تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه چه مزیتی دارد؟

تحولات خاورمیانه به سود یا ضرر حوزه گردشگری ایران! /سرمایه‌گذاران ما از تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه راضی‌تر هستندجلال تاجیک مدیر کل دفتر امور مجامع و تشکل‌های مردم نهاد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به میزان تأثیرگذاری مباحث اقتصادی جامعه روی حوزه گردشگری اشاره و اظهار کرد: به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران ما و افرادی که به نوعی عمر و سرمایه‌شان را در مسیر گردشگری صرف کرده‌اند، از تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه راضی‌تر هستند.

وی افزود: ما هم‌اکنون نیز به لحاظ زیرساختی در حوزه گردشگری شرایط خوبی نداریم و با شرایط متوسطی نسبت به دهه قبل فعالیت می‌کنیم؛ البته به نظر می‌رسد که تبدیل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به وزارتخانه تا اندازه‌ای شرایط گردشگری را تثبیت می‌کند و به گمان من ساختار وزارتخانه محکم‌تر از سازمان است. یکی از نکات مثبت تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه این است که ساختار سازمان میراث فرهنگی مجدداً بازبینی می شود و در این صورت، ساختار بازبینی شده تا ده سال آینده باقی خواهد ماند. یکی دیگر از نقاط مثبت این طرح آن است که وزارتخانه کمتر از سازمان تحت تأثیر علایق شخصی قرار می‌گیرد و از آن آسیب می‌بیند.

مدیر کل دفتر امور مجامع و تشکل‌های مردم نهاد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: زیرساخت‌های گردشگری ما نسبت به چند سال قبل خیلی بهتر شده است؛ اما این در شأن قدمت تاریخی کشور و علاقه‌مندی گردشگران خارجی به بازدید از آثار تاریخی و مراکز و جاذبه‌های تاریخی و طبیعی ما نیست. این واقعیتی است که من هم آن را قبول دارم البته رسیدگی به این وضع فقط برعهده دولت نیست و باید توزیع عادلانه سفر صورت بگیرد تا برخی از افرادی که در برخی از مناطق کشور اقدام به فراهم کردن شرایط مناسب برای اقامت مسافران کرده‌اند، ضرر نکنند.

تاجیک ادامه داد: یادم می‌آید در دوره پس از برجام با سیل گردشگران خارجی که پشت سد اخذ ویزای کشورمان مانده بودند، مواجه شدیم. در همان زمان تور‌هایی بودند که دنبال آن بودند یکسری زیرساخت‌ها برایشان فراهم شود تا بتوانند به ایران بیایند و ما نتوانستیم شرایط لازم را فراهم کنیم. بنابراین طبیعتاً برجام در حوزه گردشگری به لحاظ عینی قدم خاصی در بحث همکاری با شرکت‌هایی که مجتمع‌های بزرگ تفریحی دنیا را می‌ساختند، به حساب نیامد.

وی در پایان یادآوری کرد: ما در سال‌های گذشته با تحولات سوریه، مصر و عراق تبدیل به یک مقصد گردشگری در خاورمیانه شدیم؛ ولی این جایگاه تحت شرایط اقتصادی فعلی کشورمان قرار گرفته است. ان شاءالله که گردشگری هم مانند سایر حوزه‌های اقتصادی کمترین آسیب را از شرایط فعلی حوزه اقتصاد کشور ببیند.


انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه چه مزیتی دارد؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..