که با همکاری شرکت سرمایه گذاری بانک مسکن در دست اقدام است، به پروژه بعثت کرمان، نرگس اندیشه، پروژه تبریز اشاره کرد و گفت: تامین مالی برای شرکت های املاک و مستغلات در دستور کار قرار گرفته است که از روش های متعدد و متنوعی که در بازار سرمایه وجود دارد، بتوان بحث تامین مالی را تسریع کرد. او افزود: در کنار این موارد یکی از کارهای جدی که در سال جاری در دستور کار قرار گرفته، این موضوع است که بسیاری از شرکت های فعال در حوزه مسکن تمایل دارند که در بازار سرمایه پذیرش شوند و سازوکار بازار مالی را در تامین سرمایه خود داشته باشند که بحث مکانیزم ورود این شرکت ها به بازارهای سرمایه می تواند باعث تعمیق این بازار شود. او افزود: همچنین توسعه صندوق های حمایت از طرح های نوآورانه در حوزه املاک و مستغلات در دستور کار قرار گرفته است و توسعه بازار رهن از طریق انتشار اوراق رهنی، به ترازنامه بانک در تبدیل مطالبات به وجوه نقد و اعطای مجدد تسهیلات کمک خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه بانک مسکن در پایان ابراز امیدواری کرد که حجم بالای نقدینگی در کشور با به کارگیری سیاست های مناسب، به بخش های مولد نظیر مسکن هدایت شود و با افزایش ارزش افزوده، باعث رونق اقتصادی و کاهش بیکاری در کشور شود.

منبع: پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «لزوم تناسب ارزش مسکن با درآمد خانوار»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..